Gå til innhold

er litt bekymra nå:/

Anbefalte innlegg

i hele går bæsja victoria masse slim. først i avføringen, deretter var det bare slim som kom. hun våknet i 4 tida i natt, da kom det en ny ladning bare gult slim. jeg fikk sambo til å ringe legevakta, men han begynnte å si at det var slim i avføringen de siste 14 dagene, og at hun ikke er snørrete eller hoster. men slimet kom jo den siste dagen og har ikke vært i avføringa, det ER jo avføringa... huff, blir litt rotete dette..hun er også litt snørrete om morgenen og hoster bittelitt.. leser jo om rs-virus osv.. synes også at hun har blitt tynnere, men mulig det er innbildning.. har ingen vekt. åhh, har ikke fått sove mer i natt, blir så bekymret :(((

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8878907-er-litt-bekymra-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at du skal ringe legevakta en gang til, og si hvor bekymret du er. Så får du sikkert beskjed om å komme dit! Ingen vits å sitte hjemme å bekymre seg!! Jeg vet ingenting om RS-virus, bortsett fra at jeg tror Victoria nå er så stor at det i utgangspunktet ikke er så veldig farlig. Det er mest farlig for nyfødte, oghun er jo blitt stor jente nå:-) Ring legevakta igjen du, bedre med en gang for mye osv!! Lykke til!!

dra til legen og spør om en rs test. Victoria er såpass nå at det ikke er farlig, men kan bli veldig ubehagelig. Uansett er det bedre at en lege avgjør det :) Det er fint at det kommer slikm i avf. fikk vi vite på sykehus. Oliver kastet også opp mye, var også positivt. Eneste hjelp vi fikk på sykehuset var å puste saltvannsoppløsning for å løse opp slimet. Slimet MÅ ut, enten avf. eller oppkast. Hjemme gikk vi på badet, lukket døren og dusjet lenge i varmt vann slik at det ble høy luftfuktighet der. La så gutten på magen, og mye slim kom opp. Brukte også mye saltvann i nesa og en snørrsuger :) Lykke til, håper vesla blir bedre

takk for beroligende svar alle 3:) jeg fikk beskjed om å se det an utover dagen, og det kom ikke så veldig mye mer. men i dag har hun hatt diare da tror jeg. bæsj langt oppover nakken i hvertfall :P hun har ikke feber og virker stort sett fornøyd ellers, så jeg tar spørsmålene på 3mnd-kontollen på onsdag, om det ikke blir verre.. det er vel ok det?

er nok ikke den beste rådgiveren, har tre barn nå og er nok ganske avslappet til ulike ting. Begge de andre barna har hatt slim i avføringen, jeg har vært til legen-og det har aldri vært noe. Snørr pluss pluss som de svelger, kan også komme ut den veien. Det viktigste uansett, tror jeg, er å se an allmenntilstanden. Ville nok tro at det holdt til onsdag, men som du ble anbefalt, se det an:) Lykke til!

Annonse

jeg synes det er bedre å være føre var :) RS er enkelt og greit en forkjølelse med litt ekstra slim som gjør det vanskelig for de små da de ikke kan hoste etc. Diare trodde vi Oliver også hadde (i to uker) før vi fikk vite det var RS -altså forkjølelse. Så lenge Victoria ikke surkler, sliter med å puste etc må du bare prise deg lykkelig for at hun får slimet opp. Det er det som er problemet med RS og de SMÅ barna som får det :) Jeg tror ikke du skal bekymre deg, men følg med på om hun begynner å surkle i brystet. :) Oj, dette ble langt, håper det beroliger mer enn å urolige :)

Ja, guri, med første mann gikk jeg konstant med skuldrene hevet, og var kjempe redd for både han, meg, mannen min og heeele familien:)han hadde krupp og fikk det ganske tidlig, det fikk forøvrig nr to og, så vi ble nok litt herdet av de ekle opplevelsene det medførte. Jeg er selvfølgelig ikke helt "høy i hatten" denne gangen heller..fikk bla "virus på hjernen" når hele familien hadde influensa og bronkitt....klora alt jeg kom over og vaska huset konstant:):)men likevel....jeg er mye mer avslappa enn ved førstemann. De som har opplevd RS-viruset på bebisen vet nok hva de snakker om...en skikkelig skremmende opplevelse har jeg forstått. Stol på deg selv og følg mammamagefølelsen:)

jeg tror nok ikke det var så ille jeg. hun er ikke forkjøla engang, ikke feber heller. får ta det på helsestasjonen på onsdag. herregud, gruer meg til hun en gang blir syk,hehe.. hun surkler ikke noe, slimet kom bare den ene veien. hun sikler veldig mye da, og spiser på fingrene. kanskje derfor hun har svelgt unna litt mye? nei, det er nok ikke noe å bekymre seg for :) godt jeg har dere her inne da, ellers hadde nok legevakten vært nedringt for lenge siden :P

Hun er nok helt tipp topp:) Men det er jammen ikke lett å være småbarnsmor, man bekymrer seg alltid for noe:) Heldigvis er det sånn, og det er et godt tegn, det er jo fordi vi er så gla` i de og vil beskytte de mot ALT:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...