mamma&piratene Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Hei. Jeg vurderer å gi bort melk siden jeg har ganske mye. Hva er "kriteriene" for å gi melk og hvordan går jeg fram? Jeg fullammer gutten min på 5mnd.
Hoppetussa Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Du kontakter rett og slett ditt nærmeste sykehus, så vil de nok gjerne ta i mot, da vil du også få den informasjonen du trenger. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det er med oppgjør for mm og sånt. Men du må være kjapp - du kan kun gi mm fram til 6 mnd etter fødsel!
Vertigo Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Så vidt jeg husker, så kan du her gi melk utover seks måneder etter fødsel - bare du har startet opp før. Og så tror jeg det er litt forskjellige praksiser på dette rundt om i landet også. Så bare sjekk opp med "ditt" sykehus, og kom igang
Vertigo Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Ja, og så spurte du om kriteriene. Er omtrent de samme som for blodgivere - og blir tatt blodprøve av og sjekket for en del sykdommer. I tillegg er det noen spesielle antistoffer de ser etter som avgjør om melken din kan brukes til premature de første ukene eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå