Gå til innhold

Juni: Noen av dere som har vært på Karpathos?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var på Karpathos i mai/juni 2005.

Det er en veldig vakker øy, typisk gresk på alle måter, men relativt umoderne i form av dårlige biler og veier, ingen internett. Men det foregikk en del bygging, oppgradering og vedlikehold av forskjellige ting da vi var der, så ting har antageligvis blitt mye bedre!

 

Det finnes ikke ferskvann på øya, det får de fløyet inn en gang i uka (tror jeg det var), og man ble hele tiden påminnet om ikke å bruke mer vann enn nødvendig. Vi kunne f. eks ikke kaste toalettpapiret i do, men i en søplekasse ved siden av. Vi måtte også vente veldig lenge på flyplassen da vi skulle reise hjem (felles transport fra hotellet), og det var glohett og ingen aircondition.

 

God mat, vennlige mennesker og pent landskap, ikke noe særlig kulturelt eller historisk å se, annet enn en gammel fjellandsby der de lever ”som i gamle dager”.

 

Har dere bestilt tur, eller er du på research- stadiet?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette hørtes jo veldig kjipt ut når jeg leste det i etterkant - det var en veldig fin ferie, altså!! :-) Ville bare gi deg litt fakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på researcher'n for øyeblikket, men er vanskelig å finne et reisemål som oppfyller ALLE kriteriene våre ;)

 

Er litt redd for at det kan bli litt kjedelig på et så lite sted en hel uke, med ei rastløs lita tulle som ikke akkurat vil ligge ved bassengkanten hele tida. Og så er jeg litt bekymret for en halvtimes busstur fra flyplassen. Må vi ha med bilsete, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ferieturen bestilt, og om en måned reiser vi! Tjihi!! Blir godt med en siste skikkelig farmilietur før jeg starter fullt på jobb. Kan bli lenge til neste gang vi får muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert en deilig ferie, mai er jo en kjempefin tid i Hellas!

Jeg kikker også på diverse reisemål om dagen, ikke lett å få oppfylt kravene, nei!

Det begrenser seg jo når jeg vil ha direktefly fra Torp, kort flytur, og ikke vil stå opp grytidlig verken på ut- eller hjemreise..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, jeg er misunnelig. Det høres helt herlig ut.

Og ikke så kvelende varmt på den tiden enda.

 

Spennende å se hvordan Elvira trives hos grekerne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...