Gå til innhold

vestlandslefsa gull + spire

mona83

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI:)) Der var du:) Har tittet etter deg, begynte nesten å lure på om noe hadde skjedd...

Tenk at det bare er en uke igjen, skal bli godt å bli ferdig nå ja.

Selv sitter jeg med noen merkelig kjente tak, har hatt dem siden i natt, kanskje noe er på gang, vi får se:)) Hadde ikke vært meg i mot at ting begynte nå, er temmelig lei selv.

Godt å høre at alt er bra med dere:))

klem klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjekt og høre at alt er bra med dere og. du har vel kansje født nå viss det er rier du har. tenker på dere. selv sitter vi og teller dager. Gruer meg ganske godt nå og føler egentlig at dagene går ganske fort. håper alt går greit. klem mona

Skrevet

Sitter her fortsatt jeg, hadde kontakt med føden i natt, men siden takene bare kom med 15 min mellomrom, var de nok ikke så veldig effektive nei. Har dabbet av igjen nå...

Skjønner at du gruer deg, men det blir godt å få det overstått nå, for oss begge. Bare noen dager igjen.

Håper du får sjansen til fortelle meg hvordan det går med dere i tiden etterpå:)

Masse lykke til på mandag, visst vi ikke snakkes før da:)

klem

Skrevet

Skal prøve og oppdatere dere så godt jeg kan. Har vert og blitt innskrevet i dag,og fått vite at keisersnittet blir en gang mellom 08.00 og 11.00 på mandag. Er egentlig ganske avslappet eneste eg gruer meg til er spinal bedøvelsen. men men det går nok bra. Stor klem mona

Skrevet

Krysser alt jeg har av fingrer og tær for dere:)) Må ikke grue dg for spinalen, er som å ta en vanlig blodprøve:))

masse lykkeklemmer fra

Skrevet

Vil bar ønske deg masse masse lykke til i morgen:)) Tenker masse på dere:))

Stor klem fra

Skrevet

Hei igjen! dere har nå sikkert fått svaret deres... Vi ble oppringt av ullevål i går, hvor det plutselig har bestemt seg for keisersnitt alikevel. Ble veldig paff, men men. Har vært inne til journalskriving idag, fått vite at grunnen til at det ble sånn er pga ferieavvikling ++++.

Så i morgen kl 8 skal vi møte opp. Endelig skal vi få svar vi også.

Tenker masse på dere, håper alt har gått som dere ønsket.

Stor klem fra

• 4 uker senere...
Skrevet
Hvordan går det med dere vestlandslefsa? Og har du hørt noe fra mona83? Tenker på dere...
Skrevet

Har skrevet en oppdatering på det andre innlegget...

Har desverre ikke hørt noe fra mona83, hun er i tankene mine hver dag. Håper at det har gått mye bedre for dem enn for oss...

Skrevet

hei igjen.Lenge siden sist.har ikke hatt tillgang til dataen. Lille kasper kjemper for livet. han ble født 16.07.07 og ble operert dagen etterpå. det gikk fint. lungene hans er veldig små og han går på mye medisiner. når han var 5 dager gammel ble han veldig dårlig og legene måtte legge han på en maskin som heter ECMO. Det er en hjerte lunge maskin som blir operert inn i hoved puls åren på halsen. den frakter blodet ut av kroppen,tilfører det ogsygen og frakter det tilbake.Lå på den i 5 dager. dette er en veldig tøff behandling som svært få tåler. han er den første med diafragma hernie som er lagt på det sier legen og den maskinen har de bare på riksen.Det var enten og prøve og legge han på den maskinen eller la han dø. Er veldig gla de la han på den.Han ble døpt dagen etter han havnet på Ecmoen. legene og sykepleierne er helt fantastiske,mine engler. etter ECMOEN ble han lagt på ossilator en type respirator som banker luft inn i han og tilfører han NO gass.den lå han på i 5 dager. derretter ble han lagt i vanlig respirator med NO gass som han og lå i 5 dager med og så på vanlig respirator. han har og vert uten respirator i 6 dager med litt hjelp av Cpap. men ble sliten og måtte legges på respirator i går . Fikk lagt inn lunge dren i dag pga luft på siden av venstre lungen. dette har han hatt før og dette var 3 gang han har lagt inn ett slikt lunge dren. Han har og hatt dren i magen pga at han la på seg 1,5 kg væske på kroppen når han lå på hjerte-lunge maskinen. han er mye våken og når han var 4 uker fikk vi holde han. Det var fantastisk. ellers kjemper han hver dag og vi er så stolte. legene vet ikke ennå om han vil overleve men han er på rett vei sier de. tenker mye på dere vestlanslefsa og håper det går bra for oss begge. Dagene er lange men vi klarer mer enn vi tror. Vi må ikke gi opp håp så lenge det er liv. Skal holde deg oppdatert når jeg kan. Stor klem mona 83

Skrevet

Hei kjære deg!

Huff, det ble en veldig tøff start for dere også skjønner jeg... Har tenk så utrolig mye på dere..

Her er det vel egentlig nå på stedet hvil, det ser ikke ut som trykket i lungene til Mina vil gå ned og både vi og ikke minst legene er rimelig rådløse. De har snakket om å flytte oss til riksen for å gjøre en undersøkelse av blodårene hennes, de vil da gå inn i blodårene i lysken hennes med kontrastvæske for å se om det kan være noe de har oversett. Hun har hittil ikke reagert på noen av medisinene de har gitt henne. Hun også ligger på NO-gass og en høyfrekvent respirator. Hun trenger endel oksygen og får også blodtrykksmedisiner.

På mandag fikk vi holde henne for aller første gang, da var hun 1mnd og 2 dager. Følelsen var helt ubeskrivelig. Skulle bare ønske at jeg kunne ta av henne alt av ledninger og ta henne med meg. Føler oss så vannvittig hjelpesløse, du skjønner helt sikkert hva jeg mener....

Vi har foreløpig ikke døpt henne, men er inne på tanken nå..

Jeg ber for at de små vidunderene våres må klare denne tøffe kampen, som du sier, der det er liv er det håp.

Stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...