Gå til innhold

noen leger eller noen med spesiell peiling her?


cowboylaila

Anbefalte innlegg

søstra mi prøvde å gjøre ultralyd på meg idag. Hun er fersk lege og hadde ikke gjort det på gravide før. Er 8+3 på vei, men det eneste vi kunne se var en forstørret livmor.4x5 cm i størrelse. Kunne ikke se noe foster eller hjerte som banket :( Hun sa det var for tidlig, og det er vel sant, men trodde at vi iallefall kunne se antydning til et foster iallefall...Det ble ikke gjort vaginalt, da både jeg og hun synes det ble litt drøyt..... Bare vanlig utenpå buken. Noen som vet om det er mulig å se hjertet slå i uke 8 med vanlig ultralyd? Søstra mi var ikke helt sikker.

 

ble litt bekymret skjønner dere så hvis noen har peiling, come on!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du er så langt så skal du klare å se hjertet på utvendig UL, tok selv utvendig UL i uke 8 å kunne se den lille godt.. kanskje søsteren din ikke er så erfaren enda? ville heller dratt til en privat gyn å fått sjekket opp dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var på ul då eg var 8+5 og legen såg eit foster med hovud, kropp og bankande hjarte. Vidunderet var 2cm langt.

 

Ein som veit kva ho skal sjå etter skal finne fosteret på dette stadiet. Men det er nok ein grunn til at ul blir tatt frå innsida når det er så tidleg. Sikkert vanskeleg å finne fram når det er utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrekk og gru.. Nå ble jeg nervøs altså...Det så bare ut som et svart hull i livmora!!! Ingenting å se... Vel, søstra mi sa at det kanskje var en dårlig ide da hun var uerfaren, men likevel. Og forberedte meg på at man ikke kunne se noe. Hun sa hun så noe blodfyllte greier men visste ikke om det var fosteret eller morkaka. Å nei, nå ble jeg lei meg. Kanskje den døde for lenge siden og livmora rett og slett er tom nå!

Rart at magen og puppene vokser og jeg er trøtt og litt kvalm. Huff, vet ikke hva jeg skal tro. Også helligdager, umulig å få time på noe privat nå. Og jeg som har fortalt til så mange at jeg er gravid. huff...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd du, ta en innvendig ul hos gynekolog. Så tidlig som 8 uker er det vanskelig og se godt på utvendig UL, spurte gynekologen min om dette. Han er en annerkjent og dyktig gynekolog. Hos noen ser man embryoet på utvendig UL, men oftere ikke. Ta derfor innvendig UL. å siden du har symptomene enda er det nok helt greit. Å er du helt sikker på at du er 8 uker? kan være at du ikke har kommet så langt enda heller, det kan være veldig sannsynlig. Så ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...