Gå til innhold

Ang far, og farskapstest! trenger svar!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ikke for a være slem eller noe sannt, men synes du virkelig det er "greit" a ikke si noe? a la en mann tro han er far nar der er en mulighet for at han ikke er det?

DNA teste KAN bli foretatt i andre sammenhenger og.. ved sykdom for eksempel... og da er det litt kjipt a matte si: "a ja... h*n var kanskje ikke din alikavell......"

innröm hva du har gjort. sta for situasjonen du selv har kommet deg opp i og ta ansvar.

Dersom antatt far skriver under på fødselspapirene, vil han være far. Dersom det i etterkant blir tvil, må det kjøres sak ved hjelpav advokat og rettssystemet for å teste og eventuelt få opphevet farsskapet. Dersom kjæresten din allerede vet at det er tvil, men allikevel vil skrive under uten å teste farsskapet, er du heldig!

Lykke til!

Annonse

takk for svar.. jeg tror jeg kommer til og oppgi kjæresten min. vi har snakket mye sammen om det, og er begge enige. Sjansen er minimal for at "den andre" er far, så jeg håper og håper på "rikitg far" og at alt ordner seg til det beste for oss 3. er det mulig og se på barnet hvem det ligner på år det er spebarn+

Det er jo litt mistenkelig om han er sønn til sin far uten å arve de typiske arvetrekkene - og de er det faktisk en del av. Jeg vil bli mistenksom om min sønn har annen blodtype, fingerstilling, haiketommel, tungebevegelighet og lignende enn meg. Dersom ingen av de nevnte stemmer vil jeg skaffe DNA og få det testet - lovlig eller ikke.

men hvorfor ikke bare ta testen ?han kan være like mye far til barnet selv om dere vet han ikke er den biologiske faren-barnet bør få vite om sin biologiske syns jeg da

jenta mi har aldri troffe sin biologiske pga han er alkoholiker og selv ikke ønsker å å ta del i hennes liv-men jeg er vil at hun skal vite hvem som var med og laget henne...

så slipper også dere og lure-greit at sjansen for at han andre er faren men sjansen er der jo

tenk om hun/han får vite en dag at dere er usikre-hva da!

nei ta det rette valget!!!!!!

kom igjen -dere vet innerst inne at det er det beste å virkelig være sikre

ja, jeg vet at det er ubeskrivelig dårlig gjort ovenfor den lille i magen. Tingen er vel den at ingen av oss vil vite om "han andre" er faren!

for hvis "han andre" er far, så kommer jo det på fødselsattesten.

Jeg har spurt om dette tidligere, og da fikk jeg høre at man bare kunne bli gravid under EL- og at sædcellene kunne leve i opp til 1 døgn. og jeg lå med "han andre" over en uke etter EL+ jeg tok angrepille.

Så sjangsen er liten. men den er der likevel..

litt naivt kanskje..

hi

Nei jeg syns ikke du er naiv-bare redd og det er jo forståeli men ja sjansen er jo så liten at dere hadde nok fått det bedre om dere hadde visst.

Du er ikke stygg mot barnet sånn sett for du vil jo bare gjøre det rette og vil jo så gjerne at hun/han skal ha en god far og en god fremtid men allikevel....

Angrepillen virker ikke på meg-ikke for og være slem men sånn er det:=)

Jeg har barn. Mener å ha oppfattet det sånn at hvis moren er gift når barnet fødes, blir ektemannen automatisk oppført som far til barnet. Hvis dere gjør det på denne måten, kan dere vel likevel ta en test nå. Testresultatet regnes vel kun medisinsk og ikke juridisk, hvis ikke foreldrene selv aktivt krever et juridisk vedtak.

Uansett, dette er en skikkelig utfordring og et alvorlig ansvar. Noen barn kan bli alvorlig syke etter fødselen, fordi moren og faren har blodtyper som ikke kan forenes; blodet må da skiftes ut. I såfall kan det virkelig bli et problem, om dette ikke blir forberedt, fordi dere heller ikke vet noe sikkert.

Et annet aspekt er om barnet i voksen alder får kjennskap til at det egentlig har en annen far, kanskje på grunnlag av en helsemessig undersøkelse. Det blir litt av en identitetskrise.

Jeg vet om tilfeller av begge eksemplene. Forresten, mange ønsker å spore sitt opphav, og sin slekt bakover. Det blir litt av en livsløgn, også for barnets fremtidige etterkommere. Men... denne klypen med salt må man i alle tilfelle ta, når man leter etter sitt opphav. Til nå har det jo bare vært moren som egentlig kunne ane noe om hvem som kunne være rette far, eller ihvertfall vite om det fantes usikkerhet rundt dette. Se bare på et nyhetsoppslag fra England i senere tid, fembarnsfaren var ektemann men ikke rette faren - elskeren stod bak.

Annonse

takk for svar!! glad jeg fikk noe fornuftig og ikke bare drit, sånn man ofte kan regne med!!

for å gjøre en lang historie kort:

Jeg hadde vært sammen med kjæresten min i to år, og vi hadde bestilt sydentur mange måneder i forveien. Så kom vi inn i en dårlig periode med masse krangling ol, og gjorde det slutt. Men vi bestemte oss likevel for og reise begge to, siden turen var planlagt og betalt. Så man kan si det sånn at vi hadde en del sex, men var likevel ikke kjærester.

Denne "andre" er en jeg tidligere har hatt et "forhold" til, han er absolutt en som kunne ha kjeppjaget meg for og få meg til og ta abort, og absolutt en jeg ikke vil ha som far til mitt barn.

Jeg ble sammen igjen med kjæresten min en ukes tid senere og jeg fortalte han da om mitt lille "eventyr", og dette var før jeg hadde testet positivit. jeg kom likosm ikke og sa "jeg er gravid, men det er ikke sikkert det er du som er faren".

Men jeg har nevnt sjansene, og han sier selv at de er ør små.

og han er vel kanskje også redd for at han ikke er far?

For uansett hva som skjer så er jeg biologsisk mor, ikke nødvendig vis han, så jeg skjønner frykten hans.

Men det er han jeg elsker, det er han jeg vil ha barn med og leve lykkelig i alle våre dager!

Jeg har bare vært skikkelig dum og vært så egoistisk og dra med meg inn andre uskyldige mennesker.

"han andre" vet ingenting om at jeg er gravid, og kanskje er det best sånn..? Jeg vet at han ikke vil ha barn, så hvis den dagen kommer at han kanskje skjønner, og jeg sier "nei, det er ingen mulighet for at du er far", så kommer han til og slå seg til ro med det. jeg tror faktisk ikke at han kommer til og spørre heller, så det er null sjanse for at det kan komme frem via han.

Det er heller ingen andre som vet bortsett fra meg og kjæresten min.

Uansett så kan ikke man dna teste før barnet er født, og det er ike før i september, mye kan skje. kanskje tester vi, eller så klarer vi og slå oss til ro.

jeg har bare jævlig dårlig samvittighet, midt sagt. Håper at verden er grei mot oss!!

Det verste med det hele er at jeg i begynnelsen tenkte at det ikke var en sjanse for at han kunne være far, men nå har tankene tatt helt overhånd.

HI

nå har jeg tenkt litt og sånn ligger det an:

jeg har regelmessig syklyse på 28dager. el altså fra dag 12-14. siden jeg hadde siste mens den 20, så hadde jeg altså el 1-3.

Og da var jeg vekkreist for og si det sånn;)

Det med "den andre" skjedde den 9. og jeg tok andre pille under 12 timer etter. på norlevo sine sider står det at sjansen da er 0,4% for og bli gravid. Så etter all synnsynlighet så har jeg vært gravid.. eller?

HI

Det at man kan få EL midt utenom syklusperioden er ikke tilfelle. Egget kan kanskje slippes kort tid tidligere. Meget kort.

Egget trenger å modnes gjennom syklusen.

Hvis man feks er stressa kan denne modningen ta lenger tid. Da vil også menstruasjonen bli forsinket. Noen ganger har man en liten blødning ved EL og tror det er mens.

Noen tror at EL kommer 14 dager etter mens men det er bare tilfeldig dersom syklusen er på 28 dager. Regelen er 14 dager før mens, og om EL da er en uke forsinket blir også mensen en uke forsinket.

• 2 uker senere...

Ubefruktet egg kommer ut ved den mndlige blødningen-egget styrer mensen..Det er faktisk derfor vi har mensen-Det er egget som drives ut

Så derfor får man ikke mensen under graviditeten

IKKE TENKT MER...Det er nok kjæreten din som er faren til barnet men det er jo best for dere og virkelig slå dere helt til ro med det..

Sjansen er minimal og angrepillen virker sikkert på di fleste men ikke på meg..Sier ikke det for og skremme men jeg har blitt gravid 2 ganger men virket ikke på meg di 2 gangene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...