Gå til innhold

Sår brystvorte


mamma for 3 skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Har fått sår på brystvorta. Det siver ut litt væske og det gjør fryktelig vondt når jeg ammer nå. Det rekker jo ikke å gro mellom hver amming - hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hjalp det med albueskjell som kjøpes på apoteket. De sitter på mellom hver amming (brukte de ikke om natta da, kan bli litt søl med melka som samles opp). Helt motsatt av alle råd om at det skal være tørt, men det funka som bare det!. Etter noen dager var jeg hel og fin og ammingen var ikke noe som jeg kvidde meg for lenger!

 

Lykke til og god bedring!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Elisabeth Ardens "8 hour cream", og det hjalp meg veldig! Kan sitte på under amming, helt ufarlig for barnet. Jeg smører meg fortsatt hver kveld, for å holde det ved like. Jeg ble MYE bedre ganske så fort da jeg begynte med den!:)

Ellers anbefaler jo også "ekspertene" sånn lammeullskinngreier..(hehe, jeg husker liksom ikke helt..), men det fungerte ikke for meg.

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albueskjellene er supre. Jeg hadde suksess med ammeskjold. (Avent sine) Var såå mye mer behagelig å amme med dem på. Men jeg har lest her inne at det er ikke alle babyene som liker disse ammeskjoldene, at de ikke tar puppen da. Men vel verdt å prøve spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare tipse deg om at det kan være trøske. Se etter trøsketegn hos deg og/el babyen. Deg: rød og flassende hud på brystvorta/rundt, stikkende smerte når babyen suger og noen ganger ellers også. Babyen får sukkerlignende, hvitt belegg på tunga. Kan også være urolig når han spiser.

Opplevde nemlig dette selv, og skjønte etter hvert at det var trøske. Kunne spart meg for mye smerte hvis jeg hadde skjønt det tidligere.

Leste en plass at det var sjelden man ble sår så sent i ammeforløpet, og at det da ofte var pga trøske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fornuftig ut, snuppeduppemamma! Tenkte på det, at det er litt merkelig å bli "vanlig" sår såpass sent i ammeforløpet. Så kanskje det kan være trøske, ja?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun feil sugeteknikk? Rart at du skal få sår brystvorte nå...Jeg vil ikke anbefale ammeskjold, heller hyppig smøring med brystvortekrem - det får du kjøpt på apoteket. Avent sin er dyr, har prøvd den og den er super. Medela har også en til under halve prisen - den har jeg ikke prøvd, men er sikkert like bra.

 

Dersom det er trøske så må du se etter hvitt belegg inne i munnen på bebisen. Jeg synes likevel det høres ut som en "vanlig" sår brystvorte pga feil sugeteknikk...Det kan oppstå nå pga bruk av flaske etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...