Gå til innhold

Søke om redusert plass? Evt når?

Anbefalte innlegg

Snuppa vår bytter barnehage 1.august (vi har fått plass i den byen vi bor). I begynnelsen av oktober blir hun storesøster. Da tenker jeg at hun ikke trenger å gå 100%, og vi har dårlig økonomi. Fra når synes dere det er lurt å søke om redusert plass? Fra den mnd jeg går ut i permisjon, eller etter at babyen har kommet?

Så er det dette med at hun faktisk ikke har begynt der enda. Når bør jeg søke om redusert plass i en periode? Og er det slik at dersom jeg søker om f.eks 50% permisjon i en gitt periode, så er jeg garantert full plass igjen etterpå?

Sender jeg bare inn en skriftlig søknad eller er det skjemaer for slikt?

Tusen takk for svar!!!

Fortsetter under...

Dersom du får innvilget permisjon fra deler av plassen, er du garantert full flass igjen etter permisjonen. Dersom du søker reduksjon (permanent, ikke permisjon) er du ikke garantert å få tilbake full plass når du ønsker det.

Det er forskjellig fra bhg til bhg hvordan de praktiserer dette med permisjon. Her i bhg blir det bare innvilget permisjon i hele eller halve barnehageår, ikke fra "valgfri" dato. Du bør sjekke hvordan de gjør det i din datters bhg.

Jeg går ut fra at søknad om permisjon kanskje har samme frister som oppsigelse av bhg.plass, dvs at du bør søke om permisjon så lenge før som oppsigelsestiden i bhg er. Her i bhg er den 1 mnd, noen bhg har 3 mnd.

Her i kommunen er det ikke egne skjemaer for permisjonssøknad, du må selv skrive en søknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...