Gå til innhold

Gir dere babyen vann?


Lystpåentiljeg

Anbefalte innlegg

Leser innpå sidene her, at man kan venne babyene til å drikke vann fra 3mnds alder. Har aldri tenkt på det før jeg, trodde det holdt med morsmelk, med mindre det er veldig varmt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Har tenkt på det men har ikke gjort det enda. Gir kun mme og de skal ikke ha mer veske enn dagsdosen sin (sa hs da jeg spurte om vann) De var nemlig "redd for" at hun skulle drikke seg mett på vann og ikke orke mat. Var bedre å gi mm eller mme hvis man trodde barnet var tørst.

 

Eller noen dråper kokt avkjølt vann, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde med litt vann på flaske for første gang i går! Tulla mi er 3mnd. Vi ble anbefalt det på helsestasjonen for å "drøye måltidene" litt. Hun legger på seg nesten for bra og spiser hver 2.time dagtid:) Men hs mente det ikke var pga hun nødvendigvis var sulten men mer kosen...jeg fullammer henne. Hun gjorde litt grimaser men var ivrig etter å suge:) Var ikke snakk om mye hun fikk da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt lillegutt noen t skjeer med kokt avkjølt vann ett par dager nå, og han syns det var litt rart med en gang og smattet fælt. Men nå går det ned, tror han likte det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg leste det på tema-sidene her, så tenkte jeg det var greit å prøve. Så nå har han smattet litt på flasken. Han stusset litt, men kom ingen tårer.

 

Kristinpia:

hvor mye har jenta di gått opp? Her har junior gått opp 4kg på 13 uker, kanskje greit å drøye måltida litt her og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viventeridesember:

Hun hadde gått opp 1185g på 4 uker.....fra 3470g-6515g fra fødsel og til 3.mnd. Hun har gått opp jevnt og fint i følse sin egen kurve, men denne gangen "sprengte" hun den litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristinpis85-Anine:

Okei! Hun har gått opp mindre enn min gutt da. Synes det er litt vanskelig jeg. Lurer på om jeg er for kjapp med å tilby puppen.. men en leser jo at ungene skal få styre dette selv, at morsmelk ikke er farlig etc. Spiser bare på en side til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gi vann når vi begynner med grøt. Gir mme nå,og virker ikke som om han er tørst på vann enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh...... hva er mme?

Jeg fikk beskjed på hs at jeg skulle begynne å gi henne vann. Dette er 3 uker siden nå, og jenta mi tok det med en gang. Hun suttet på flasken,stoppet opp ett øyeblikk og gliste :) Hun er 3,5 mnd nå...

Jeg gir henne vannflasken to til tre ganger om dagen,men ikke like før mat. Jeg har ikke sett noen endringer på spisevanene hennes etter at jeg begynte med vann.

Jeg synes hs gir så mange forskjellige svar avhengig av hvem man snakker med der...blir litt usikker av det jeg.. Håper jeg gjør det som er rett for jenta mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...