Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi sagt at vi ikke skal begynne på noe baby prøving før vi begge er i fast arbeid igjen, dvs jeg kan ikke begynne å prøve før tidligst januar nesteår, håper det går litt raskere for typen.

men problemet er at jeg er helt psykotisk om dagen, går rundt å gleffser og blir mer og mer deprimert for vær dag som går. Har faktisk alvorlig vudert å gå fra typen, men hadde en lang prat med han om hvordan jeg har det, han er jo bare verdens snilleste da, så vi ble enige om å slutte med pillene. men da blir det er nytt problem, hvilken prevansjon skal jeg da bruke, har prøvd både minnipillen og vanlig p-piller, kondomer er uaktuelt da jeg ikke tåler gummien. Er det noe der ute som dere kan anbefale meg/oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Har du prøvd ulike p-piller?

jeg har byttet p-piller 3 ganger og merket STOR forskjell fra de ulike merkene. Yasmin var det merke som gjorde meg mest "agressiv" og deprimert, jeg ble nesten redd meg selv til tider. Jeg mistet også sex lysten av dette merket. Kan ikke anbefale deg noe merke desverre, for jeg var mest fornøyd med trionetta, men det gikk desverre ut ved nyttår.

Skrevet

Hei

Jeg har hatt akkurat de samme problemene som hun som svarte over med både p-piller, minipille og p-plaster. Det er nok lurt å "shoppe" litt rundt - det kan fint hende du tåler en annen type p-pille bedre! Jeg tålte ingen og likte etterhvert heller ikke prinsippet å tilføre kroppen unødvendige stoffer - som i det lange løp ikke er godt for deg! Vi bruker nå en kombinasjon mellom temp. måling for å kunne stadfeste eggløsning og kondom... Kanskje kunne du prøvd deg med noe sånt - enten ved å bruke temp måler eller en sånn Babycomp/ladycomp som stadfester mer nøyaktig både fruktbare og ufruktbare dager! Blir kanskje nødt å "hoppe av i svingen" eller være helt avholden de fruktbare dagene men alternativet kan vel være mnd etter mnd med depresjon og sinne!

Nettsiden til babycomp/ladycomp:

http://www.buenaventura.no/

Hvis du reagerer sterkt på hormoner vil jeg anbefale dette - du vil føle deg hundre ganger bedre! Og når tiden kommer til å begynne med prøvingen trenger dere sannsynligvis ikke vente til syklusen er i orden igjen sånn som er vanlig etter p-pille bruk, for da har dere alt vært uten i lang tid!

Uansett hva du skulle velge - lykke til!

Skrevet

takk for svar jenter.

Vi hadde tenkt å prøve en slik maskin som du foreslår over her, men da har jeg et nytt spm, er det billigere å kjøre på apoteket, over norsknett eller på den britiske siden?

Skrevet

Jeg har også brukt ladycomp i over et år nå og er kjempefornøyd. Ppiller ble helt umulig for meg også pga humørsvingninger og depresjon+++ etter å ha prøvd masse masse merker investerte vi i en comp (de er dyre men gud så godt det føles nå og være venn med seg selv igjen... hehe)

Ellers har jeg også blitt anbefalt persona som også måler eggløsning, men via urinprøver, dette er et billigere alternativ og skal visstnok være like sikkert tror jeg...

Lykke til i nytt valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...