Gå til innhold

Lavkarbodiett og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen er 6 mnd og jeg er altfor tjukk. Nå må jeg slanke meg, ellers blir det ikke noe strandtur på ungen i sommer...

Så hvordan er det å slanke seg på lavkarbodiett a la Atkins og samtidig amme? Vil jeg miste melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går greit jeg, så lenge du ikke går for fort ned, og kroppen din får den næringen den trenger.

Det anbefalles ikke og gå ned for mye når du ammer for da går avfallstoffene fra kroppen din over i melka. Ikke mere en 1/2 kg i uka. Det er jo bare en fordel for kroppen din også. Lettere og holde på vekta når du går ned sakte. Pass på og drikke godt.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva denne lavkarbodietten går ut på, men den er vel ikke akkurat tilpasset ammende kvinner? Det som gjelder med Atkins-dietten, er jo en VARIG livsstilsendring, det kan du også oppnå blant annet ved Grete Roede-kurs, som har kurs tilpasset ammende kvinner. Ellers gjelder det som er nevnt over her.

Her kan du lese om mors kosthold under ammeperioden:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67

http://www.babyverden.no/templates/Article____4397.aspx

Skrevet

Lavkarbo diett er IKKE anbefalt når man ammer.. i hvertfall ikke de strengeste fasene,så de bør du droppe.

Men du kan jo legge om kostholdet for det og såise grove alternativer av mkarbohydratene??

Dersom du dropper poteter ,ris og pasta en stund vil det hjelpe i seg selv:=)

Og beveg deg!

Raske gåturer(helst løping) slik t du blir skikkelig anpusten i 45 min minst annenhver dag vil gjøre susen:=)

Lykke til

Skrevet

Du som har slitt med brystvegring må være veldig forsiktig med brå kostholdsendringer! For melken kan forandre smak og gi en mer grunnleggende og vanskelig brystvegring. Spesielt i Atkins, der ketose er viktig, vil dette smakes på melka. Også, pass på hard styrketrening, det kan gi melkesyresmak på melken. Må du, så gjør det aller først i treningsøkten, og så lett kondistrening uten hopping (unngå for stram bh!) for resten. Lange turer ute i det fine vårværet (kjøp deg noen stilige joggesko!), lite "high-impact", og bare mindre "skrotmat" er lurt.

Ellers skal du spise rikelig og sundt. Tåler barnet melk, så få i deg en halvliter per dag, sånne fryste grønnsaksblandinger som bare trenger et oppkok kan du fylle halve middagstallerkenen med! Husk at 1ss majo har 100kcal, 1ss ketchup bare 10-20... Grethe Roede kursene med "amme-budsjett" er veldig gode. Fertila har rast ned noe voldsomt på dette kurset! Og det uten å sulte seg. Og fetteren min, hvis kone går på dette nå, sier at maten de spiser nå er mye bedre enn den de hadde før ;) Han får bare mer enn henne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...