Gå til innhold

Oktober: Mange oktobernurk som sover natten gjennom?


Lille søtnos

Anbefalte innlegg

I så fall: Dersom noen av dere ammer / har ammet på natten, hvordan gikk dere frem for å avvenne?

Begynner å savne en hel natts søvn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mathilde sover stort sett hele natten fra ca 19.00 til 06.00. Har aldri avvennet henne, det kom heldigvis av seg selv :o)

Hun får litt ekstra melk fra flaske og litt fruktpure før hun legger seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferbers Metode ved avvenning var helt supert! Lillemann har vært mye våken om nettene - kun fått mat en gang, men ville gjerne være våken både to og tre timer i slengen. Jeg var helt på felgen en stund. Så sist søndag tok mannen min og jeg mot til oss for å prøve avvenning fra både våkeperioder og mat. Nå har han hatt tre kjempefine netter. Se eget innlegg også.

 

Lykke til med avvenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann kom 06.10 : Jenta mi har ikke grått noen gang uten at hun er sulten, trøtt, har full bleie, trenger kos eller lignende, så jeg vil ikke "utsette" henne for å gråte seg i søvn. Takk likevel for innspill. Så flott at dere har fått orden på sovingen. Håper det varer.

 

I natt sov hun faktisk gjennom hele natten uten at jeg gjorde noen ting. Det har bare skjedd en gang tidligere på 6 mnd, så jeg ble like forundret som forrige gang :) La henne bare over i sengen vår og i stedet for å amme la jeg henne ved siden av meg, og da sovnet hun. Godt med litt sammenhengede timer på "øret". Kanskje det som for oss også bare kan gå seg litt til *krysse alle fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser jeg fingrene for bedre søvn også for deg. Det er klart metoden ikke passer for alle, men her i huset gikk det veldig bra. I natt sov lillemann seg gjennom nok en natt, utrolig deilig! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har snuppa sovet natten gjennom uten mat en hel uke. Hun begynte med det helt selv så vi slapp hele den avvenings greiene.

Hun sover fra ca kl.20 og til kl.7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte og si at jeg ikke ammer henne, men hun får collett. men vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har nettopp begynt å sove gjennom natta.Hun har tidligere spist 1-2 ganger om natten,men nå sover hun fra 19.30-07.00.Superdeilig!!

Det eneste jeg gjorde var å bestemme meg for å vente 5-10 min med å ta henne opp når jeg hører hun begynner å våkne.Resultatet av dette har da vært at hun hopper over maten og fortsetter å sove videre istedet.Rett og slett så enkelt har det vært for oss,og helt uten skrik og gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope her er jeg oppe 2-3 ganger om natten og pupper enda. håper v kan kutte ned litt snart når hun spiser hele porsjoner med grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er amming hver 3 time her også. Det går for så vidt greit, men det hadde jo vært godt å sove litt flere timer sammenhengende for oss begge. Jeg har prøvd noen ganger å la henne ligge våken i sengen, noen ganger sovner hun igjen, mens andre ganger er øynene veeeldig åpne og hun virker hun sulten. Kanskje det vil løse seg av seg selv etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her har sovet natten gjennom siden vi kom hjem fra sykehuset!

Men nå har hun begynt å tulle litt... Legger henne ca kl. 22, og er oppe 1-3 ganger for å få mat før hun våkner kl.08.

Men nå skal det sises at jeg ikke får i henne fast føde, så det går kun i Nan. Stakkar, sulten hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her har lillegutt sovet natten siden han var 2 mnd, nå sover han fra 19.30 til 8 tiden på morgen.

For å venne han av med mat på natten ga vi han smokken i stede for mat og det tok 2 netter så sov han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattammer 1x2 i 04-05-tida, så det synes jeg ikke er ille. For noen uker siden ammet jeg 3x2 ganger så dette er bare himmelsk.

 

Vi måtte gjennom en liten avvenning, sånn at de skjønte at de ikke fikk pupp hver gang de våknet. De fikk vann og trøst, det ble bedre etter noen dager.

 

Lar de få dette ene nattmåltidet, selv om det får fast føde 3 ganger om dagen. Håper at de skal kutte det ut selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Gjorde ingenting for å avvenne...jeg ga henne smokk engang da hun våkna for mat, og det var nok. Skjedde en eller annen gang i fjor, så jeg husker ikke helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte slutte å amme pga noen teite tenner i underkjeven, så ho beit meg hardt en gang for mye. Så etter jeg begynte med nan på dagen og vann på natta gik det seg til etterhvert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd smokk og det hender det hjelper, men til vanlig vil hun ikke ha den smokken. I natt prøvde å bare legge henne annerledes og etterhvert la jeg henne i vår seng, og da hoppet hun over et måltid. Ikke dumt :) Skal nok prøve å la det gå noen minutter før det tilbys pupp, særlig når øynene er lukket og hun egentlig ikke er helt våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kuttet ut nattamming. Jenta var 6 mnder i går. Har egentlig gått veldig bra. Ikke gjort noen spesiell innsats annet enn at vi gradvis har kuttet ned på antall matinger. Hadde en strevsom periode m to-tre amminger pr natt mellom 3 og 4 mnder. Kuttet ned til en gang, og etter hvert til bare smokk. Har gått ganske av seg selv egentli. Hun legger seg ca kl 8 om kvelden og får mat i 6-7tida om morgenen. Veldig godt at hun har blitt såpass flink for jeg har startet på jobb igjen. Nå er d far som steller hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nattavvente når han ble seks måneder. Hadde på forhånd gitt flaske et par ganger på natta for å se hvor mye han egentlig drakk. Han drakk da ikke mer enn 50 - 60ml....., så konkluderte med at det var en vane, evt kos han våknet for. Så vi lot han sutre/grine litt før vi gikk inn første natta, sovnet igjen etter ca. 15 min. Etter det har han stort sett sovet gjennom! De nettene han er våken er jeg inne og gir han vann, smokk,stryker litt på han, alt utenom å ta han opp av senga. Prøver å vente litt med å gå inn, og hører på grininga om han klarer å finne roen igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...