Gå til innhold

Er det mulig? Ang symptomer...


Gjest

Anbefalte innlegg

Å kjenne "liv" så tidlig som i 5. svangerskapsuke? Setter liv i " " for vet at det er jo umulig å kjenne babyen, men er det så tydelig at livmoren strekker seg? Kjenner det bobler i magen flere ganger om dagen. Dette kjente jeg ikke før i uke 17 med datteren min.

 

Har også kynnere allerede...er det også mulig? I mitt forrige svangerskap i 2005/06 fikk jeg det ikke før i uke 20.

 

Har allerede mage, ganske tydelig gravid mage. Og ja, har ikke mistet hele magen fra sist enda. Men tjukkas magen min, og gravid magen ser man forskjell på. Nå er det en tydelig gravid mage, litt "guttemage" form på den er det. Rund som står rett ut som en spiss på en måte.

Sist fikk jeg ikke tydelig mage før jeg var rundt 4-5 mnd på vei.

 

 

Skjønner ingen ting av dette, er jo fryktelig tidlig å ha alt dette da jeg etter mine beregninger har termin ca 10 desember. Har hatt to menstruasjoner siden jeg fikk den tilbake i desember. Tok en test før den kom i februar og da var den negativ. Så er litt i tvil at jeg er så mye mer på vei, kanskje jeg kan være 1-2 uker mer men det er maks!! Er litt redd for tvillinger jeg, hehe!!

 

 

Er forresten kvalm stort sett hele dagen, men har ikke kastet opp, noe jeg slet mye med forrige gang. Brystene er ikke ømme, men det var de ikke sist heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnere/ bobling kan man kjenne tidligere for hver gang. Eller er du kanskje litt spent med tanke på det å ha blitt gravid igjen. Det er jo en utrolig spennende tid du går inn i nå, da kan det jo være "sommerfugler"/nerver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det er nerver/sommerfugler...har aldri hatt sommerfugl følelser i magen tidligere hehe, så vet ikke hvordan det kjennes! Men det er samme følelse som da jeg kjente liv med datteren min, kynnerene er det ikke til å ta feil av da det "stikker" og hele magen strammer seg rett etter.

 

Har jo hørt at man kan kjenne tidligere 2. 3. gangen osv...men trodde ikke så tidlig...b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenne liv så tidlig som i uke 5 er ikke mulig, dette fordi den lille spiren ikke har begynt å bevege seg enda, den har verken armer eller ben.

Boblene og magen er nok luft, dette er veldig vanlig så tidlig i svangerskapet.

Muligheten er evt. at du er lengre på vei enn det du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, gratulerer :)

jeg føler noe av det samme - har bergenet termin til 30 november og dette er min nr. 2.

Jeg har mage og føler meg stappet - anpusten og umåtelig trøtt.

Fikk ikke mage før hmm.. 4 mnd eller noe sånt sist - hvor stor blir jeg nå da?? isj..

datteren min sier vi skal ha to babyer (hun er 3 år) - mulig hun har rett..??

kan vel også tenkes at våre sanser er skjerpet siden det ikke er førstefødte - vi vet hva som kommer..

 

lykke til i alle fall!

 

Mvh,

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...