Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 simo kombi eller duo. hva anbefaler dere
Baby Hilde Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Vi valgte oss bort fra Simo i det store og hele..Sjekk vogn testen som Tv2 gjorde, der fikk Simo sur munn. Vi har bestemt oss for Emmaljunga edge duo, den er like stor og det er samme pris. + vognen har mer utstyr.. Bare ett lite tips!!
julaugmamma Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Vi har kjøpt kombi-vogna. Det er bare noen få cm som skiller liggelengden i bagen og duo-bagen. Hadde simo kombi sist også, og var kjempefornøyd. Jeg liker godt å lett kunne ta bagen med inn,om det er hjemme, eller om vi er på besøk hos noen. Men det er noe som passer meg... ang. testen... Her vi bor har vi sjelden(aldri) -30C og derfor gadd ikke vi å ta så veldig hensyn til den.. Hilsen sørlending
Monica Geller Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Har hatt simo kombi, og det er den absolutt beste vogna jeg noen gang har hatt (har til sammen hatt 7 ulike vogner til barna mine). Har ikke hatt simo duo, så jeg kan ikke svare på akkurat det, men simo er nå uansett et sikkert valg. Da får du uansett en kvalitetsvogn. Simo har bedre kvalitet enn Emmaljunga på bla tekstilene; simo er helt vind og vanntett, det er ikke Emmaljunga.Videre liker jeg fjæringa i Simovogna bedre enn Emmaljunga, men det er nok mer en smakssak. På spørsmålet om du skal velge kombi eller duo, så kommer det vel an på hvordan du skal bruke vogna, hvor du bor og når barnet kommer.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Vi har kjøpt Simo Duo. Valgte den varianten for vi skal ha en stor baby midt på vinteren. Jeg har blitt fortalt at bagen i kombi kan bli litt trang (også smal) når babyen er stor. Men har også snakket med folk som ikke kunne tenke seg noe annet enn kombi så akkurat der er smaken skikkelig delt Valget falt på Simo fordi vi har kun hørt positive kommentarer om den har ikke snakket med noen som har vært missfornøyd, den er stor og stabil når vi skal trille tur på veier uten asfalt og gjennom vinteren, sist men ikke minst så er den norsk og det syns vi er viktig. (Når det gjelder tester vi kan finne i aviser og på TV så tror jeg det er viktig å se på dem mer som info istedenfor rankingen. Jeg vet om tilfeller der sånne tester har vært helt på bærtur og noen ganger virker det som om de gir karakter etter "trynefaktor" Er ikke alltid de setter seg inn i produktene skikkelig)
Maggie 80 Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Har kjøpt duo pga større bag og at vogna veier mindre pga en kan ikke har sportsvogndelen på.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Har hatt Simo kombi og Emmaljunga Edge Duo, og er uten tvil mest fornøyd med Simo. Synes ikke kombibagen er liten, brukte voksipose oppi der (fikk baby tidlig på vinteren) og det gikk helt fint. Liker kombi godt fordi det er så lett å ta bagen ut av vogna.
*foreverhappy* Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Superfornøyd med Simos vogner. Har verken hatt duo elller kombi men derimot bagvogna og sportsvognen. Er forøvrig enig som det er blitt sagt over at slike tester som den på TV2 hjelper deg bør tas med en stoooor klype salt. Har vært mange reaksjoner på kriteriene samt utvalget som var med i testen. Typiske "best i test-merket" bør man ikke automatisk bite på.
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 hei! sitter selv å lurer på om jeg skal velge simo duo eller kombi..heller mest mot doupga større bag.men er litt usikker enda..men at det blir simo er ikke tvil:)
~La luna~ Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Det er 2-3cm forskjell fra bagen på kombi og den på duo vogna. Har god plass til voksi i begge to, og forskjellen på str i bagen er minimal, selv om da duo bagen er 2-3 cm lenger
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 takk malla...nå ble jo ikke valget lettere:) hehehehe..må vell kanskje ut i en butikk å se disse vognene live..for så å ta et valg..
~La luna~ Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 Vi skal ha kombi, hadde simo kombi sist også, og var kjempefornøyd. Du må nok ta en tur i butikken og kikke på de, og evt prøve ut den litt.. Ta bagen av og på, og evt se hvor lett den er å flytte med seg rundt. Bagen i kombi'n er veldig enkel å flytte, og brukte den i bil m nett osv. (og den er jo sikkert litt lettere) Vetikke om d er sånn "tøyhåndtak" på duo bagen. Dessuten lå min sønn og sov i bagen etter han lærte å sitte, og da var d veldig greit å ha sportsdelen på vogna, og bare ta ut bagen da han skulle sitte
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 8. april 2007 #13 Skrevet 8. april 2007 siden dette er nr3 er det ikke plass til bagen i bilen,da må babyen sitte i stol uansett..viss ikke hadde jeg nok gått for kombi,ser helt klart fordelen med å kunne ta inn å ut bagen uten å vekke babyen..må nok prøve kjøre vognene før jegtar mitt endelige valg:)
JonathanTheamamma Skrevet 9. april 2007 #14 Skrevet 9. april 2007 Vi har kombi, og er veldig fornøyd, kunne ikke tenkt oss noe annen vogn. Dessuten er det veldig god plass i bagen på den, vi fikk barn i april, og vi hadde han i bagen til februar neste år, og da byttet vi kun fordi han begynt å bli så stor at det var umulig å få han til å ligge i bagen. Men da vi byttet til sportsvogn, så brukte vi bare den bag-forlengeren når han skulle sove, veldig praktisk!
BlackDalia Skrevet 9. april 2007 #15 Skrevet 9. april 2007 Har Kombi 2004 modell en veldig god vogn.... Her i Bergen er det den beste vognen og bruke.. Den er vanntett ;o) Har brukt den til 2 stk og den er like fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå