Gå til innhold

Søskenvogn?to vogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sønn som blir 2 år og 3 mnd når nestemann kommer og jeg er usikker på om vi kommer til å trenge en sovevogn i barnehagen eller om han slutter med formiddagsluren til da. og så lurer jeg på om vi kommer til å trenge søskenvogn. Noen med erfaringer?? det kan jo bli fryktelig dyrt med så mange vogner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder om han fortsatt sover på dagtid er det veldig individuelt. Vår eldste sluttet å sove på dagen da han var mellom 2,5 og 3 år. Sov noen dager innimellom i den perioden, men hadde sluttet helt til han fyllte 3 år. Men jeg ser i barnehagen hans at noen sover på dagen helt til de er 3,5 år.

Når det gjelder søskenvogn kan dere jo prøve med søskenbrett først. De er ikke så dyre og hvis dere ikke går veldig lange turer(flere timer), så klarer han sikkert fint å stå der. Sikkert litt stas også. Så kan dere evt se etterhvert om dere trenger en søskenvogn og evt kjøpe en brukt en. Blir jo sikkert ikke så lenge dere vil bruke den uansett. Vi har bare brukt brett, men gutten vår var 3 år og 9 mnd da han ble storebror. Har også sett at de selger søsken sykkel noen steder. Det er et sete med hjul som festes på håndtaket til vogna. Da får storebror sitte også.

Skrevet

Vi har 2 år og 2 mnd mellom våre og vi har kjøpt phil & teds E3, som kan brukes både som singelvogn og som søskenvogn. Synes den er helt super. Storebror går ikke i barnehagen så for meg var det nødvendig med søskenvogn siden vi er ute på tur hver dag. Dersom han ikke hadde godt i barnehagen spørs det vel om jeg hadde tatt meg råd til en slik vogn.Har en quinny speedy som jeg bruker som bagvogn når jeg er ute med bare minsten. Har også en Simo kombi som brukes til soving ute. Så alle tre vognene er faktisk i bruk.

Skrevet

Jeg hadde ca to år mellom mine og brukte søskenvogna flittig helt til eldste begynte i park på dagtid.Da ble den bare stående...nå bruker vi bare søskenbrett til han,funker veldig bra.Har ei lita trille til han også i tilfelle han blir sliten når vi er på tur..

Skrevet

Det går visst litt fort i svingene.. " dersom han hadde gått i barnehagen" skulle jeg si. Og tror også jeg kommer til å bruke søskenvogna lenge. Elsker å være mye ute, og prøver ofte å gå istedenfor å kjøre bil når jeg kan. Da er det kjempegreit at storebror kan sitte å slappe av når han er sliten.

Skrevet

vi kommer til ¨å ha akkurat 2 år mellom våre gutter.. og vi har kjøpt en phil og ted e3.. har brukt den som singelvogn til storegutt nå i det siste, og den er suuuuper :) vi har og en quinny speedy med dreamy bag som vi skal bruke når vi bare går med lillegutt. storegutt går i bhg 3 korte dager i uka, og der har han en brio sportsvogn som han sover i..:) hjemme sover han inne i senga si :) jeg tror 74-modell og vi har tenkt litt likt:P hehe.. men jeg anbefaler denna løsninga.. jeg har ennå ikke prøvd den ut, men jeg er veldig sikker på at d er en god løsning, etter mye tankegang:) godt å lese at 74-modell trives med samma løsninga:)

Skrevet

Får 2,2 år imellom våre. Eldstemann sover fortsatt i barnehagen på dagtid, og det er ikke noe som tyder på at det skal ta slutt med det første. Vi har skaffet en bagvogn til minsten (arvet fra min søster), eldstemann har Simoen i barnehagen og så har vi en søskenvogn stående. (En billig Carena m softbag) Tror nok vi får bruk for alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...