Gå til innhold

Hvordan vet jeg at han får nok mat?

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har gutten min på 2 uker spist oftere og lengere enn han har gjort før. Tidligere i kveld lå han 3 kvarter (!!) ved ene brystet, så tenkte jeg at nå må han vel være mett, men etter 5 minutter hylte han igjen, jeg tilbydde han det andre brystet og da lå han der også i et kvarter... Han sugde nesten hele tiden, stoppet bare opp en gang i blandt slik som han bruker, så det virket jo som det kom melk, visst ikke hadde han nok blitt lei. Prøvde også å pumpe meg etter han spiste for å se om det kom noe, og da fikk jeg ut tilsammen 50 ml. Hvor lenge skal jeg la han ligge ved brystet og hvor ofte skal jeg tilby han det? Han takker jo aldri nei og slutter heller ikke å spise av seg selv, jeg må bare ta han bort tilslutt...

Fortsetter under...

Ta en tur på helsestasjonen og vei ham, det er eneste måten å vite om han for nok mat eller ikke.

Babyene spiser ofte på kveldstid, det er en tråd om det her inne på ammedebatten.

Når lillegutt var omtrent så liten hadde jeg ham 20 min på ene brystet og så 10 min på andre brystet. Men jeg sleit med betennelse og senere sopp, så jeg var fryktelig sår, så andre har kanskje gjort det annerledes.

Syns å huske at lillegutt aldri takket nei når han var så liten, hvis jeg sovnet mens jeg ammet kunne han ligge med puppen i munnen til jeg våknet igjen... Jeg syns forresten det fortsatt er vanskelig å vite når han bare bruker meg som smokk.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...