Gå til innhold

Ok å bli gravid etter MA før en har fått igjen mensen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en MA i midten av mars, og har lyst til å spørre om følgende: Bør man vente til man har fått igjen normal mens før man prøver å bli gravid igjen, eller er det ok å bli gravid før dette, hvis man får det til? Hvilken informasjon har dere andre i samme situasjon fått?

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på hvor langt du var på vei. Om du var innenfor 1 trimester er det ingen ting som tilsier at du burde vente, men en mensen kan jo være greit å ha hatt ifht terminutregnelse og at du vet at alt er 100% ok. ol... Om kroppen ikke er klar vil den ikke bli gravid, fint at kroppen regulerer det litt selv (da tenker jeg bare på når kroppen ikkeklarer et svangerskap riktig ennå, ikke at man plages med å bli gravid)

Lykke til :)

Jeg fikk beskjed om at vi kunne ha sex når blødningene hadde gitt seg. Den eneste grunnen til at de anbefalte å vente til man hadde fått en mens, var at det da var lettere å regne ut termin. Jeg tror kroppen blir gravid når den er klar for det.

Vi brukte ikke prevensjon før mensen kom. Har akkurat hatt første mens, så nå håper jeg at kroppen er i gang igjen, og at jeg får eggløsning til rett tid.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...