Gå til innhold

hvor "hardt" prøver dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg temper ikke, tar ikke el tester, og har sjelden sex annehver dag eller hver dag i den fruktbare perioden.

vi har kansje sex på dag 1 av den fruktbare perioden, men så skjer d alltid noe slik at vi ikke har tid til å ha sex, eller rett og slett bare er fr trette....ikke rart jeg aldri blir gravid=P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer mye her. Var veldig ivrig i høst, men fant etterhvert ut at jeg ikke har EL, og dermed falt intensiteten litt. Har i grunnen lagt prøvinga litt på is mens vi venter på at jeg skal inn til lap etter påske. Vi har begge veldig lyst på en liten en, så regner med vi blir mer aktive når jeg er i form igjen etter lap ;-)

Skrevet

Jeg er ganske hardt prøver, men jeg temper ikke da..

Jeg har tatt noe el tester her og der, men jeg sjekker heller sekret :)

Vi har prøvd ganske lenge, så vi har sex når vi må ;)

Skrevet

Taktiske proeve vil jeg si... =o) Jeg foelger veeeeldig godt med paa alt, og naa har jeg kanonkoll paa syklusen etter to tidlige mistet etter at jeg tok ut spiral i okt i fjor. Den foerste ble jeg gravid med altfor raskt etter uttak spiral, og legen min mener at den andre ogsaa kan linkes til det....men bare "gudane" vet. =o)

Disse to "seansene" (helt ferdigsoerget, saa ikke noe sympatifrieri her altsaa) har gjort oss mer bevisste paa at vi oensker oss nr 2. Sambo har blitt mer moden ogsaa, og da jeg spiste en dessert her om dagen, lurte han paa om det var spiren som hadde bestilt den, hehe.... Jeg er ikke noe dessertmenneske, saa...

Saa, joda, her lurer jeg sambo til aa to at "oi, saa yr og kaat jeg braatt ble" rett foer EL og under EL. Jeg tror veldig paa aa ha sex tidlig paa dagen en dag eller to foer EL, og en gang sent paa EL dagen eller dagen etter. Aner ikke hvorfor jeg tror det, men tror litt paa det der med at det fra noen dager foer EL til en dag over godt kan vaere noen svoemmere paa gang der inne.

Og jeg blir 35 i aar, og vil gjerne ha to til, saa blir vel mer og mer intens proever tenker jeg....hehe. Gaar ogsaa gjerne for to lynkjappe dersom det er mulig, med bare et aar mellom eller noe.

Skrevet

Vi skal bli prøvere nå i April,men jeg vil nok ikke prøve så altfor hardt de første månedene. Håper nemlig på et barn i perioden april-august neste år (det er det som passer best angående jobben, men det er ikke et must) og da er det litt tidlig å bli gravid nå. Men kroppen trenger vel litt tid på å bli "normal" etter flere år med p-pille bruk så derfor har jeg sluttet på pillen nå.

Skrevet

må bare fortelle hvordan jeg ble gravid;)... ingen oppskrift og anbefale, men det viser at man ikke behøver og "slite" seg ihjel..

pga at jeg hadde influensa og soppinfeksjon hadde vi kunn sex en gang den mnd, på den dagen jeg hadde regnet ut at det var EL... og der satt den, helt utrolig;)

ønsker dere lykke til, og håper dere alle kommer etter snart!!

Skrevet

Jeg følger med på EL slim, bruker EL test og temper for å være sikker på at EL er overstått.

Har sex ca hver 2.-3. dag fra ca 3 dgr før EL, og og på den dagen jeg får positiv test evt dagen etter. Hvis tempen så stiger, så tar vi fri..;)

EL test brukte jeg forresten første gang i januar og ble da gravid men det var EXU. Før det bare hadde vi oss med samme frekvens fra omtrent dag 10 frem til tempen steg. Ble gravid av det også, i oktober, men det endte i SA.

Skrevet

Hei

Vi er nå kommet i vår 18 pp. Etter en SA for 14 pp siden begynner jeg og miste motet. Vi temper ikke, men EL tester hver eneste mnd. Har prøvd temping, men det funket ikke. Sjekker tappen og slim i tillegg. Vi har regelmessig sex helen mnd igjennom, i EL perioden har vi annenhver dag. Tar masse vitaminer begge 2 som er anbefalt her inne av andre. Hva skal vi gjøre nå da? Spermietester er levert, og ok i følge dem, det neste er utredning av meg. Hvor vi står på venteliste seff!!!!

Prøver alt som er i vår makt, men det er nok ikke vi som rår over dette.

Ønsker alle andre lykke til med prøvingen og håper dere snart får full klaff

Skrevet

vanskelig å si, finner ut kortid jeg har eggløsning. har sex de dagene, og mye ellers.

spiser melkeprodukter, samt is og tar folat.

er i første pp så da får vi ta ting som det kommer senere..

også prøver jeg å bli liggende litt i sengen etter at det har gått, så det kan finne seg veien frem dit det skal... :)

Skrevet

Tja... på en skal fra 1-10, 6 kanskje?

Er rinmelig avslappet ift prøvingen, men håper jo det klaffer likevel;0)

Skrevet

Vi prøver å slappe av med prøvingen, selv om ikke er så lett. Tenker at viss begynner å stresse så blir jeg iallefall ikke gravid. Vi har sex når vi har lyst. Blir selvfølgelig mer rundt eggløsning. Har ikke brukt eggløsningstest til nå, men har kjøpte en pakke igår. Så det blir spennende

Skrevet

Vi kjørte hard ut da vi begynte å prøve i februar i fjor, og på en skala fra 1-10 lå vi vel da på 9 eller noe sånn. Så fikk jeg ny jobb, og prøving sank til 1 i et par, tre mnd. Så (så snart prøvetiden var over) var vi oppe i 9 igjen, med temping, el-testing og vitaminer og solvipect (vanligvis ikke alt på en gang, da). Nå er vi nede på 0-1 igjen, siden jeg nettopp har fått ny jobb igjen og vil i alle fall være ugravid til over sommeren. Har vært gravid en gang før og da var jeg møkkdårlig og 100% sykemeldt fra uke 6, og vil helst ikke gjøre det første uka i ny jobb liksom, selv om ejg er klar over at man ikke trenger å være i samme form hvert svangerskap. Tar bare litt forhåndsregler just in case. Så fra august av blir det juba juba i høyet her midt i mest fruktbare perioder igjen :oD

Skal forresten til utredning i begynnelsen av mai, og det skal være bra å ha med på veien, selv om vi ikke prøver aktivt nå i sommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...