Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Har dåp neste helg og trenger råd ang plassering! Vi blir sittende i en hestesko. Ca 40 stk! Vi har 6 faddere,- noen av dem har partner. Noen mener fadder skal sitte ved siden av foreldrene og barnet og partner et annet sted. Det syns jeg høres helt feil ut. Hva er vanlig praksis? Og hvem skal sitte ved siden av oss foreldre? Faddere eller besteforeldre.. Om ikke besteforeldre,- hvor skal de i såfall sitte? Er 3 par besteforeldre for å si det på den måten:D Vi har bedt en gd del venner. Hva med de?? Jeg har ikke peiling på dette og blir superglad for alle svar!!
Gjest Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Dere sitter i midten med tre faddere på hver side. Partnerene skal ikke sitte ved hovedbordet dersom de ikke er faddere selv. Så kan besteforeldrene sitte nærmest hovedbordet på hver sin side, det tredje besteforeldreparet kan sitte ved siden av det paret som tilhører den andre av dere sin familie. Etter det er det ikke noen regel for hvor folk skal sitte, men dere bør la to stykker som kjenner hverandre sitte ved siden av hverandre. Rett overfor dem kan dere plassere to som ikke kjenner dem, men som dere tror "passer sammen" og kan prate sammen og bli kjent. Det ideelle er at folk kan bli kjent med nye folk, gjerne fra hverandre sin familie og vennekrets. Bare vær obs på at det kan bli pinlige pauser og kanskje noen ikke har noe til felles og finner ikke noe å snakke om. Derfor bør alle ha en kjent person ved siden av seg. Eh... Skjønte du noe av dette? Jeg er ikke så god til å forklare.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 For et teit opplegg. Jeg hadde ikke giddet å komme viss jeg ikke fikk sitte med partneren. Jeg kommer ikke til å ha sånn formell dåp at jeg kommer til å skille de som er partnere fra å sitte sammen.. Skulle nesten tro det var mer stivt enn bryllup... (Hormonell ja.......)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Er vel ikke noen "regler" for det vel. Du plasserer de akkurat hvor du vil. Hadde det vært et bryllup, så greit nok. Men i en barnedåp er det vel ikke så nøye! Unnskyld meg! Vurderer å ikke ha bordkort i det heletatt vi....Folk kan vel sette seg hvor de vil hen. Vil ikke ha det for "stivt".....
vimsen Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Det er mange måter å lage en bra bordplassering på. Fri bordsetting gjør at folk veldig ofte setter seg med de de allerede kjenner. Det kan jo være greit nok, men da blir det ikke like lett å bli kjent med nye mennesker. Tidligere var det skikk og bruk at gifte par ikke ble satt ved siden av hverandre, mens forlovede par gjerne fikk sitte ved siden av hverandre. Nå er det vel så vanlig at par får sitte ved siden av hverandre. Men det er faktisk opp til vertskapet å bestemme. Å ikke ville gå i et selskap fordi man ikke får sin kjære til bords høres litt umodent ut, spør du meg. Jeg synes også det er hyggelig å ha min kjære ved siden av meg, men vi spiser frokost og middag sammen hver dag til vanlig så da overlever vi uten hverandre en middag. Da vi hadde navnefest valgte vi å dele opp parene. Det gjorde det hyggeligere for de som ikke hadde med seg partner. Men vi sørget selvfølgelig for at alle satt med noen de kjente og at barn hadde en av foreldrene ved siden av seg. Vi ville gjerne at familiene våre skulle bli bedre kjent under måltidet (vi kommer fra hver vår by og bor i en tredje by så det er ikke så lett å få samlet alle sånn til vanlig) og det gikk riktig så fint. Vi delte opp langbordet til småbord mellom middag og kaffe. Og til kaffen var det fritt frem for å sette seg hvor man ville, med eller uten partner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå