Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ka foretrekke dåkker?

Beste kvalitet osv.. vekt...

for min del syns æ Simo ser finest ut, og har hørt fra mange som har den at det e bra kvalitet osv :) tung, ja, men e vel verdt det :)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker Simo. Før var det ihvertfall sånn at Simo hadde nedfellbar frontbøyle og det hadde ikke Brio. Det ser jeg på som en fordel med Simo. At Simo er tung kan man vel ikke nekte på, men synes det mest er et problem ved løfting ut og inn av bil. Synes den er god å trille. Har Simo 2005 modell og den er like fin, ikke falmet eller rusten, til tross for daglig bruk. Den er stor og god (og helt flat i ryggen) så den er perfekt til sovevogn selv om gutten min er 93 cm nå.

Skrevet

Brio er definitivt best!!! Nettopp fordi Brio har samme kvaliteten som Simo (de ligner jo veldig og er laget på samme fabrikk), men Brio er lettere og blir mindre sammenlagt. Den er også stødigere bl.a. fordi den er lavere. Jeg liker også utseende bedre, Brio har ofte litt sprekere utseende. Brio er derfor den perfekte "simo", fordi den har alle de gode kvalitetene som Simo har, men er altså i tillegg både lettere, mindre sammenlagt og stødigere!

Jeg skjønner erlig talt ikke hvorfor folk kjøper Simo når Brio er så mye nettere.

Skrevet

Bøylen kan tas ned på Brio ja!

Skrevet

Jeg synes Simo er best, og skjønner ÆRLIG talt ikke hvorfor folk kjøper Brio..

Men for all del, smaken er som baken.

Skrevet

Brio bestod jo ikke sikkerhetstesten på tv2 hjelper dg.

Men eg skal ikkje sei nåkka anngående kordan den vogna e, har ingen erfaring med verken simo, eller brio, har bestilt et annet merke.

Skrevet

Har kjøpt simo kombi vogn. Når jeg var å kikket på vogn, så var Brio-bagen en del mindre enn simo sin. Kvaliteten er vel nokså lik, siden simo og brio er slått sammen til en fabrikk nå, så brio har muligens en ufortjent dårlig rykte fortsatt. Var tidligere kjent for å ikke være kvalitetsvogn, om du valgte brio...(før 2004..)

Personlig liker jeg simo-vogna godt. Har nok også med utseende, den er mer tradisjonell enn brio, men det liker jeg...

Simo er tyngre ja, men personlig syntes jeg ikke det var et argument mot simo.. Har løftet kombi-vogn inn og ut av bil, dyttet opp bratte bakker og holdt igjen ned isete bakker, syntes ikke det var særlig tungt.(Bakkene er tunge nok i seg selv..) Som alminnnelig dame, uten særlig mye trening bak seg, var tyngden ingen problem for meg, så ..

konklusjonen min er vel at simo/brio bare er en smaksak...

Skrevet

Brio! Kun fordi at jeg HATER bøyler på siden av kalesjen på "taket" på vogna. Og på Simo er det bøyler. ;)

Skrevet

Foretrekker simo pga større bag + den er regn og vanntett

Skrevet

Har ikke bøyler på min Simo (Urban) men det har ikke bare vært positivt- den blir lett slapp i kalesjen og må strammes med skruer, dessuten har vi måttet bytte hele innmaten i kalesjen en gang fordi den bare seg ned hele tiden. Så ville helst hatt strammere jeg da. Har Emmaljunga uten strammere og, og den blir slapp den og.

Skrevet

Kan være enig i at det ikke er særlig pent med bøyle, men har ei emmaljunga-vogn uten bøyle, pent, javisst, men såååå upraktisk. Nå var riktignok jenta mi to år når jeg begynte å bruke den, men synes fortsatt det er greit å legge ho til å sove i vogna. Da er det greit å "låse" kalasjen, synes jeg...

Skrevet

Jeg hadde Brio kombi til første, synes den ble fryktelig fort slitt, vinglete og knirkete. Knappene løsnet, og det har jeg hørt det har gjort hos flere som har Brio. Var litt overrasket over den dårlige kvaliteten til tross for at Brio er et veldig kjent og mye brukt merke.

Kjøpte Simo citytrille (tror det var det det het) da lillemor ble større, og der har jeg vært myyye mere fornøyd med kvaliteten, så det blir nok garantert Simo kombi denne gangen ja! :)

Skrevet

Brio kombi har kalesje-strammere og bøyler på hver side av kalesjen. Vogna er også vann og vindtett. I 2003 hadde Brio like stor bag som Simo, vet ikke hvordan det er nå. Det er tydeligvis mye rart som blir sagt om Brio. Dere som påstår både det ene og det andre her har tydligvis ikke sett på Brio kombi, dere bare tror og mener mye rart! Synd at det kommer ut så mye feilinformasjon, tenker på de som skal kjøpe vogn for første gang.

Skrevet

Vi velger helt klart Simo, den ser mye "strammere" ut i både kalesje og bag, Brio sin er mye mer "posete". Men det kommer jo an på hva slags smak man har da...

Synes Simo virker stødigere.

Bagen er større på Simo.

Kvaliteten på tekstilene synes jeg virker bedre, og vogna vi har ser ikke brukt og falmet ut i det hele tatt...

Også er det STOR forskjell på vind/vann-tett og vann-avstøtende...

Jeg fikk ihvertfall beskjed om at Brio sine vogner var vann-avstøtende, og Simo er vind/vann-tett.

Skrevet

Jeg har ikke noe eksakte mål, men når jeg var og såg på brio /simo kombivogn var det for mindre enn 2mnd siden. Det som ble vist meg i butikken da, så var brio kortere i bagen... (2003 var brio brio og simo simo... tror de ble slått sammen i 2005 eller senere...)

Skrevet

Vi skal ha simo kombi :) hadde d til førstemann også, og kjempefornøyd. Bagen på brio vogna er myyye mindre, og de jeg kjenner som har brio, har knapt fått plass til voksi og baby, og babyen har vokst ut av bagen etter kort tid :) men bortsett fra liten plass i bagen har de vært fornøyd da :)

Skrevet

Uansett om vi hadde valgt simo eller brio,så hadde vi ikke valgt kombivogn.

Har brukt duo en stund nå,hadde kombi før.

Og vogna er mye lettere i duo,og baggen større. ;)

Kjekt å slippe å ha med del 2 hele tiden.

Skrevet

Er veldig fornøyd med brio vogna våres. Gutten vår ble født i juni 2006 og bagen var stor nok fram til han var 6 mnd (han er litt over gjennomsnittet på lengde) med vintervoksipose i. Vogna beskytter beskytter mot både vind og regn....men jeg bruker regntrekk dersom det regner mye. Ellers kjenner jeg at vogna kan bli tung og løfte inn og ut av bil, men ettersom vi ikke har bil så har ikke dette vært noe problem for oss. Utseende messig så må jeg si at verken brio eller simo tar seg noe særlig godt ut i forhold til mange andre vogner på merkedet, men kvaliteten er ihvertfall bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...