Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Noen som klarer å beskrive hva slags smerte en rie er? kan d sammenlignes me noe`?
3pårappen :) Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Mine rier kunne jeg ta menssmerter å gange med 10 eller no..
så var vi 4 Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 De svake rene er som sterke menssmerter, men når du får skikkelige rier som tar er det helt ubeskrivelig. Det jeg har hørt er at kan sammenlignes med nyrestein eller noe sånt, men det vet jeg lite om. Du sitter i en egen verden etter en stund, men det går jo heldigvis over
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 ok...så mageknip kan d ikke sammenlignes med?De kynnerene jeg har nå om nettene minner om mageknip egentlig....
*Zena* Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Smertene mine var lokalisert til korsryggen, så det var en type smerte jeg aldri har kjent før...utrolig vondt altså! på ingen måte lik menssmerter synes jeg.
så var vi 4 Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Det er sikkert sterke kynnere, men mine begynnende rier startet med lette tak som kjentes ut som kynnere bare at de var regelmessige.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 ja spørs om det er sterke kynnere ja....er vel vanlig det på slutten. Har igjen 3 uker til termin. Må magen synke før fødseln????
lille je Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 Magen min sank ikke! Og rier kan ikke beskrives tror jeg. Trodde og jeg hadde mageknip i starten, men skal love deg når det satte inn for fullt at det ikke ligna på noe annet jeg hadde kjent. Ikke pga smertene, men måten det gjorde vondt på, om du skjønner:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #9 Skrevet 7. april 2007 ok...heh..har magen helt oppe i puppa enda skjønner du. Håper noe skal skje snart..begynner å bli himmla lei:) men tulla kommer vel når hun er klar uansett
lille je Skrevet 7. april 2007 #10 Skrevet 7. april 2007 hehe... var lei på slutten jeg og ja. Men kom gjorde han, og fort gikk det og:). Gikk intetanende å la meg en kveld, og tidlig neste morgen var jeg mor:)
Hannahs-mor06 Skrevet 7. april 2007 #11 Skrevet 7. april 2007 Jeg sammenligner riene med "noe" som liksom startet langt i det fjerne..jeg kjente på kroppen at det bygde seg opp, og "noe" kom nærmere og nærmere..akkurat som en hær som kom ridende langt i det fjerne og nærmet seg sakte men sikkert..jo nærmere de kom - desto mer smertefullt ble det..og på toppen av rien var det som om alle satte spydene sine i meg..også red de videre..og smertene avtok..og DET var en deilig følelse!! nesten så jeg så for meg den støyskyen i det fjerne, når hæren var på vei..og det liksom ristet i bakken..mer og mer når de nærmet seg.. Men ser allerede frem til neste "kamp", for seiersmiddagen smakte så godt!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #12 Skrevet 7. april 2007 Magen trenger ikke å synke før fødselsen. Hvis du har kynnere og de blir regelsmessige, er det sannsynlig at noe er på gang. Under kynnere blir magen hard og iallefall jeg ble litt kvalm.
*titte tei!* Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 Haha, det var en fantastisk forklaring! Jeg skriver under på den:)
meg og jentene Skrevet 7. april 2007 #14 Skrevet 7. april 2007 I begynnelsen kjente det ut som forstoppelse-vondt for meg. Gikk hjemme med det et par dager før fødselen begynte. Hadde bare vondt i korsryggen, ingenting i magen. Da fødselen var i gang, kan det ikke sammenlignes med noe annet synes jeg.
børdi Skrevet 7. april 2007 #15 Skrevet 7. april 2007 steeeeeeeeeeerke menssmerter.... Gang vanlige menssmerter med 30, så har du det.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #16 Skrevet 7. april 2007 på meg kjentes det ut som om jeg hadde en fiskekrok med snøre i hver sin side av livmoren som noen stod å drog i på hver sin side. Føltes som om livmoren ble dradd i 2. Stakk og gjorde vondt på begge sidene
juddellihuddelli Skrevet 7. april 2007 #17 Skrevet 7. april 2007 synes det kunne minne om en blanding av nyrebekkenbetennelse og sterke menssmerter bare 100 ganger verre.
seff Skrevet 7. april 2007 #18 Skrevet 7. april 2007 Hm. I begynnelsen som sterke menssmerter, etter hvert ble det bare helt uebskrivelig vondt... Jeg opplevde det både som menssmerter og skikkelig mageknipsmerter samtidig. Drev og krabba omtrent inn på do hele tiden, for jeg følte så veldig at jeg måtte tja, nr 2, SKIKKELIG, men det måtte jeg jo selvfølgelig ikke ;-) det var vel det som var verst, at man ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å prøve å slappe av for å lindre smerten. Pressriene var ingenting synes jeg. De var bare en lettelse :-
Vibbemor Skrevet 7. april 2007 #19 Skrevet 7. april 2007 Jeg syntes riene jeg hadde med begge mine kunne sammenlignes med skikkelig mage knipe, ihvertfall frem til riene tok skikkelig tak og det ble skikkelig smertefult, da vet jeg ikke hva jeg skal sammenligne det med.... da kjærsten min lurte på om jeg kunne beskrive smertene, beskrev jeg dem som type mageknipe vondt...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. april 2007 #20 Skrevet 7. april 2007 mine rier kjentes mest i korsryggen. Som om noen hadde satt en skrustikke på ryggraden helt nederst, stramte til og så slapp igjen. Vondt men helt klart til å overleve :-) Fikk et godt tips av ei venninne her inne, tenk på hver rie som en mindre til vidunderet kommer...det hjalp faktisk :-) Var ikke før mot slutten at det også gjorde litt vondt foran ved skambeinet, ellers var det bare i ryggen. Ble satt igang jeg da
♥2 små gull♥ Skrevet 7. april 2007 #21 Skrevet 7. april 2007 Jeg syntes det kjentes ut som at man ble most i en sånn søppel kompressor eller hva det heter. Når søppelmennene henter søpla hiver de det inn i et stort rom bak i bilen, og når det er fullt så skviser de det sammen med en enorm kraft. Jeg følte at hoftene mine var klemt i en sånn presse... helt jævlig.. takk Gud for Epidural!! Jeg hadde ikke vondt i magen i det hele tatt, og det overrasket meg... var bare hoftene og ryggen som var vond her. Også orket jeg ikke at noen tok på meg, mannen prøvde fortvilet å hjelpe med å massere, men det var vondt bare han kom borti meg...
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 7. april 2007 #22 Skrevet 7. april 2007 Sterke menssmerter til å begynne med og etterhvert vet jeg ikke hva jeg kan kalle de rene gode riene. knivstikk i korsryggen, blandet med menssmerter x100 + mageknip.. Nei dette ble ikke lett å beskrive. hehe
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. april 2007 #23 Skrevet 7. april 2007 Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse en gang og det var j**** vondt. Rier er noe i den samme gaten, men vondt på en annen måte da. Fordelen med riene er jo at de går over igjen også er det jo en skatt i den andre enden av tunnellen. Nyredritten er jo bare sinnsyyykt vondt hele tiden og ikke blir det baby av det heller!!
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 7. april 2007 #25 Skrevet 7. april 2007 begynnelsen på riene var som mageknip og følelse av at jeg skulle få diare og maga sjuken..men så kom "magasjuken" med mellomrom som ble lengre og sterkere for hver time... og tilslutt av det en helt rar smerte som bare "pressa" meg ned i bakken måtte stå bøyd og holde meg inoe som en kraftig magesmerte også stramma alle musklene i kroppen seg og magen ble steinhard...også gikk det over til en kraftig smerte i ryggen..fælt og pressriene kan jeg ikke forklare..et smerte hælvete umulig og sette ord på! grusomt..var sikker på at jeg skulle dø eller revne i 2...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå