Gå til innhold

Lille Mathea kom til verden i går

marihøne ♀07 ♀09

Anbefalte innlegg

Hei 30+ barselgjengen. Mannen til jente 070407 som skriver her. Vi er nå stolte foreldre til lille Mathea. Våknet i går til svake rier som fortsatte hele formiddagen. Ble gradvis sterkere utover dagen og de kom med 5-8 minutters mellomrom. Reiste til Rikshospitalet 1530, og da var det allerede 6 cm åpning, noe som var veldig bra. Ca 1 cm mer pr time, og kl 2027 kom vår lille Mathea til verden.

Hun er 51 cm og veier 3062 g (så der ble overlegen som estimerte "ca 3,5 kg for en drøy uke siden grundig satt på plass....) Alt står bra til med den lille, mens mor ble litt medtatt etter en ørliten rift som ikke helt ville stoppe å blø. Klarte det til slutt og nå er alt bra.

Lykke til resten av gjengen. Tipper jente 070407 selv kommer med mer detaljert oppdatering når hun kommer hjem ca på påskaften.

Fortsetter under...

Hipp hipp hurra! Godt det finnes menn som holder oss oppdatert. Vi fikk jo et lite hint i går om at noe var i gang..... Godt at alt er bare bra dere alle tre, flott navn dere har valgt!

Ønsker dere masse lykke til i dagene som kommer, gleder oss til å høre fra dere igjen!

Klem

Endelig spire i magen og Benedicte

Må jo gratulere jeg også, selv om jeg ikke liker køsniking...

Er nå sur og lei og funderer på om jeg skal ringe til Ullevål og prøve å få framskyndet overtidstimen min, som er på søndag. Problemet er at jeg aner ikke hvordan jeg skal legge det fram, det sparker jo i magen, så jeg kan ikke si at jeg ikke kjenner liv... Og jeg vet ikke om sur, lei, tung, blir dødssliten av en liten gåtur, må på do hele tida etc. holder??? Noen tips?

Gratulerer igjen fra meg også. Fikk beskjeden sent i går og med mitt hormonnivå ble det dårlig søvn og mange snuinger av hodeputa :)Har snakket med en veldig lykkelig men nok ganske sliten mamma i dag. Fikk noe av historien men venter spent på å høre resten når det kommer litt på avstand. Mathea er i hvertfall kjempesøt og ligner veldig på sin stolte far :) (Noe mannen min ikke kan skjønne, for Mathea er jo bitteliten nesten uten hår og pappaen er en voksen mann. Hun ser ut som en Mathea synes han....Typisk mannfolkmening :)

Gleder meg veldig til å hilse på!

Annonse

Hei,

Gratulerer så masse med den lille jentä med det super søte navnet. Nå må dere kose dere masse alle tre så ses vi snart på treff.

Måken: trodde virkelig du var innlagt siden vi ikke hørte noe i går. Men nå sender jeg litt mere påskestøv så håper vi det snart setter i gang.

Gratulerer så mye til mamma og pappa og den lille fødselsdagsjenta!

Godt å høre at alt er bra med dere begge, og vi gleder oss til å høre hele fødselshistorien til Mathea (nydelig navn!). Flott at pappa'n holder oss oppdatert, det blir satt stor pris på:)

Store påskeklemmer fra

Sebastian & Bellen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...