Gå til innhold

nattbleie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg noen erfaring på området enda, men svarer allikevel;)

Jeg tror jeg ville ventet til hun hadde tørr bleie om natten. Har oppdaget med min treåring at hun tisser veldig i bleien om morgenen, så jeg ville hatt henne på do med en gang hun våknet. Da har du mer kontroll over om hun virkelig har tisset i bleien om natten. Evt. ikke gi henne så mye drikke om kvelden.

Ville nok ikke vekket henne, for da får hun bare vanen med at hun skal tisse om natten.

Når du velger å slutte med nattbleien bruk tisselaken og stikklaken, sånn at det er enkelt å bytte på sengen, hvis uhellet først er ute.

Og gratulerer med tørr unge ( på dagtid)!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8880138-nattbleie/#findComment-8880375
Del på andre sider

Hei. Var snart 4 år gamle jente ble tørr på dagen ved juletider når hun var to og et halvt. ( eller husker jeg feil, må se å få skrevet opp )

Hun har fortsatt nattbleie. Vi har forsøkt ett par runder med klistremerker og vekke henne på kvelden før vi legger oss, men der har ikke vært så vellykket, Så vi stresser ikke så mye med det enda.

Vet noen som fikk datteren tørr veldig tidlig. De tok henne til å tisse på toalettet før de voksne la seg, og jeg lurer på om de også tok en runde om natten.

Tror det er forskjellig fra barn til barn. Iallefall bør de ha tørr bleie en stund før dere prøver.

Det kan fort bli mye vask av sengetøy og kosedyr..

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8880138-nattbleie/#findComment-8882546
Del på andre sider

Tørrhet om natten kan man som oftest ikke trene på samme måte som man gjør ved toalett trening på dagtid. De aller fleste venter vel med å ta bort nattbleien til barnet har hatt tørre bleier en periode. Jeg har lest at man ikke skal ta barnet opp om kvelden, fordi det kan medføre at man da lærer barnets kropp til at den skal tømme seg om natten, og det er jo det stikk motsatte man ønsker å oppnå. Vet allikevel at enkelte har gjort dette med positivt resultat, men jeg ville ikke ha tatt sjansen. Så farlig akn det jo ikke være at en 2 åring fortsatt bruker bleie om natten syns nå jeg. En ting dere kan gjøre er å forsøke å finne ut når barnet tisser på seg, altså når blir bleien våt? Det kan gi dere en pekepinn på hvor lenge hun klarer å holde seg i løpet av natten. Dersom hun tisser på seg tidlig på morningen, ja da har hun jo holdt seg nesten hele natten, og da er det jo håp om at hun snart kan bli tørr. Noen barn tisser også i bleien med det første de våkner om morningen, fordi det jo vet at de har bleie på seg og ikke gidder gå på do. Om dette er tilfellet med deres datter, så vet dere jo dette om hun har tørr bleie når dere vekker henne, men våt bleie når dere kommer på badet for morgenstellet. Det er jo også mulig å gjøre en avtale med henne at dere skal prøve f.eks. 3 netter uten bleie og se hvordan det går, men at om hun tisser seg ut så må hun fortsett med bleier om natten. Da har dere ikke lovet henne at hun skal slutte med bleier om det viser seg at hun ikke kan være tørr, mange har gått i den fella.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8880138-nattbleie/#findComment-8882860
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...