Gå til innhold

Juni: Er det virkelig normalt å måtte stå opp 6 hver morgen med en liten en...


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Hehe, ja jeg skal ikke klage. Snuppa er så flink å sove uavbrutt hele natta (våkner kanskje i løpet av de første par timene etter at hun har lagt seg). De fleste jeg kjenner med barn i samme alder må fortsatt opp flere ganger om natta. Skulle jo bare ønske at hun ikke våknet i 0530-tida hver morgen, for det er ikke snakk om å sove noe mer etter pupp da.

 

Hvor tidlig må dere stå opp? Hvor lenge kan vi belage oss på at det skal fortsette slik?

 

Prøver å legge meg tidlig da, så jeg ikke er totalvrak når dagen starter :) Nok en gang, jeg har ikke grunn til å klage, men lurer på om en kan prøve å gjøre noe med det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er oppe kl seks hver dag! En sjelden gang sover vi til sju. :-)

 

Da jeg var liten våknet jeg presis kl halv fem hver morgen til langt uti barneskolen. Pleide å stå opp og lage makaroni eller popcorn fra femårsalderen, så pappa synes det var best å stå opp sammen m meg, for jeg glemte å skru av plata eller sette på lokket på popcorn-kjelen... Etterhvert klarte jeg meg selv da. Koste meg m bøker og dataspill i flere timer før skolen begynte.

Skal, in short, ikke klage på kl seks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig individuelt det der med soving. Minsten her i huset sover fra 1830 til 0800. Ikke oppe på natta. Det sluttet han tidlig med. Her om dagen sov han til kl 0930. Luksus :o)

(Kanskje det går i arv. Jeg sov lenge da jeg var liten. Det gjør jeg den dag i dag også da.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi står også opp rundt 6. helt for j**** å stå opp halv6. akkurat nå er vi på ferie og har klartå få striken til å sovne igjen når han våkner. våkner alltid halv6-6. prøver å få han til å sovne igjne, men det går bare 1 av 10 ganger.

kanskje det hr noe med at det er lysere dager!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side, kan liksom ikke prøve å tvinge henne til å sove lenger når hun sovner kl. 18 på kvelden (og sover i 11 timer).

 

Men det har faktisk ikke noe å si, for hvis vi legger henne kl. 20 av en eller annen grunn, våkner hun til nøyaktig samme tid.

 

Får vel bare se fram til den tida der hun kan rusle ut i stua og pusle puslespill eller noe når hun våkner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja,hvet hvor slitsomt det kan være..mi våkner alt fra halv 6 til halv 8,vi legger hun 8 da.. men om morran når hun våkner så får hunn pupp å etter det er hun uberklar for å starte dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teodor legger seg i 21-tiden og sover til alt fra 08.00-10.30, men har fått de for seg at han skal ha en flaske midt på natten igjen. Greit nok, han sovner jo med en gang igjen, men det er det å måtte avbryte søvnen som gjør meg trøtt, ikke det å stå opp tidlig. Men nå har jeg aldri måttet stå opp før 08 heller da ;)

 

Men 5-6 timer sammenhengende søvn gjør meg skikkelig uthvilt, men ikke det å måtte opp flere småturer for å gi smokk osv...

 

Legger meg aldri før kl 22 selv heller da... Hadde nok lagt meg tidlig hvis Teodor hadde stått opp kl 06-07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tassen her legges kl 21. og i dag våknet han 10.15. deilig for oss voksne, men må nok prøve å knekke han inn i en tidligere rytme før barnehage start. når vi har prøvd å kegge han tidligere, så våkner han midt på natten og er kjempe våken..så kl21 fungerer så bra. vet egentlig ikke helt hva som er riktig jeg..mottar gjerne råd om noen har! =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... Typisk... Skrev i ett innlegg over at min sover til kl 8. Første morgen etter innlegget er han oppe kl 0615. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å legge henne senere og evt. ha en ekstra middagslur hvis hun trenger det. Ser du skriver lenger ned at det ikke har noen betydning for når hun våkner, men min erfaring er at det tar tid å endre rutiner. Så selv om hun våkner til samme tid én dag, så kanskje hun klarer å sove lenger etter noen dager?

 

Jeg skulle for øvrig gjerne ha byttet med deg, for jeg blir gal av denne usammenhengende søvnen! Mitt problem er egentlig at jeg ikke klarer (har lyst til) å legge meg så tidlig om kvelden!

Jeg har nå sluttet å gi pupp om natten (noe som har gått overraskende bra!!), så lillegutt sover 12 timer uten mat, men våkner allikevel 2-3 ganger, så jeg sover i grunn ikke noe særlig mer enn før… Håper det går seg til etter hvert som han skjønner at det ikke er noen vits i å våkne.

 

Jeg legger ham ved 19-20 tiden, og han våkner mellom 7-8. Dersom han våkner tidligere, legger jeg ham over i min seng og gir pupp, da sover han som regel 1-2 timer til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står sambo og jenta opp klokken 5 =P

Mens jeg får sove til 7...

 

Sånn har det vært en stund.. Sambo synes det er helt greit, men jeg synes i grunn hun kunne sovet til i allefall klokken 6. 7 tiden hadde væert myyye bedre da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her legges rundt klokka halv sju, og sover som regel til ca klokka 6. Noen ganger våkner han halv seks, andre ganger kan han sove lengre enn til 6.

Jeg synes det er helt greit. Nå når jeg har begynt å jobbe, skal jeg uansett opp da. Hadde han sovet lengre, hadde jeg ikke fått ammet før jeg skal på jobb. I hvert fall hadde jeg da kommet meg veldig sent på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

synnøve våkner fem.. gir henne en flaske vann, og den sluker hun, så suller hun litt i senga, så bæsjer hun,får ny bleie, og pupp, leker og surver frem til halv sju, vi står aldri opp før det... der går grensa, og hun tollererer det faktisk, men skulle ønske hun sov til halv åtte... det har hun gjort EN mårra bare...vi får bare håpe det endrer seg etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...