Gå til innhold

Trenger noen tips her:)


Lima og meg

Anbefalte innlegg

Snuppa mi har alltid sovet godt om natten. Har lagt henne 19.00, får mme (180-200 ml) mellom 02-05, og sover videre til i 7-tida... Men de siste nettene har hun vært så urolig?!

Ga henne 200 ml klokka 12 i natt, så våkna hun i 3-tida igjen, og slukte 150 ml til!!

Jeg tenkte først at hun var så urolig pga tenner, men når jeg så hvor mye hun spiste.... bør jeg rett og slett begynne å gi henne grøt på kvelden??

Noen med lignende erfaringer?

Hun er forresten født den 20. desember... 3,5 måned da ca.

 

Håper på litt hjelp her:)

 

Påskeklem fra oss=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jo ikke hva det er med Sofie, men min lille Aurora er like gammel (født 19 des)...hun har drevet sånn en god stund.. vært urolig både dag og natt.... og vips dukket det opp ei tann 1 april, og enda en 2 april... Nå sover hun igjen ganske godt om natten... har ikke beg med grøt ennå, tror vi skal vente til hun er 4 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan hjelpe, men Frida har sovet rundt siden hun var 3 uker gammel. Noen ganger innimellom så våkner hun. Etter å ha prøvd litt så gir jeg henne mme og da har det gått ned nesten 200 ml og på morgenen spiser hun like bra igjen. Hun har noen dager innimellom som hun spiser mye oftere og sover mere. Mener jeg har hørt at de på mme ikke har øke dager, men vet ikke. Jeg ammer bittelitt enda. Men det er lite jeg har igjen. Ellers fikk hun mm og mme på kvelden før og da hun begynte å våkne gikk jeg over til bare mme og sover igjen. Så det kan hende hun trenger litt mere om natten nå. Neste for oss er jo grøt hvis det blir for lite nå. Kan jo evt prøve med litt velling.

 

Lykke til!

Påskeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Tror kanskje vi prøver med litt velling i kveld jeg...! Trosser HS råd om å vente til 4 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som økedøgn, spør du meg.

Lillemannen vår har også vært en del urolig utpå natta (gjerne fra 2-3 og utover) og HS sa til meg at det bare var å begynne med grøt nå (han blir 4 mndr den 8.april)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sliter vi også med nå. Har sovet hele natta siden hun var 2 mnd, de siste nettene har hun våknet 1-2 ganger og vært urolig. Mistenker at det kan være tannutbrudd, men har også tenkt på økedøgn. Så vi lurer også på å starte med grøt om en ukes tid, da er hun 4 mnd. Men skal veie henne først og se hvor mye hun har lagt på seg i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn var det her også. Lillegutten min er født 23 des. Beg med et par teskjeer grøt for litt over 1 uke siden. Nå er vi oppe i ca kvart kaffekopp. Og han sover som en stein... Er våken en gang i 4 tiden for litt pupp, og sover videre til 0800.

 

Tar jo tid før det blir et helt måltid med grøt.

 

Forrigemann var 6-7 mnd før han ville ha grøt, så gutta mine er VELDIG forskjellige. Lillegutt elsker den lille grøtskvetten han får, smatter og koser seg og gliser fra øre til øre...

 

 

Han får Økologisk risgrøt m/ fersken og banan fra Hipp. Den er fra 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...