Gå til innhold

Er det faktisk mulig å kjenne den lille 9 uker på vei ?


-Ma78-

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke trodd det selv altså men her ligger jeg altså i sengen med håndflatene på begge sider av magen og kjenner at det bobler litt hvis jeg beveger meg, men kun på høyre side helt nederst i magen! Jeg ble skikkelig overrasket og jeg har aldri kjent en sånn følelse før og jeg vet det ikke er luft i tarmen el noe for det kjennes ikke sånn ut. Lurer på om det er fysisk mulig eller om det rett og slett er noe helt annet! Og hvis det er mulig, hvorfor kjenner jeg bobling kun på høyre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er mulig nei...den lille er vel ett par cm lang, det skal vel godt gjøres å kunne kjenne den;)

 

har hørt fra jordmor at flergangsgravide kan kjenne noe fra uke 14, men det er også veldig tidli.

 

Er vel kanskje luft du kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror heller ikke det. Spiren har ikke kommet opp av bekkenet ditt heller, så den er fortsatt ganske langt nede....

Tror heller det er luft eller noe ja.... den er bare ca 23-32 mm stor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på det samme eg og men eg er andregangs gravid... og har slått meg til ro med at så lenge eg er usikker så er det ikke det. for du både kjenner og vet det når fosteret sparke 1. gang

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også noe som heter fantomspark, har kjent det selv uten å være gravid;) føles ganske virkeli, men er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen oppfører seg dessuten annerledes når man er gravid. Fordøyelsen blir tregere og det plopper og rumler der nede på en annen måte enn det har gjort før.

Jeg er i uke 16 nå og av og til like før jeg sovner kjenner jeg en bitteliten bevegelse i magen som jeg lurer på om er babyen? Som en liten leamus nesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjennes ut som leamus altså! Men jeg har slått meg til ro m at det sikkert bare er luft. Men jeg blir så utålmodig! Har så lyst at noe skal skje snart:) Skal ikke på u-lyd før om 3 uker (bare på gøy) og nå har jeg ligget her i 3 uker sykemeldt pga kvalme og nedstemthet og tiden går så utrolig sakte! Men nå tror jeg at jeg holder på å bli bedre, er ikke like kvalm og deppa og beg snart i jobb igjen:)

 

Takk for svar, alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går nok mye fortere når du kommer i bedre form og kan gjøre ting. Blir litt mindre tid til å tenke og vente da.

Jeg var på tidlig ultralyd da jeg var i uke 11 og det var kjempefint! Vi så at hjertet slo og at armene og bena rørte på seg! Kunne lett se at det var hode, kropp, armer og ben allerede, så det var mye morsommere enn vi hadde trodd, bare å glede seg! Men de bruker ikke så lang tid på ultralyd så tidlig. Måler ikke og ser på hjerne og hjerte og alt det der som på ordinær ultralyd, så man er ferdig på 5-10 minutter. Men absolutt en kjempefin opplevelse for det! Hadde med kamera og filmet en liten snutt vi, og det var lurt for vi fikk ikke printet ut bilder til å ha med hjem. Men den vesle filmsnutten ser vi på igjen og igjen og igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Bare 5-10 min på u-lyd?? Og det må jeg betale 1200 kr for?? Det er jo horribelt! I Oslo koster det jo så mye over alt!! El har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...