Winterlady Skrevet 7. april 2007 #26 Skrevet 7. april 2007 prikklikt menssmerter synes jeg. nå kom jeg bare til 5,5 cm åpning før det stoppet opp, men syntes frem til ca 4 cm at riene var mindre vonde enn menssmertene jeg hadde i tenårene. ikke det at det ikke var veldig vondt med rier, men jeg fikk sterke reseptbelagte medisiner mot mensen i tenårene- og lå likevel hjemme med grusomt vondt så de 2-3 første dagene hver gang..
LadyLuck & Skrevet 7. april 2007 #27 Skrevet 7. april 2007 en glødende ildrake som rotes rundt oppi..... (kan være det bare er jeg som syntes det føltes så ondt)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 7. april 2007 #29 Skrevet 7. april 2007 Jeg hadde riene i ryggen og det kjentes omtrent slik ut - føltes som om korsryggen min knakk tvers av pluss at 1000 kniver ble stukket inn samtidig. Fødte uten smertestillende, så riene kjentes slik ut. Rart man han ha en så fin opplevelse av smerte, for meg var dette en god type smerte
Hannahs-mor06 Skrevet 7. april 2007 #30 Skrevet 7. april 2007 hehe;) var faktisk slik jeg følte det! og min kjære sambo, som var "lystgass - direktøren" den dagen, følgte ivrig med på rie-aktiviteten, og ga meg lystgassen når han så at aktiviteten steg over ett visst nivå..men HAN KJENTE IKKE AT MARKA UNDER BEGYNTE Å RISTE - OG SÅ HELLER IKKE DENNE STØVSKYA I DET FJERNE - så han fikk nå høre opptil flere ganger at han ikke skulle fortelle meg når jeg hadde det vondt;) gjorde så godt han kunne da stakkar, og var nå flink;) koselig at du skrev under;)
Hannahs-mor06 Skrevet 7. april 2007 #31 Skrevet 7. april 2007 Jeg fikk epidural og tror den ble satt litt feil slik at jeg fikk veldig mye smertelindring på den ne siden, og ikke fullt så mye på den andre...og kjenner igjen den stikkingen du snakker om - bare jeg hadde den ekstra på den siden som ikke var så bedøvd..uff, etter riene var også slik;(
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #32 Skrevet 7. april 2007 Menssmerter gange 20 i korsryggen og magen samtidig på det værste...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 7. april 2007 #33 Skrevet 7. april 2007 åpningsriene var bare helt forferdelig grusomme.... det begynnte i det små, men allerede den første rien var så vond at jeg måtte stoppe opp med det jeg holdt på med.. fikk så j... vondt i ryggen plutselig liksom, sånn kink vondt... måtte bare stoppe og holde en hånd på ryggen, lukke øynene og bare konse meg ( sjønte ikke at det var rier... ble bare lettet av at det gikk over:) pressriene... var egentlig en lettelse, men jeg revnet og da trodde jeg noe alvorlig galt skjedde ( at jeg kunne dø eller noe) for da kjendtes det ut som om noen tok en blåselampe og fyrte løs med en stikkflamme inn i musa på meg- helt seriøst akkurat sånn kjendtes det ut ((
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 7. april 2007 #34 Skrevet 7. april 2007 ja forresten, åpningsriene kjendtes egentlig ut som sånn som bekkenløsningen min kjennes ut, gange hundre, pluss knalljævlige menssmerter, gange hundre ( ble jo vondere og vondere hele tiden da...)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. april 2007 #35 Skrevet 7. april 2007 jeg kjente ingen ting av riene. jeg kjente ikke presriene en gang. bare den første...
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 7. april 2007 #36 Skrevet 7. april 2007 Omtrent som kynnere, bare at man blir så sliiiiten....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 7. april 2007 #37 Skrevet 7. april 2007 for noen "enkle" fødsler dere beskriver da:) sånn vil jeg også ha...
jordbærsjokolade Skrevet 7. april 2007 #38 Skrevet 7. april 2007 Au.... Det hørtes helt forjævlig ut!!!
revehalen Skrevet 7. april 2007 #39 Skrevet 7. april 2007 Veldig vanskelig å beskrive riene synes jeg... Er iallefall ufattelig vondt!!!! Men kan gjøre et forsøk:) Det begynte som litt sterke menssmerter,samtidig som magen blir knallhard. Etter en stund da de kom tettere,kom en intens smerte i korsryggen som spredte seg rundt magen,helt nederst,lixom... da det stod på som verst,kjentes det ut som skikkelig krampesmerter helt nederst i magen...På ein måde:))) Har forresten snart glemt ut hvordan det var... Fikk heldigvis epidural etter 4 timer,og det var som å komme til himmelen:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #40 Skrevet 7. april 2007 Nyrestein, helt klart. før jeg fødte var de smertene det jævligste jeg noen gang hadde kjent. Riene var verre på slutten, men smertene lignet på et vis... Sinnsykt vondt!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 7. april 2007 #41 Skrevet 7. april 2007 Jeg hadde svake rier i forhold til det som er normalt, så for meg var det som menssmerter. Hadde også vondt i korsryggen hele tida (altså smerten forsvant ikke når riene forsvant), og det var den samme smerten som da jeg hadde vondt i ryggen i tidlig tenåra,- altså karakteriserer jeg det som vanlig ryggsmerte, siden jeg hadde opplevd det før. Jordmora trodde ikke jeg var i ordentlig fødsel (riene kom jo med 6-7 minutters mellomrom), men så hadde jeg full åpning etter et par timer. Under pressriene opplevde jeg ingen smerte annet enn den i ryggen. Så håper neste fødsel blir like bra! Mine rier bygde seg forresten aldri opp...den værste ria jeg hadde (akkurat den var ekkel, for det var den første (og egentlig den eneste) sterke rien, og jeg fikk angst). Å få angstanfall opplever jeg faktisk som mer smertefullt enn rier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå