2 fine små Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Hei folkens, Hvordan gaar det med paaskeeggene? Snart vaar uke naa...etterpaaskeIKMgjengen, julebabygjengen, hehe... Her inne er det saa stille at vi faar more oss vi som kan og har tid og er i naerheten av en pc. En uke til min IKM, eller en uke og en dag, saa naa begynner snart den hysteriske symptomjakten, og - ja, selvsagt har jeg oemme pupper og er troett, og saa har jeg selvsagt en litt rar utflod og er superoppogned i humoer, og saa kjenner jeg aaaaalt mulig i magen, klart det!! Eller det var alt mulig annet og innbilt....vi faar se. Om noen dager tar det helt av med symptomer tenker jeg... Hvordan er det med dere andre? Fortsatt god paaske alle sammen!
Dizzie_mortil3 Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Hei! Nydelig påske til tross for mye vind... men symptomer har jeg ingen av, selv om IKM er maks 6 dgr unna. Er trøtt da, men det er jo ikke så rart når jeg løper etter en hyper 2-åring ute i sol og vind hele dagen...Har absolutt ingen spenning eller forventning om at det skal slå til denne gangen altså, veldig rart for det KAN jo det... Men jeg forventer altså TR...og blir desto mer overrasket hvis hun ikke dukker opp!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Hei=) Endelig snart vår uke! 6 dager til jeg har IKM. Jeg har ingen symptomer, og er helt sikker på at det ikke har klaffet, men håper jo=) Håper det blir mange positive tester i uke 15. Masse lykke til!
camelia4årpåvent Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 Hei, hei! Ja, nå er det ikke lenge igjen! Har ikm om 4 dager, og begynner å kjenne antydninger til murring, ellers har jeg ingen symptomer, så tror nok ikke på klaff denne gangen heller, men prøvere (og ikke prøvere) har jo blitt overrasket før, så kanskje?? Femina, du bor i Asia ikke sant? Er så missunnelig, har litt dilla på Asia etter mange ferieturer. Men, man får sikkert et litt annet bilde på det enn turister, kjipt å være så langt unna familie, kanskje? Er missunnelig likevel =) Ønsker alle en god påske! Klem
mamsen & guttaboys Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 hei hei og god påske:) Kom hjem fra hytta i dag, orket ikke å sitte inne lenger, har hatt nesten snøstorm helt siden onsdagskveld, så nå er det godt å være hjemme:) Har ikm om 4 dager, symptomer?? hmmm, har veldig vondt eller ekkel i tenna, murring, litt rar utflod(sorry, intime greier) ellers så er det vel ikke så mye som merkes nei..........Sambo spørr og spørr om ting er på gang...hehhee han er jo så søt atte:):)
Syltetøy1 Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Tittei . =) IKM om 6 dager her. Har litt halsbrann og kvalme, men det hadde jeg sist lutefase også uten å være noe som helst gravid i det hele tatt. Men håpet er der.. Er fryktelig utålmodig nå når det begynner å nærme seg, men kan ikke gjøre annet enn å vente. *sukk* Lykke til:)
2 fine små Skrevet 8. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2007 Ny morgen og nye muligheter... En hel uke til IKM for meg, tror jeg, eller i hvert fall til neste helg. Hadde knallpositiv ELtest ons, tors og pos fredag morgen forrige uke, og det stakk i magen fredag formiddag og loerdag ettermiddag, saa i mitt hode da, med mine 30dagers sykluser, saa er det IKM soendag 15 april. Utroooolig lenge til! Ja, jeg bor i Asia, og det er spennende det. Deilig med klimaet og at lille smurf paa snart 3 snakker flytende engelsk (i den grad 2,5-3aaringer snakker flytende da) noe av det lokale spraaket og godt nok norsk. Mange interessante mennenser aa moete, men naar det gjelder aa vaere proever, saa sverger jeg til disse sidene her. De lokale er saa roerende og behjelpelige, men veeeeldig synsete. Saa dersom jeg hadde sagt at jeg proevde og hadde mistet to ganger, saa ville de kommet med 350 forklaringer paa det i stedet for aa fokusere paa neste forsoek, som vi er opptatt av da, hehe..... Litt saann "vel, kanskje hvis du spiser denne urten her" eller "min mormor drakk alltid 2 kopper kamillete, men ALDRI tre...og hun ble gravid noen uker etter det" eller "dersom du ligger paa jordgulv 3 dager og ikke ser din mann foer sex" (i Norge ville dette raadet het: ha sex ofte men ikke for ofte, saa svoemmerne faar godgjort seg, hehe) Dere vet, saanne lokale raad som sikkert er helt ok, men som ikke er basert paa at man har noe offentlig helsevesen. Saa her er det best aa holde tyst om proeving ja, ellers blir "hele landsbyen" hengende paa doeren med raad. Mens jeg da, har handlet gravidvitaminer paa apotek i Noreg ved anledning, hehe....og gjoer de tingene vi norske jenter tror er lurt, saa drikker jeg nok litt kamillete ogsaa men, mest fordi det er godt uansett. Ja, man ser nok ting annerledes enn turister, paa godt og vondt. Vi har en aapning til aa dra hjem i hoest, og maa beslutte det over sommeren, det kan godt hende jeg ender opp med foedsel i Oslo dersom det blir noen smurf paa oss snart... =o)) Uansett, fortsatt god venting, og jeg tipper at det innen 2-3 dager er noen med gladmeldinger her.... LYKKE til naa folkens!
mamsen & guttaboys Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 2 1/2 dag til det kan testes, håper ikke tr kommer meg i forkjøpet!!! har så "spenn" ekkelt i hele underkjeven(tennene) helt ekkelt..... litt stikking nedentil,men om det kan være noe tegn det vet jeg ikke.....så det er vel bare å krysse fingrene i noen dager til.... ååååå den ventingen kan jo gjøre en vær gal.....huff.....BLÆ.... Ps: Hva skjer med brystvortene når man er gravid??? kan de kuppe seg veldig?? mine har en tendens til det, å det har de aldri gjordt før(eller ikke SÅ veldig da)
Gjest Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Jeg går også utålmodig å venter på å få teste,er litt usikker på når jeg har ikm, siden det er 1 ikm etter MA,på tirsdag er det 30 dager siden sist. Så i løpet av torsdag eller fredag tenker jeg. Ellers så har det vært deilig å ha fri nesten en hel uke.
2 fine små Skrevet 9. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2007 Samme her....kjempeutolmodig, ogsaa vaer, hehe....vi er IKKE skapt for noe som helst som ligner paa venting og tolmodighet, det er helt sikkert. Meeen, det er vel verdt det da faar vi haape, jeg merker humoeret er helt pyton, tror ikke jeg er saa morsom aa vaere med akkurat naa, saa da er jo det klare pms symptomer eller hyggelige symptomer. IKM til helgen en gang, jeg har satt opp soendag, men kan egentlig like godt vaere loerdag. Tester nok torsdag tenker jeg og saa HVER dag noen dager kjenner jeg meg selv rett. Og naa har jeg jo funnet solide tester, let the fun begin... =o))
kine 24.12.2007 Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 Hei, og takk for sist. Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har ikke prøvd så hardt denne pp'en, siden terminen lå rundt juletider. Har kun sendt inn soldatene 1 gang, og det var 3 dager før EL. Men nå sitter jeg her uten TR som var forventet i dag. Pleier også å spotte en dag eller mer i forveien, men ingen tegn til at TR kommer. Tok derfor en cb-test i dag. Der fikk jeg et kryss med en VELDIG lys loddrett strek. Litt usikker på om det var denne skyggestreken jeg har lest mye om her inne. Siden jeg har kort lutealfase (kun 10 dager) forventet jeg ikke et sterkt pos. resultat på IKM dagen. Egget har jo evt. bare vært festet i 4 dager, og ikke rukket å produsere så mye HCG. Ellers har jeg ingen symptomer. Får teste igjen om et par dager.
2 fine små Skrevet 9. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. april 2007 Oi, kinemiri! Det hoertes da spennende ut spoer du meg. Og litt festlig, om det gaar an aa si den saann, at du sitter der uten aa ha "proevd saa hardt" *ler* Kanskje vi alle bare skal proeve litt mindre og saa blir vi gravide hele gjengen, hahahaha..... Hoeres lovende ut synes jeg i hvert fall. Sente inn soldater to ganger jeg da, og det skal jo holde da, dersom de finner veien. Tvi tvi de neste dagene... =o)
kine 24.12.2007 Skrevet 9. april 2007 #13 Skrevet 9. april 2007 Ja det er noen spennende dager vi har i møte ) Masse lykke til fremover!
mamsen & guttaboys Skrevet 9. april 2007 #14 Skrevet 9. april 2007 BLÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!! da er spottinga i gang,så da braker vel igang med tr om 1 eller 2 dager........så da er det vel 2008 som er mirakel året da.....ønsker dere alle lykke til og håper tr ikke kommer til dere, i værtfall ikke før etter jul!!!! så da melder jeg meg inn i uke 19.....
Gjest Skrevet 9. april 2007 #15 Skrevet 9. april 2007 satt og lurte på når jeg skal teste,har bare 1 test liggende og jeg har ikke noe særlig lyst til å sløse bort den, så jeg kommer nok ikke til å teste før det nærmer seg helgen, hadde positiv el test på dag 18 i syklus så jeg har lange syluser. Kanskje fredag den 13 er en lykkedato likevel?
mamsen & guttaboys Skrevet 9. april 2007 #16 Skrevet 9. april 2007 jeg henger i håpet på att så lenge det ikke er friskt blod som kommer,så er det håp. men vi har ikke vært så aktive denne pp. hadde pos.el test den 29.mars. men da var det jo påske og hyttetid,(det vil si at det er trangt om plassen,og tynne vegger) så det har ikke vært så my aktivitet.... men vi hadde sex den 29,før vi dro på hytta, er det da kanskje et lite håp om at det er noe som kan ha skjedd????? hadde vanvittige mensen smerter/murringer palmehelgen.....men det kan jo bare være el da som braket løs.... men det er vel bare å vente og se...........vente og se, vente og se, vente og se...................................................
Dizzie_mortil3 Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Hallo alle! Jeg hadde jo bestemt meg for å ikke tenke så mye på det her med IKM denne gangen jeg..men nå som det er rett rundt hjørnet (kan være i morgen eller senest på fredag...) er jeg veldig veldig veldig spent!!!! Hadde antydning til spotting i går, og trodde *kanskje* det var festeblødning...men så var det litt spotting i dag også og da er vel toget gått da, kanskje. Men det er håp i det velkjente hengende snøret....hadde spotting før IKM da datteren min var blitt unnfanget også... Kryss fingre alle sammen! )) (forresten, er vi en gjeng med pee-on-a-stick-aholics???)) *ler*
Gjest Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 TRALALA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er det noen som har noen gode tips for å klare å holde seg for å teste? er på dag 31 i syklusen nå og har vanligvis sykluser på 30-33 dager,har bare hatt en mens etter MA og fikk positiv el test på dag 18. Tenkte å ikke teste før torsdag eller fredag men jeg er sååååååååååååååååååååååå utålmodig og vil vite det nåååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! har bare en test liggende og har ikke lywst til å kaste bort den,har nemlig kastet bort nok tester på negativt resultat. Så hvis det er noen som har ett godt råd til meg tar jeg gjerne imot det.
kine 24.12.2007 Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 Har ingen gode tips til hvordan man skal klare å holde seg, men hvis det er 14 dager siden EL i morgen, skal det være gode sjanser for at en evt graviditet skal kunne påvises da ( http://pernille.info/faq_grav.htm#19 ): dager etter EL - Minste - Gj.snitt - Høyeste 12 17 48 119 13 17 59 147 14 33 95 223 15 17 132 429 16 70 292 758 17 111 303 514 18 135 522 1690 19 324 1061 4130 20 185 1287 3279 21 506 2034 4660 22 540 2637 10000
camelia4årpåvent Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Hei, hei!! Ser dere er like utålmodige som meg! Har ikm imorgen, men de siste mnd har ikm vært 1 - 2 dager forsinka, så det er jo mulig at det enda er noen "herlige" ventedager igjen. Har fortsatt ingen symptomer utenom lette muringer nå og da og søthunger, så det viker veldig som tr er på vei. Har planagt å vente med å teste til tr er forsinka med mange dager, gidder ikke flere negative tester, da er det bedre at tr kommer, synes jeg. Vel, krysser fingra for at mange blir gravide med julebabyer denne uka! femina: Skjønner godt at du ikke gidder å si så mye om prøving o.l til "de lokale". Har selv bodd i Latin Amerika, folk der er jo også veldig overtroiske, så har fått mange utrolige råd om ting og tang. XXX håper vi er heldige!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. april 2007 #21 Skrevet 10. april 2007 Jeg er også så utålmodig med å teste. Jeg har ikke IKM før fredag eller lørdag, og har kort lutealfase i tillegg. Håper jeg klarer å vente til lørdag med å teste. Jeg har fått søthunger og den velkjente mensen-kvisa, så det er ikke noe godt tegn. Tempen steg 7 dpo, så håper på en trifasisk tempkurve, men det trenger jo ikke bety noe. Har ikke noen spesielle symtomer, bare stikkinger i underlivet som jeg har hatt flere ganger før uten å være gravid. Tør ikke å være optimistisk som dere skjønner;) Håper at det blir kjempemange positive tester denne uka. Krysser fingrene for oss alle xxxxx
2 fine små Skrevet 11. april 2007 Forfatter #22 Skrevet 11. april 2007 Hahaha....godt aa hoere at det er andre potensielle terapitrengende pee-on-a-stick-aholics her!! Melder meg herved inn i den gjengen. Helt latterlig komisk at mennesker som klarer aa holde paa jobber og vaere rasjonelle og fornuftige i hverdagen blir helt KOKO naar det gjelder testing, hehehe.... Jeg her noen utrolige spenningsoeyeblikk naar jeg tester, helt pinlig og helt teit, men morsomt ogsaa....fnis. Sniktester litt, men vil ikke melde om noen resultater, da jeg siste halvaar har vaert dronningen av svake tester som har betydd at jeg mister tidlig, men jeg har noen utslag, og maatte maatte det bety at jeg loerdag eller soendag tester ordentlig positivt... Haape haape. Det murrer som pokker i magen og jeg har en liten TR foelese, men dette vil uansett bli min foerste helt 100% naturlige TR paa fire aar dersom den kommer (gravid halve 2003 og utover 2004, saa amming, saa prevensjon 2,5 aar, saa gravid foerste forsoek=MA, saa en TR som var en saann "etter MA type TR" saa gravid igjen=EXU, saa ingen bloedning foer EL 5,5 uker etter EXU) Haaaah, saa kommer TR naa, saa er det vel med ekspresstog og 1. klassessmerter tenker jeg) og saa varer den vel en lang god stund. Meeeen, enn saa lenge haaper vi og JADA, vi er helt koko allerede her, tuuuuuuuuuuuuuuuut, tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!!!
2 fine små Skrevet 11. april 2007 Forfatter #23 Skrevet 11. april 2007 Akk ja, da spotter jeg i dag og da er loepet kjoert for denne gang, men det er fint med syklus paa track ogsaa, og ikke minst korte sykluser! Det taler jo ogsaa for at noe har skjedd med pco, kanskje jeg ikke har det (saa alvorlig) lengre, som legen antydet paa UL for noen uker siden. Han kunne ikke se noen cyster i det hele tatt.... =o) I godt humoer jeg, og satser paa 2008 spire. Lykke til videre jenter, alle som skal teste denne uken!! Spennende for dere naa.
mamsen & guttaboys Skrevet 11. april 2007 #24 Skrevet 11. april 2007 da har tr kommet med full styrke......snufs....men da er det bare å satse på mai da.....etter mine beregninger så er el ca den 27 april,så det vil si at jeg havner vel på uke 19 ved neste ikm,...aff det er lenge til det!!!! jeje......lykke til jenter, krysser fingre for dere:)
Dizzie_mortil3 Skrevet 11. april 2007 #25 Skrevet 11. april 2007 Å neeeeeiiii....jeg spotter!!!! Da er det vel bare å innstille seg på 4 nye uker da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå