Gå til innhold

blødning!


Heidi80

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det oen som har opplevd og ha en delvi blødning gjennom første trimmester og lenger ut.

Begynte plutelig og blø som mensen natt til Torsdag, ble jo kjempe forskrekket og dro til legevakten. Var på sykehuset Torsdaf men de kunne ikke fortelle meg så mye siden det var så tidlig. De mente det enten kunne være begynnelsenpå tidlig abort eller så kunne det hende av og til at man bare blødde uten noe mer svar en det.

Så her går jeg da uten og vite om det er bra med babyen(grusomt)

Er det vanelig og ha blødning eller er det begynnelsen på noe forferdelig.

 

Takker meget for raske svar fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. ei vennine av meg gikk gjennom akkurat det samme. hun ble sykemeldt fra jobben, og ble bedt om å ta det med ro. og det har gått kjempe fint :) jeg krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bnlødd endel både forrige svangerskap og dette - de første 16 ukene.

Denne gangen blødde jeg brunt og friskt blod mer eller mindre i tre uker fra uke 5, så pause på en uke, så på an igjen i tre uker...og sånn fortsatte det - slitsomt å være så bekymret hele tiden.

Fikk beskjed om at det nok var normalt for meg å blø i svangerskapet - for det var ikke noe galt med verken fosteret eller livmoren - sikkert bare veldig følsomme slimhinner + at da vi var på ul i uke 18 sa jm at morkaken lå foran livmormunnen, så det kunne også ha gjort at jeg blødde endel.

Det er visstnok ganske vanlig å ha blødninger tidlig i svangerskapet uten at det er noe galt. Lykke til og håper at alt går bra:o)

 

Hvor langt er du på vei da? Jeg var til ul i uke 6 og fikk da se en liten peanøtt og et lite bankende hjerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blødde i uke 7- var på ul og fikk høre at det trolig ikke kom til å vokse opp.. var på ny ul 5 dager etterpå og da var det helt normalt..

 

nå i uke 13- ny blødning og kommer rett fra legevakta no.. fikk en ny ul for å roe nervene mine- å alt ser helt bra ut!! hjerte slår og babyen beveger seg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,jeg er kanskje 4-5 uker vet ikke for sikkerhet, veldig tidlig sidn de ikke kunne se noe da jeg tok en invendig undersøkelse. Men hun kjente at livmoren hadde vokst litt.

Jeg har blødd friskt blod ikke brun utflod eller noe. Men det er lite kom litt den ene gangen da jeg var oppe på do neste gang ikke, så i natt litt blod men ikke senere på dagen. Blør ikke nå og trenger ikke og gå med bind, håper at alt er i orden. Uvisheten er det værste.

Har en nydelig liten gutt på 13 måneder fra før av og jeg opplevde aldri noe slik da jeg gikk med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg sitter akuratt her og bekymrer meg for at noe er galt med meg/fosteret. Tror jeg er ca fem uker på vei, fikk positivt på testen for tre dager siden. Har hatt en del brun utflod - det bekymret meg ikke så veldig, for har hørt at man kan blø når egget fester seg. Så det var vel gammelt blod det da. For en uke siden fikk jeg en knall rød dråpe i trusen, men det var alt. Så jeg tenkte ikke mer på det ( da visste jeg heller ikke at jeg var gravid.

 

Men nettopp nå var jeg på toalettet og begynte plutselig å blø en del friskt blod. Så stoppet det.Dette bekymrer meg.

 

Hvis du leser dette; har du fått noe svar fra legen nå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er i dag 12 uker på vei og har blødd litt brunt blod hele tiden nå i tre uker. Jeg hadde for tre uker siden en stor blødning jeg trodde var en abort, men ul viste et frisk foster. Likedan på ul for ca 14 dager siden. Skal på ny kontroll neste uke. Jeg har fått vite det er 50/50 om jeg mister og at det er en truende abort, selv om de ikke vet hvorfor jeg blør. Fikk vite at morkake lå foran mormunn og at det var grunnen, men de vet ikke. Jeg er vel egentlig ganske innstilt på å miste, så det var faktisk en trøst å lese innleggene over. Jeg fikk høre at risikoen er fortsatt stor ihvertfall inntil uke 15-16. Har fått besked om å ta det helt med ro, er 100% sykemeldt i to-tre uker. Mannen min er kjempeflink og vår datter på 21 mnd har heldigvis barnehageplass. Forrige svangerskap var uten blødning overhodet. En annen bekymring jeg har er om det skulle gå bra at det likevel er noe avvikende med barnet.

Vi får bare krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, glemte å si at jeg blør mer når jeg er ute og går. Blødningen er minst når jeg klarer å ligge eller holde meg i ro en hel dag. Ganske utfordrende faktisk! Lurer på hva andres erfaring på dette er? merker dere forskjell på bevegelsene deres og på blødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Kommer til hverken hos Legevakten eller KK. De sier at de ikke kan gjøre noe likevel, selvom alt jeg vil ha er et svar. Det var visst ikke lett i påsken... Men de ba meg være rolig, ikke stresse.

 

Det rare er at jeg ikke er kvalm lenger... Lurer på når jeg kan ta ny test?

 

Jeg kan tenke meg at det er lettere å blø stående/ gående siden man da er oppreist/ aktiv. Ellers vil det vel bare samle seg og komme ut som gammelt/ brunt blod senere... Ikke vet jeg...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du andre gravididtetssymptomer som vanlig eller? Noen som vet om disse avtar med en gang om man har en sa? Blir man kvalm og uvell da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...