kaylinn Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Hei. Lurer på om det er noen som vet hvordan jeg skal bli kvitt all mosen og kløveren som vokser i den ellers så pene plenen min. Kalket ifjor uten at det hjalp noe. Resulterte bare i mere kløver, det er jo nesten så barna ikke kan gå barbeint, for hummlen liker seg veldig godt. Takker for alle svar..
Gjest Ut på tur Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Vi har kjøpt gress frø som skal utrydde mosen. Jeg tror det er noe med at gresset klarer å "overdøve" mosen. Skal prøve det i år. Kjøpte det på plantasjen. Vet ikke om det tar kløver.
doffine Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Da jeg bodde hjemme... i barndomshjemmet mitt assa... så hadde vi en gedigen hage og masse mose.. Mamma og pappa kalket hvert år, men det funka ikke nok. Så pappa investerte i en mosemaskin.. ser ut som en gressklipper... For om de syns at sånn spray sak ødela så mye av plenen.. så da tok de mosen vekk på maskin måten i stedet... og det ble kjempefint.. Var hvertfall et tips til deg:-))
77modell Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 Plenrens! Finst mange sorter. En annen ting er jo å gjødsle, har også hørt det med at gresset må overdøyve ugrasset liksom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå