Gå til innhold

Noen fler som ikke kjenner spark....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har ikke kjent spark, begynner på uke 17 im, men dette er min første så jeg er tålmodig. Ligger musestille om kvelden og kjenner etter men det er ikke så lett og vite hva man kjenner. Syntes det er litt ekkelt for jeg har så få symptomer ellers, magen har vel blitt litt større, men hadde vært deilig med en bekreftelse på at det er noe der :-)

Annonse

Jeg er i uke 16 og har ikke kjent liv. Dette er mitt andre svangerskap. Jeg pleier ligge helt stille og kjenne etter men ingenting. Var på UL i uke 12 og da var alt fint og har hørt hjertelydene for 2 uker siden. Jordmor sa at hun trodde babyen lå med ryggen mot ...hørdes sån ut på hjertelydene sa hun. Da kjenner man vel ikke sparken så godt? Håper det snart blir litt liv inni der:)

Kan ha med korleis morkaka ligg...

Første gongen kjente eg det tidleg, i veke 14, då låg morkaka på baksida. Den gongen her har eg kjent lite, er i veke 18 no, var på ultralyd for ei veke sidan og då viste det seg at morkaka låg på framsida. Når den ligg sånn dempar den bevegelsane frå babyen, sånn at ein kjenner ting litt seinare...

Er i uke 17 og ikke kjent noen tegn til bevegelse der inne.. Er første graviditet dette så jeg bekymrer meg ikke enda. Har slitt med kvalme 1.trimester, men nå er formen kjempe bra! Har hørt at 2.trimester ofte er det beste:) men, er selvfølgelig individuelt fra pers. til pers.

Gleder meg til jeg kjenner liv der inne!! ( Hørte hjertelyden sist jeg var hos jordmor:)

Annonse

Hihi - fra disse innleggene hores det ut som om det er fa med september-babyer som har kjent liv. Kanskje det er en gjeng med slappfisker vi driver og ruger pa her (haha). De tar det nok igjen, tenker jeg. Min forste var kjempeaktiv i magen, men rolig som et lam da han kom ut.

Er forresten 17+5 og har ikke kjent noe tydelig enna, jeg heller.

Hei folkens!

Etter å ha vært på UL har jeg fått konstantert at morkaka mi ligger på oppsiden av livmora inn mot meg. Jeg merker tydelig spark, men på to forskjellige måter.

Når han sparker utover kjennes det på en måte og når han sparker innover kjennes det som en slags skjelving.

Min teori er at de som har morkaka på utsiden av livmoren ikke kjenner sparkene ennå fordi den demper for sparkene og antageligvis vil dere kjenne det litt senere enn sånne som meg.

Dette finner dere nok ut av på UL. Bare ha tålmodighet;-)

Lykke til!

Jeg kjente noe bobleaktig i uke 14 og 15 men så gikk det flere uker før det kom tilbake og da var det mer som spark, rundt uke 17-18. Er min første, så hadde egentlig ikke trodd jeg skulle kjenne noe så tidlig. Nå kjenner jeg bevegelser og spark hver dag, men er kommet til beg av uke 20 så den lille har nok vokst seg større og sterkere på de siste ukene. Jeg var ganske stresset siden det gikk så lenge mellom hver gang jeg kjente noe, men nå som det er mer regelmessig er det bare kjempemoro. Det er bare å ha tålmodighet tror jeg, men vet at det er lettere sagt enn gjort =). Lykke til i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...