georgine Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Hei Jeg er ny her men har en samboer som ikke vil ha barn... mens jeg er skikkelig klar for en liten baby Hjelper det å mase? Typen min er ganske sta... Er litt lei for tida... Er det noen som har noen gode råd for å få typen litt på glid? klem
-Mariposa- Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Hei Georgine. Litt lite mennesker her inne i dag, men ellers er det ganske bra med innlegg:) Det jeg kan si deg er at vi alle er i nesten samme båt. Når du sier at samboeren din ikke vil ha barn, mener du i det hele tatt eller ikke akkurat nå? Samboeren min har vingla mellom kanskje ikke ville ha barn til å ville ha men ikke før om leeeeenge. Jeg tviler sterkt på at masing hjelper, de fleste gutter takler ikke det særlig bra. Når det gjelder samboeren min så veit jeg at han bare trenger tid og ro til å tenke seg litt om uten at jeg sier noe, så løser det meste seg. Jeg har snakket om barn i 1 år uten at vi kom noe særlig nærmere en løsning. For kanskje to måneder siden gikk han med på at vi skulle få barn når jeg fyllte 30. Jeg var ikke helt fornøyd med dette ettersom det er 3 år til og jeg alltid har sagt jeg skal ha barn før jeg er 30 (han er bare 24). Så har vi hatt noen samtaler ang prev hvor jeg hele tida har utsatt dette med å slutte på pilla (jeg vil heller bruke PFC for jeg hater å dytte i meg disse hormonene). Vel, for å gjøre historien kort å fortalte jeg ham at jeg ikke trodde jeg orka å vente i 3 år og at jeg ville han skulle tenke hardt på dette med når jeg kunne slutte på pilla (gav ham brosjyrer, linker om PFC osv). Så holdt jeg helt kjeft i over en måned, men så hadde vi en stor krangel og jeg var kjempedeppa og veldig fortvila. Men så et par dager senere så fant vi en løsning som begge er ganske fornøyde med virker det som. Jeg skal i alle fall bli mor før jeg blir 30, selv om det kan bli ganske knapp margin:) Mitt råd er å snakke om det på en skikkelig måte (ikke lett, jeg veit, jeg begynner alltid å grine), si hva du vil, høre på det han mener, men ikke gi etter for lett. Det er ditt liv og selv om HAN ikke vil ha barn akkurat nå betyr ikke at du skal måtte vente i 100 år. Men gi ham litt tid og prøv å tenk på andre ting mens han grubler litt.... Huff, dette ble langt og veldig mye om meg, men håper du skjønner hva jeg mener. Lykke til og velkommen inn til oss:)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Hei=) Velkommen hit! Her venter jeg på at sambo skal bli klar for en liten, og jeg har fått han litt på glid=) Det har skjedd fler av oss, så krysser fingrene for at din blir litt på glid snart xxxxxxxxxx Det eneste tipset vi har her inne er å IKKE mase. Det har helt motsatt virkning. Gi han tid til å tenke, så kanskje han egentlig ikke har så mye imot det allikevel. Når du tar det opp, gjør det på en ordentlig og rolig måte, og ha gode argumenter på lur. =) Masse lykke til! Klem
tuppa prøvd lenge Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 hei og velkommen til oss!:)min vil heller ikke prøve akkurat nå men er litt på glid han er i allefall ikke negativ til tanken så regner med at det blir en liten en hos oss i løpet av et eller et halvannet år:) jeg har en del problemer med nettet for tiden så jeg er her bare når nettet er i godt humør og slipper meg inn:)hehe så jeg glimter til innimellom:) jeg har desverre ingen gode råd for å få han til å prøve men det jeg har gjort er å ta opp temaet jevnt og trutt.
AwholeNewWorld Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Hei på deg! Velkommen til oss :=) Som Dreamer nevner: IKKE mas, det har motsatt effekt :=) Det er det eneste tipset jeg også kan gi! Stor velkomst klem fra meg :=)
*tybber* Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Slenger meg på her, og ønsker deg hjertelig velkommen hit! ) Er såå koselig her. Jeg "hører" egentlig ikke til her, men er på dette forumet jeg liker meg best, så jeg blir! ;o) Klem fra
Nummer tre <3 Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 hei! velkommen til oss! Det beste med denne siden er at her inne har vi det ganske likt.. Det hjelper faktisk og vite at det er flere her inne som har det som meg og at det ikke bare er jeg som er så rar at jeg registrerer meg på barnimagen når jeg ikke har barn i magen og ikke kommer til å få det på en stund Det hjelper ikke å mase.. men man må på en måte prøve og lirke tema fram på en ordentlig og saklig måte og prøv å venne han litt til tanken. Mange gutter syns det er drit-skummelt bare å tenke på det... klem inger
georgine Skrevet 10. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2007 Takk for alle svar, kjempehyggelig Ja det er godt å vite at det er flere som har det på samme måte. Da vet jeg at jeg iallefall ikke skal mase. Jeg får prøve å lirke og snakke om barn sånn litt av og til Han tenker mest på at det blir mye tid og slik, mens jeg tenker kos da Jeg har lyst til å ha barn sammen med ham fordi jeg elsker ham men jeg er 32 år så føler meg liksom "gammel" og at jeg har liten tid... Får håpe han snar kommer på gli slik at jeg kan juble og få stor mage klem
♥Tullerusk♥ Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Hei og velkommen skal du være=o) Ser du har fått det samme svaret fra alle her, og det er å ikke mase. Det gir som regel det motsatte av det du ønsker... Det du kan gjøre er å legge frem at det passer nå, hvis "alt" er ombord...Altså god økonomi, god plass osv...Kjekt å ta med alderen din også..klokka tikker eller noe sånt... Så kan du også for eksempel si at det var en fin body, eller dette navnet liker jeg og sånne litt små ting som kan friste litt, kanskje vise bilder av nevø/niese ...Sånn at det ikke blir sånn for mye og vise litt og fortelle at det er koslig med liten en og at du vil føre deres gener, osv... Ta det smått og ikke voldsomt...Tror det vil gå greit... Masse klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå