Gjest Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Har dåkker noen vognmerka/vognmodella som IKKE e å anbefale? Eller, Vognmerke/vognmodell som e å anbefale?? tenkte vi kunne få litt tips og sånt, om ka man burde holde sæ unna osv. Hilsen en som enda ikke har bestemt sæ )
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Anbefaler ikke troll! pinglete og lett ødelagt. instep, bay dan, graco, basson, aaalt av carena, abc, troller, mclaren syns jeg er stygg med de små hjulene, quinny 3xl har fått mye pes for hjul osv blir fort ødelagt, quinny speedi er egentlig ganske stygg men ser ut som ungen sitter veldig godt i den, teutonia y2k,mange klager på teutonia spirit s,jane vogner er stygge, Ellers ikke emmaljunga, alt av brio,det meste av simo,men kvaliteten på de fleste av disse vognene er super da, det er bare min sans for det estetiske som krasjer litt:) easy walker blir for meg feil, liker ikke designen på denne heller,den må jo være metervis lang! gt, phil and teds, quinny buzz, hartan, hauck, tfk, har jeg ikke noe forhold til Oth urban jungle er kjempe fin,men hadde nok kjøpt den som sportsvogn etter ungen ar ca 18 mnd da den ikke kan se mot deg, bugaboo er fin som ekstra vogn til by og kjøpesenter,stokke likeså, nye brio happy er egentlig ganske ok i designen men fikk visst alvorlige annmerkninger på sikkerheten, simo duo/kombi er jo fin som bagvogn men blir for tungt å drasse med den som sportsvognen,emmaljunga bagvogn med teleskopstang er ok men den sportsdelen hadde jeg til nød brukt som sovevogn i barnehagen, titannum paraplytrille er kjempe fin til en kjempefin pris, zapp er supert som ekstra vogn i bil men kan ikke legge den ned i ryggen,men har du besafe izi sleep sete til kan du feste den til med adaptere og da har du en 'bag' til, og ungen kan bruke den fra dag 1, mutsy er kjempe tøff men med svært liten bag,teutonia mistral med svingbare forhjul er veldig grei, og den nye fashion bgen som kan kjøpes til er jo tøff! men det teutonia regnbuen er jo gruelig stygg.. har vel glemt av en del men. dette er som sagt mitt smak og behag og igrunn ikke en målestokk for hva som er god kvalitet:)
2erperfekt Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Det kommer veldig ann på hva man er ute etter.. Her er mine erfaringer: Personlig var noen av våre kriterier at vogna skulle tåle vær og vind i et nordnorskt klima, at den skulle ha god plass til babyen, være stødig, fin å se på, tåle mange turer osv. Vi endte opp med ei Simo kombi til vårt første barn. Denne var vi veldig fornøyde med! Da barnet var litt over året ble dette ei perfekt sovevogn i barnehagen. Vi hadde også ei trille med tre hjul fra Tyskland. Husker faktisk ikke navnet på denne. Denne var ikke spesielt bra, så vi solgte den. Nå venter vi nr 2 (termin om 3 dager) og har ei Brio duo som førstevogn, og så har vi bestillt oss ei TFK Joggster III til trille og turvogn. Disse vognene har jeg bare gode erfaringer med via venninner. TFK vognene kan man få komplett med ekstrautstyr slik at de kan brukes fra starten av- men de koster litt da.. Det er mye å velge i på markedet, så det er lurt å tenke nøye gjennom hvilke behov man faktisk har. Lykke til!!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 jeg har phil og ted e3.. den er jeg kjempefornøyd med !!! som bagvong skal jeg bruke quinny speedy med dreamybag denna gangen, har brukt den som sportsvogn til lillegutt og den er super å trille. til førstemann hadde jeg en kombivogn med 4 hjul først.. og jeg kjøper ikke vogner med 4 hjul igjen... for tre hjul med svingbart forhjul er sååååååå godt å trille! men som sovevogn i barnehagen til 2 åringen har jeg en brio sportsvogn. der er d greit med 4 hjul. for andre barn har en tendens til å henge seg i vonga for å titte inni har jeg sett... og da er d greit med en veldig stø vogn.. de med tre hjul tåler ikke like mye vekt hengene på ene siden .. (men dette er ikke noe problem i hverdagen hjemme,, derfor bruker jeg 3 hjulinger ) jeg er enig med at troller ikke er noe serlig.. har hatt en sportstrille av d merket.. og har sett på kombivogner ,, de er knirkete og tunge! jeg liker ikke de Tecnosomething vognene med regnbuemerke på.. de knirker, virker veldig plastikk.. og jeg synes stoffet i de er posete og falmer lett.. maaaange som har de og skryter av de, men de er STYGGRE spør du meg.. også er de veldig lave. jeg er lav selv... men kan ikke være noe godt ¨å måtte henge ned for å skifte en kjapp bleie i vong f.eks.. når jeg har vært på babykino på saga.. og filmen er ferdig og alle triller ut på rekke og rad..så har jeg sett d er mange som har de vognene.. og de md unger over 5 mnd hører man kommer.. knirk knirk knirk i plastikk.. det spraker liksom i plasten spør du meg.. mitt tips er å kikke på nettet først.. se hva du liker utseende på, notere deg navnene... så dra og kikke på og prøve de i butikkene.. trill de rundt og finn ut om du liker 4 eller 3 hjul.. om du vil ha svingbart forhjul eller ikke.. osv:)
Gjest Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Gå på finn.no og søk på artikkel filuu vogn...det er en tyskvogn....meeeeget bra å stor..blir aldri å angre på den..har en gutt på 3 år og han kan faktisk ligge i bagen...og han er ikke noe liten gutt...du får også kjøpt voksipose og annet stæsj som hører til...ta hvertfall å se på den...=)det er en kombi/joggevogn
2julibarn Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Jeg har Brio Kombi 03-modell og Teutonia Mistral 06-model. Begge er veldig gode vogner av bra kvalitet. Annbefales! (Nyere Briovogner har selvfølgelig noen bra finesser som min gamle ikke har, så ville selvsagt kjøpt en nyere en.)
Gjest Ut på tur Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Vi valgte simo for vi har fortsatt tilgode å høre om noen som ikke har vært fornøyd. Vi endte opp med en Duo for vi får ungen seint. Den er jo ikke så snerten men tror den passer bra til vårt bruk ... Og så er den norsk... heia norsk industri
JonathanTheamamma Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Vi er veldig fornøyd med Simo kombi - synes den er klassisk og pen å se på, dessuten tåler den vann og vind. Stor og god bag, god å trille, forsatt veldig god plass når han skal sove i vogna. Så... vi er veldig fornøyd med Simo )
Gjest Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Vi har dårlig erfaring med Troll kombivogn, Carena trille, ABC vogn og Hauck vogn. God erfaring har vi med Teutonia, Emmaljunga, Brio og Simo. Dette er jo velkjente merker som er stabile i kvalitet.
*foreverhappy* Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Veldig fornøyd med Simo bagvogn. Jenten min er snart 6 måneder og vi har kjøpt en Simo sportsvogn som snart skal tas i bruk. Min søster brukte også Simo sine vogner ( 10 år siden) og var også veldig fornøyd med dem.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 7. april 2007 #11 Skrevet 7. april 2007 Skal ha emmaljunga citycross, med citybag, den fylte alle mine krav:) Hadde en god del sia eg e fra troms, så eg e ikkje bare ute etter ei sånn typisk byvogn;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå