Gå til innhold

vestlandslefsa gull + spire

mona83

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! Har ikke hatt internett på flere uker vi, men nå er jeg endelig på nett igjen:)

Det går ganske bra med oss, Mina vokser som hun skal, var inne på Ullevål idag, hun er nå 830g.

har begynt å grue meg til fødselen jeg nå da, tenker mye på det som skal skje etterpå.

Håper alt er bra med dere:)

Er inne hver 14.dag vi gså, betryggende å bli tatt ordentlig vare på:)

Jeg har bestemt meg for å føde på vanlig måte, inntil videre. Blir jo vurdert fortløpende, men sånn som det ser ut nå mener legene at det er det beste.

Har du turt å begynne med innkjøpene ennå?

vi var å hentet ny vogn på lørdag, teutonia mistral-07 modell i knall grønt, kjempestilig, skal bruke den som sportsvogn til poden, og går alt bra kjøper jeg bare en softbag til Mina:)

Er også på utkikk etter den perfekte første kjole til henne:)

Vil ikke ha så innmari mye liggende, i tilfelle det skulle gå galt..

Stor klem fra

var på sykehuset i går,og da mente de at jeg har for mye fostervann og blir derfor sendt til oslo allerede neste uke og blir trolig innlagt resten av svangerskapet.kansje jeg får komme hjem på perm av og til. De er redde jeg skal gå i fødsel fortidlig og da vil de det skal skj på rikshospitalet. Har ikke begynt og kjøpe så mye ennå. har bare kjøpt litt bodyer og slikt. Har så lyst og kjøpe vogna men jeg tør ikke,er redd det skal gå galt.

stor klem

• 2 uker senere...

Annonse

hei lenge siden sist. jeg er nå lagt inn på pasient hotellet på rikshospitalet. de er redde fødselen skal starte. har fått beskjed om at det vil skje i løpet av de neste 4 ukene mest sansynlig. skal snakke med kirurgen i morgen. har vist alt for mye fostervann. vi får bare tenke posetivt. håper alt er bra med dere. klem mona

Hei hei! Har tenkt mye på deg. Her går det foreløpig bra, var på kontroll på Ullevål mandag, so far so good. Sikkert dumme spørsmål, men hvordan er det å være innagt der og bare gå å vente? har ikke de tenkt å tappe deg for fostervann eller lar de det bare gå sin gang? vet du noe om det er en risiko ved for tidlig fødsel?

Jeg holder pusten hver gang jeg skal inn, synes det er fælt å bare gå sånn på vent og ikke vite noe. De er jo redde for at det skal bli for mye fostervann her også, men hittil har det sett bra ut. Klarer liksom ikke å glede meg over graviditeten, føles helt uvirkelig ut når jeg kjenner henne sparke...

Huff, håper og ber for at det må gå bra for oss begge:)

Mange gode og store klemmer fra

Hei .De vil ikke tappe ut noe fostervann ennå pga at det kan sette igang fødselen. snakket med kirurgene og de sa at det ikke er operert mellomgulvs brokk på unger som er født så mye fortidlig. prøver og knipe igjen så godt jeg kan. skal til legen igjen i morgen får høre da om det har komt mer fostervann,føler meg litt sprengt. har dere snakket med kirurgene?

mange klemmer fra mona 83

Hei igjen:) Huff, det er ikke så greit dette her, du får knipe igjen så godt du kan. Ja, vi har snakket med kirurgene, dr. Viddal er visst en av de fremste i landet. Han fortalte oss om hvordan de utfører operasjonen og hva som skjer under og etter fødselen. Vi skal inn til kontroll igjen på mandag, er alltid like spent. Tror ikke jeg har for mu\ye fostervann, ennå, men sist vi var der fikk vi beskjed om at fremover nå er risikoen størst for at det kan skje.

Håper jeg unngår å bli innlagt for tidlig, har en 1 åring hjemme som trenger mammaen sin:)

Mange klemmer tilbake til deg:)

• 3 uker senere...

Annonse

Hei igjen:) nå er det bare 56 dager igjen til termin, eller 8 uker. Skal bli så godt å bli ferdig og få et svar. Med det jeg vet nå, skal jeg ikke ta keisersnitt, men blir vurdert fortløpende. Skal inn til kontroll igjen i morra, er alltid like spent, 3 uker siden sist nå.

Hvor lenge har du igjen? klem

da er jo vi nesten helt likt kommet:) jeg har 50 dager igjen idag. Kontrollen gikk greit den, men har fått vite at det er svært unormalt at jeg har gått så lenge uten noe unormalt har skjedd, opphopning av fostervann osv. Så alt i alt er vi veldig heldige fikk vi beskjed om.

Vi snakket også litt om keisersnitt, men legene anbefaler oss å gå så lenge som mulig og la det skje naturlig så sant ikke noe spesielt skjer.

Sjangsene for at det skal bli for mye fostervann etc øker nå for hver dag som går, så hver dag er en bonus for oss.

Tankene på hva som kan skje etterpå er vel sterkere enn noen gang, men noe annet ville jo være unaturlig. har fått samme jordmoren som jeg hadde sist jeg gikk gravid og hun er en god støtte nå.

Tenker masse på deg mona83, håper det vil gå bra for oss begge:)

Varm sommerklem fra

hei igjen. det var godt og høre. var på kontroll i dag og fikk vite at alt så veldig bra ut. de kunne se mye lungevev og han veide ca 2400 gram. han er ganske stor. legen sa at jeg hadde like stor mage som om jeg skulle hatt tvillinger.han lo godt når han så meg. jeg gleder meg til alt er over nå,begynner og bli ganske lei. Gleder meg til og gå og handle og kjøpe ny vogn. sommerklem til dere og

• 2 uker senere...

Her kommer en lite oppdatering fra oss. Ny kontroll idag, ikke noe nytt egentlig. Var til en ny kvinnelig lege idag, synes ikke det var noe særlig, men kommer til min faste neste gang.

Hun er nå 2600g, begynner å bli stor. Hun har også lagt seg i tverrleie, så jeg både ser og føler meg rimelig sprengt:)

Skal ta opp ang keisersnitt neste gang jeg er inne, har begynt å tenke litt på det nå, hadde vært så godt å få en bestemt dato.

Håper alt fortsatt er bra med deg/dere.

klem fra

Å så heldig du er som har fått en dato!!! Håper jeg får ordnet med omvisnig og div når jeg skal inn igjen nå.

Godt å høre at alt er bra med dere:) Dere blir vel ikke mindre spent nå som ting begynner virkelig å nærme seg. Skal bli godt å endelig få et svar iallefall.

Vi håper å vite litt mer den 4, skal fortelle deg åssen det går:)

ps! da jeg hadde 40 dager igjen , måtte jeg tillegge høygravid på nicket mitt:)

klem fra

Hei igjen:)

Så bra at han legger godt på seg:) Snart over nå, om 14 dager har du fått et endelig svar. Blir lite søvn på natta her også, men vi får bare holde ut siste tiden.

Idag har jeg vært hos jordmor. Hun har endelig snudd seg rette veien nå, ligger med hodet godt nedi bekkenet, og gjett om jeg kjenner det godt. Føles ut som jeg konstant har en fotball mellom beina:)

JM tror ikke at jeg kommer til å gå så mye lenger nå, siden jeg fødte for tidlig i fjor, gjør jeg mest sannsynlig det igjen. Snakket litt med henne om keisersnitt, hun frarådet meg det, så sant ikke legene på Ullevål mener noe annet.

Er kjempespent når jeg skal inn igjen dit på onsdag.

Skal holde deg oppdatert.

klem fra

Her kommer atter en liten oppdatering. Var på Ullevål igjen i går. Hun er nå 3200g. Fikk vel egentlig samme beskjeden der som hos JM, at jeg ikke kommer til å gå så mye lenger. Max 14 dager. Legene på Ullevål anbefaler meg også å føde normalt og det er vel det jeg er mest innstilt på selv også nå.

Heldigvis gjør det ikke noe om fødselen skulle starte nå, siden hun er så stor og det er så kort tid igjen, så nå skal vi ikke til flere kontroller der, bare vente til alt starter. Er sååååå spent.

Håper alt er bra med dere, bare en og en halv uke igjen for deg nå, det går jo kjempefort.

Stor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...