Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Syns jeg leser overalt her inne at folk har blødninger i ett sett. Og at de enten har hatt en SA eller en MA tidligere. Begynner derfor å lure om jeg er helt unormal som ikke har hatt noen blødninger (til nå -er i uke 12). Dette er mitt første svangerskap og jeg håper selvfølgelig å slippe å oppleve en SA eller en MA, men begynner jammen meg å lure på om det er uengåelig, siden jeg får inntrykk av at omtrent alle har hatt det. Egentlig burde jeg nok holde meg unna disse sidene for jeg føler at jeg faktisk blir mer redd og forvirret enn betryget. Håper ingen tar dette sårende opp.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 noen kan nok komme til å ta dette ille opp ja....! uansett så er du langt fra unormal, det er bare det at her inne så hører en om alle som blør eller mister. Men det må en også få lov til å fortelle om på en plass som dette! Men det er faktisk slik at de fleste jenter går gjennom en SA eller MA en eller annen gang i livet. Bare synd at noen er mye mer uheldige enn andre og mister mange ganger. Da jeg hadde SA sa gynekologen at over 20 % av alle svangerskap ender slik, så det er igrunn ganske vanlig.
Nurkfrid 27.11.07:-) Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Hei hei. ÅÅÅÅ -ENDELIG noen som har et helt normalt svangerskap. Jeg er enig med deg at det er veldig mye fokus på SA og MA. Jeg har flere ganger vært inne for å lest hvordan andre har det under graviditeten, og blitt bekymret etter å ha lest her inne. Samtidig skjønner jeg veldig godt alle dem som mister at de vil prate/ skrive om det. Her inne er det jo mange som har opplevd det samme... Nei du, godt å høre at du har et friskt svangerskap, jeg har også det. Er 8 uker på vei, og er litt morgenkvalm og sur om dagen...men men, jeg skylder på hormoner for min kjære mann, og da er alt liksom unnskylt. VELDIG greit å ha noe å skyldepå ja:-) Klæm klæm
Nanna1976 Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Hei:) Kan godt forstå at du synes disse sidene kan være litt skremmende, men husk at det er når man har "problemer" man trenger råd etc. Hva som er normalt under et svangerskap er nok i tillegg nokså individuelt. Jeg har selv aldri opplevd noen abort. Det er sant at mange faktisk spontanaborterer i løpet av livet men som regel skjer det faktisk før de har oppdaget det selv. Jeg har aldri opplevd hverken SA eller blødninger i svangerskapet og er nå i uke 28. Tror ikke du skal bekymre deg så fælt, du er over den mest risikable perioden og nå er det faktisk lov til å glede seg:) Snart skal du på ultralyd og får se at alt står bra til. Lykke il videre:)
Gjest Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Du er langt ifra unormal! Som Nanna skriver er det i de tilfellene hvor en er bekymret eller noe går galt at en trenger å skrive/lese om dette og dele erfaringer med andre som har opplevd det samme. Jeg erfarte at det var en fattig trøst da det gikk galt med meg sist (Å nei! Der var det enda en, tenker du vel nå...?!) Min erfaring var at jeg ble veldig sugen på informasjon og detaljer rundt SA. Da var det godt å lese om andres erfaringer. Denne gangen styrer jeg unna alle tråder med MA og SA og blødninger i seg. Jeg er nå i 11. uke og alt har forløpt seg "normalt" denne gangen. Lykke til videre!
Maud Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Du er ikke unormal, men det er heller ikke unormalt å oppleve komplikasjoner. Jeg har selv både mistet og blødd, men velger nå å overse de trådene der jeg skjønner at det handler om å miste. Det skremmer meg også. De fleste av oss har nok lettere for å dele når vi er redde eller lurer på noe. Mange tråder om "Jeg er så glad" blir det nok derfor ikke. Jeg blir ikke såret, skjønner godt hva du mener. Samtidig har man behov for å lufte usikkerhet og triste historier. Vi får bare prøve å velge bort det som skremmer oss.
Ranveig R Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Dette innlegget viser vel berre nok ein gong at vi er alt for flinke til å ta opp ting som bekymrer oss, og ikkje fortelle om gledene og dei tingene som går bra i svangerskapet :o/ Eg er andregongsgravid og har denne gongen hatt ein liten blødning. I forrige svangerskap opplevde eg ikkje noko slikt, og har heller aldri hatt ein sa eller ma. Mange opplever sa/ma, enno fleire opplever blødningar eller andre komplikasjonar. Men likevel er det jo og mange som har eit heilt komplikasjonslaust svangerskap. Kanskje vi alle må bli flinkare til å dele gleder og positive ting her inne og, ikkje berre det som er skummelt... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå