Gå til innhold

noen som kan om atopisk eksem på barn?

Anbefalte innlegg

hva var de første tegnene? jeg hadde atopisk eksem selv i tenårene, og vet at det er arvelig. så jeg leter etter tegn da. hun har skurv/veldig tørr hodebunn, tørr oppå skuldrene, i øyenbrynene og bak ørene. og i de siste dagene har hun blitt litt tørr ved håndleddene. litt tørre kinn, og litt røde prikker i nakken.

hun vaskes kun i vann og olje. ikke hver dag.. bruker litt a-creme i kinnene.

er dette tegn på atopisk eksem? hva var de første tegnene på deres barn og hvor gammel var de da?

Fortsetter under...

Hei

Jeg har en sønn som blir 8 år med atopisk eksem og en liten som jeg fikk nå 12 januar. Han viser tegn nå på at han får atopisk eksem. Det jeg ser det på at han er tørr i huden, særlig i kinnene og på magen. kan komme røde små prikker. Jeg vasker han kun med vann og bader han i naf sin olje. Smører han hver morgen og kveld med locobase. Det er veldig viktig å smøre dem når de er tørre i huden:) Lykke til og håper du slipper et barn med eksem.. det er ikke mye kjekt.

Han største gutten min fikk det rundt 3 mnd. Og han lille rett over 2 mnd. Lurer du på noe mer, er det bare å spørre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...