Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er singel og planlegger å dra til Storkklinikken for inseminasjon rundt Jan08. Først må jeg finne meg en 100% fast jobb og sikre meg fødselspenger. Jeg lurer på om det er noen som vet hvor mye jeg kan få som alenemor? Barnetrygd, enslig forsørger "støtte" osv.. Hva har jeg krav på? Synes det er så masse regler at det er vanskelig å få oversikt..Er det noen som vet dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8888013-hva-har-jeg-krav-p%C3%A5/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dersom du har vært i arbeid i 6 av de 10 siste månedene før permisjon har du selvfølgelig rett på foreldrepenger (+ at du må ha n lønn som tilsvarer min. kr. 31.000,- pr. år.). Visst ikke har du rett til engangsstønad på litt over kr. 33.000,-. Er du enslig vil dui tillegg få de 6 ukene som er forbeholdt far..

Brnetrygd pr. barn er kr. 970 pr mnd. Er du enslig vil du få kr. 970 ekstra pr barn. Dersom dette er ditt første barn vil det si kr. 1940,- pr. måned.

Som enslig vil du kunne ha rett på overgangsstønad dersom du er midlertidig er ute av stand til å forsørge deg selv ved eget arbeid på grunn av omsorg for barn. Dette vil evt. være etter at du er ferdig med permisjonen og f.eks ikke har arbeid. Usikker på hva stønaden er på.

Du vil også kunne ha rett på f.eks stønad til barnetilsyn dersom du gr ut i arbeid igjen og må ha barnet i barnehage e.l. Hør med NAV om satsene elr se på nav.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...