*Urolig* Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 jeg er fødd i 88, er altså 19 år. Vi prøvde en god stund,men jeg ble ikke gravid....nå venter jeg litt,tenkte jeg skulle ned noen kilo først jeg bare lurer, dere som er unge, f.eks 88 modeller, har dere jobb? hvilken da? Eller tenker dere å studere samtidig? Jeg tror jeg skal studere,men jeg har jo en liten pause akuratt nå da,men til høsten tenkte jeg førskolelærer,så kan jeg ta permisjon kanskje etter ett år eller noe Dere da, hvordan er situasjonen derese? Kan jo forresten si at kjæresten min er 21 jobber som elektriker, men skal studere elektroingeniør LYKKE TIL
¤tingeling¤ Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Hei hei. Kan nok ikke si at vi er prøvere men snart! Tenker sånn til høsten kanskje. Men kan innrømme at jeg er ganske babysyk! Er 88-mod, snart 19. En ting jeg lurte på, er du ferdig med vgs alt?! (Eller er det bare meg det rabler for her?!) Siden du tenker førskolelærer. Går på vgs i år jeg, sambo jobber. Og til høsten blir vi begge studenter.. så jeg tror vi kommer til å fortsett å studere når/om vi blir gravid, men det tar vi litt som det kommer . Ja jeg jobber litt nå da som instruktør. Det var vel situasjonen vår! Sambo her blir snart 21, koselig:)
*Urolig* Skrevet 6. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2007 Jeg skrev at jeg tenkte på førskolelærer til høsten hehe.... Hva vil du studere da? Har dere vert sammen lenge? Vi har vert sammen i 3,5 år
¤tingeling¤ Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 aha! så du går vgs nå ja;) Jeg skal studere industriell design ingeniør... får se hvordan det går. Vi har vært sammen i litt over 2 år. Går du på prev? Har nemlig sluttet her hehe så håper egentlig hele tiden.. men prøver samtidig å la være.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Hei=) Henger meg på her jeg. Jeg er 86-modell, så litt eldre enn dere, men synes jeg er ung prøver fordet;) Eller jeg kan vel ikke kalle det helt prøver. Vi tar det mer som det kommer. Så vi bruker ikke prev, men hopper i høyet når vi føler for det og ser hva som skjer;) Jeg studerer spesialpedagogikk, er på første året. Også jobber jeg ca 70% ved siden av. Blir litt mye jobbing, så skal roe litt ned til høsten. Ikke noe problem å få barn når man studerer tror jeg. Man får jo permisjon og en god del i stipend. I tillegg så får man jo mer tid til barnet enn når man jobber fulltid=) Sambo er 23 og jobber som vikar og er assistent på SFO. Han skal begynne å studere til høsten. Lykke til til dere og!
Incinta - snart Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Jeg er vel også en ung prøver =) Er 21, og studerer pedagogikk. Jobber med overvektige barn (en slags støttekontakt) ved siden av. Og litt som personlig trener. Samboeren min er 23 og e ingeniørstudent, Vi har vært sammen i 3 år =D
¤tingeling¤ Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Helt enig med deg *dreamer*! Mer fleksibelt å få barn som student. Og penger er ikke noe prob heller. Funker fint det! Blir litt sånn her at jeg forteller sambo når vi ikke kan ha sex, e... men det hjelper ikke så mye det! hehe . Men nå har jeg skaffet meg en sånn en ladycomp for å få litt bedre oversikt. Men innerst inne tror jeg egentlig ikke vi kommer til å klare å la være på "røde dager". Så det er vel å ta det som det kommer! Så skjønt at sambo din jobber i sfo!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Ja det er kjempekoselig=) Søtt at han er så glad i barn!;-) Vi har det akkurat som dere. Jeg bruker pearly og forteller han når det ikke er trygt, men har bryr seg ikke om det. Han vil bare vite om det når han tar en risk;) Vi hoppet i høyet to dager før EL nå sist, så håper det klaffet denne gangen, men tanta dukker nok opp på IKM-dagen. Hvordan ligger du an i syklusen? Har dere truffet EL?;-)
Irmelinn m/spire Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Hei:) Jeg er også 88 modell, Går på vgs men ser ikke på det som noe hindring. Har vært sammen med typen i 2 år og vi skal gifte oss om 1.5 år.. Vi går ikke på prevensjon og tar det mest som det kommer.. Er i vår 3 pp nå...
¤tingeling¤ Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Nå har ikke jeg brukt ladycompen så lenge så den sier oss egentlig ikke noe enda. Men jeg har hatt mensen 3 ganger etter ppille slutt og den første var 33 dager. Men så har jeg lagt ganske godt merke til når jeg har EL (men jeg tror kanskje at det ikke nødvendigvis er det pg av ppillen, men at jeg får symtomene?!). Og nå kom EL 10 dager før. hehe... så ja det ble nok litt kos før det og ganske mange ganger på dagen... selv om jeg sa ifra!! så vist det er som jeg tror har jeg syklus på 23 dager denne syklusen, litt rart syns jeg. Men da er det ikm (på en måte, vi prøver jo ikke) på søndag tror jeg. Vet du om det går ann å gå fra 33 til 23? Hvordan ligger du ann da? Når har du "ikm" ?Sambo min vil helst ikke vite om det er noe risk! Han vil at jeg skal overaske han vist det skjer. Hei Irmelinn... dere er jo ordentlige prøvere jo! pp og greier! ikke verst. Nei vgs er ikke akkurat noe hindring. Koselig at dere skal gifte dere da! Har dere planene klar og satt dato eller? Vi er forlovet.. tenker å gifte oss i feb08 men har ikke gått helt inn i planene enda.
Irmelinn m/spire Skrevet 7. april 2007 #11 Skrevet 7. april 2007 Ja vi skal gifte oss 09.08.08.. Så vi er i full gang med planlegging:) Tenkte at det var greit å sette det så langt frem i tid for da får vi spart penger også kræsjer det ikke visst jeg skulle bli gravid den nermeste tiden.. Når forlovet dere, dere? Vi forlovet oss 06.10.05:)
Gjest Skrevet 7. april 2007 #12 Skrevet 7. april 2007 Hei hei!! Jeg er også født i 86..slutta med p-piller i oktober 06, og jeg har ventet og ventet på å få tilbake mens.Etter 5mnd uten tegn til noe tante så fikk jeg meg time hos gyn...fikk konstatert pco...så nå skal jeg snart tilbake dit for å få litt ekstra hormoner...litt kjedelig det da. Men håper det kan sette igang produksjonen...=) Lykke til til dere alle sammen...håper det går fort for dere.. kLeM...
Stoltmai mamma:) Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 Hei.. Jeg er 85 modell, men er jo ganske ung... håper det går greit e skriver??? Vi prøver å få barn, har prøvd siden januar... Han er ett år yngre enn meg.. Vi jobber begge to... Skal til å bygge hus nå.... Spennende at dere vil ha barn da, det er jo det største miraklet man noen sinne kan få oppfylt mener jeg... Gleder meg så utrolig til den testen endelig kan vise possitiv.... Er så redd det er noe galt med meg jeg... min største skrekk... Håper alt går den rett veien for dere.... LYkke til
¤tingeling¤ Skrevet 7. april 2007 #14 Skrevet 7. april 2007 Hvordan planlegger dere at bryllupet skal gå for seg da? De eneste vi vet er at vi ikke skal ha kirkebryllup. Og penger sparer vi uansett, men det koster litt ja. Hos oss så tror jeg nok neppe at vi hadde vært noe rikere året etter feks. Og blir jeg gravid så tar vi det som det kommer. Får heller gifte meg som høygravid vist det var meningen!(nei må ikke tenke lykke tanker!!) Dere har vært forlovet en stund da, vi forlovet oss 07.01.07. *sojo baby snart??!*, hva er pco? Og hvordan ser de at du har det? hmm.. kjipt da. Men hormoner er jo flinke til å gjøre jobben sin. mimmi21, du e godkjent! Kødder med deg:P Men du siden dere har vært prøvere siden jan, sluttet du på prev i jan? hva gikk du på da? Er ganske redd for at det skal være noe galt med meg og. Av og til tenker jeg at "jeg ble jo født, så det kan jo ikke være så mye gale med meg", men ble ikke alle det?! Ja lykke til alle sammen.
2 tette - med flette Skrevet 7. april 2007 #15 Skrevet 7. april 2007 Hei, jeg er 21 år ( om 14 dager hehe ) Har prøvd en liten stund nå, og har vært lærling mens vi har prøvd, men nå har jeg heldigvis fått fast jobb og jobber da som elevassistent på skole, samboer er snart 27 og har også fast jobb, så er ikke noe krise her i gården Om man studerer samtidig får man fødselstipend osv så da får man ganske greit med penger.. Det eneste er at man må ha studert i min 6 mnd
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 7. april 2007 #16 Skrevet 7. april 2007 Min syklus begynte på 32 dager og er nå på 26. Så hvis EL kom 10 dager før hos deg, er det nok godt mulig at du får en syklus på 23 dager nå. Kroppen blir litt forvirra en stund etter pilleslutt. Jeg merker også veldig godt når jeg har EL, så trenger egentlig ikke tempe. Men det er jo litt risk dagene før EL og. Jeg har IKM på fredag (Den 13, selvfølgelig) Hoppet i høyet 2 dager før jeg hadde EL, så håper at det har klaffet. Men har ingen følelse på at det kan ha klaffet denne mnd, så kommer til å bli veldig overrasket hvis tanta ikke kommer. Når skal du teste? Jeg tenker å teste om en uke om ikke tanta har kommet.
Gjest Skrevet 8. april 2007 #17 Skrevet 8. april 2007 always skip and eat your peas: PCO-står for polycystiske ovarier, det betyr at jeg har masse cyster på eggstokkene og jeg har ikke EL...hormonene skal hjelpe kroppen med det. Gyn sa at i de aller fleste tilfeller av pco, så klarer man å bli gravid ved hjelp av hormoner. Hvis ikke så går det mot prøverrør, men jeg håper vi slipper det.. Gleder meg til å komme igang...men sambo må levere sædprøve først, skal prøve å få gjort det denne uken her. Og hvis svømmerne er bra, så begynner jeg på hormoner snart, forhåpentligvis. Så koselig at det er så mange unge som gifter seg syns jeg..vi har vært forlovet i 1 og et halvt år..men har ikke stt noe dato for bryllup enda..=) Det er mest sansynlig ikke noe galt med noen av dere, det hender jo at det tar litt tid før man klarer å bli gravide..=) det er det som er noe dritt...hehe..for når man har tatt den avgjørelsen at man vil ha barn, så vil man jo ofte bli det NÅ med en gang..=) Vi får det nok til alle sammen til slutt...)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. april 2007 #18 Skrevet 8. april 2007 Hehe...er jo ei gammal røy i denne sammenhengen, men ville likevel svare deg, siden jeg var 20 da jeg fikk datteren min. Hun ble født høsten 96, da hadde jeg akkurat startet på nettopp førskolelærerutdanningen. Mannen min tok ut hele fødselspermisjonen, slik at jeg kunne fortsette studiene. Det gikk kjempefint! Et lite tips må jo være at du først som sist bør innstille deg på studier/lesing/jobbing på kveldstid. Høres sikkert tungt ut, men det gikk kjempefint. Blir så GLAD når jeg hører unge mennesker som planlegger barn OG studier:D Er så altfor mange som tenker "jaja, der kom ungen, da kan ikke jeg gå mere skole..." Det stemmer nemlig ikke;0) Lykke til!!
*Urolig* Skrevet 8. april 2007 Forfatter #19 Skrevet 8. april 2007 Chanelle2 jeg må bare spør deg ang. Førskolelærer utdanning..som du sikert ser over her har jeg tenkt til å ta dette. Men jeg har mest lyst til å jobbe i skolen, vil ta PAPS å jobber i 1-4 klasse. Men er ikke mulighetene for jobb der ganske dårlige? Føler på meg de heller ansetter allmennlærere istedenfor førskolelærere... Og så en ting til slutt? Var studie vanskelig / tungt ? Håper du tar deg tid til å svare!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. april 2007 #20 Skrevet 8. april 2007 Klart det:0) Jeg tok PAPS1 og 2 rett etter jeg var ferdig med grunnutdannaingen. Etter grunnutdanningen fikk jeg meg jobb direkte i skolen, men jeg må innrømme at det sannsynligvis ikke hadde gått like lett idag (Ble ansatt høsten 99) Ny reform har endret begynneropplæringen noe, men om du har PAPS, så stiller du klart sterkere:0) Jeg har også tatt Spesailpedagogikk, og skal starte på Mastergred inne Spes.ped nå til høsten. Gleder meg! Slike etterutdanninger styrker jo dine muligheter innenfor skoleverket ytterligere.. Studiet er omfattende (nokså stort pensum) men er IKKE tungt! Du må nok regne med endel jobbing, men som sagt er det ikke vanskelig:0) Og jeg har ikke angret en eneste dag på at jeg valgte dette yrket!
*Urolig* Skrevet 8. april 2007 Forfatter #21 Skrevet 8. april 2007 Å,dette høres spennende ut ! ) Er det mulig for førskolelærere etter hvert å ta etteutdanning eller videreutdanning sånn at en kan jobber i hele barneskolen? (tom 7.kl) Er du klassestyrer? Hviklen klasse jobber du i ? Og så er det en ting jeg bekymrer meg litt for....Er det veldig mye bråk og støy? Sånn at du går hjem med hodeverk og er dødssliten? Eller går det fint? Har du noen gang jobbet i barnehage eller? ) Ville du anbefale meg å ta denne utdannelsen, selv om jeg ikke har sååå lyst å jobbe i barnahge...? Altså jeg elsker barn, har jo aldri prøvd å jobbe i barnehage, kan jo hende jeg liker det, men det er småskolen jeg har mest lyst til
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. april 2007 #22 Skrevet 8. april 2007 Om du har mer vekttall i et spesielt fag, f.eks. kunst og håndverk, kan rektor godkjenne at du underviser i fag også videre oppover. Jeg underviser f.eks. i engelsk helt opp til 7. Jeg er klassestyrer i 1.klasse i år. Har mest undervisning i denne klassen, men også noe i 2., 5., og 6.klasse. Det er IKKE mye støy nei:0) Er en jobb hvor det går nokså raskt innimellom, kan være travelt i perioder, men det er jo bare bra. Det er det som gjør det så spennende! Går ALDRI dødssliten hjem, nei. Jeg har også jobbet i barnehae, før utdannelsen, og i praksis. Trives veldig godt der også, jeg. Kunne godt tenkt meg barnehage også, men trives veldig godt der jeg er idag. Ikke minst fordi at jeg har ferie samtidig med ungene når de er elever ved skolen...
Gjest Skrevet 8. april 2007 #23 Skrevet 8. april 2007 hei, er 87- modell. Har et barn fra før men skal kansje prøve snart igjen. Med det første barnet tok jeg fri år men nå skal jeg studere via nettet. så kan være hjemme men studere samtidig. =)
StorkeMammaen Skrevet 8. april 2007 #24 Skrevet 8. april 2007 Jeg er født i -85 og har tenkt til å insimineres ved neste syklus. Jobber i helsevesenet. Planlegger å ta en etterutdanning etterhvert.
babygullz <3 vilde Skrevet 8. april 2007 #25 Skrevet 8. april 2007 jeg ble nettop 21, er 86-modell=) sambo er 81 mod og blir snart 26. v har vært kjærester og samboer i 1,8 år=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå