Gå til innhold

Hvis bare..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvordan ting hadde vært "hvis bare".

jeg har så lyst på en mann som gleder seg over babyen i magen min, en som kommer hjem fra jobb med små søt bamser og bodyer til den lille, koser med magen osv. En som ivrig snakker om oss tre i fremtiden, hvor vi skal på ferie til sommeren og sånn og sånn. Inne på skravle virker alt så perfekt, alle er perfekte, de har perfekte menn, perfekte jobber, hus, venner, økonomi osv. aldri er noe gale, og aldri er det noe som går dem i mot. er det bare jeg som ikke får alt jeg vil ha..? føler meg totalt mislykket!

Fortsetter under...

Jeg drar fra jobb og henter unger i barnehagen, drar hjem og lager middag, og så er det ut på aktiviteter to av kveldene.. ungene gleder seg til å bli storesøstre, og ho på tre liker å ligge og kose med magen fordi den beveger seg... :-) Det holder for meg. Blir nok en realitetsknekk når babyen er ute, men det blir det jo for alle. De inne på skravle opplever også det. Man har det ikke nødvendigvis bedre fordi om man er to. Det som avgjør om man har det bra eller ikke er hva man gjør det til selv og om man er fortrolig med sin egen situasjon.

Du er ikke mislykket! Du er super flink og gjør en av de viktigste jobbene i livet =) Du bærer frem en gave! Forstår hvordan du føler det, ekstra tøft å gå gjennom dette alene. Da kan du tenke at du viser alle de "perfekte" at du er titusen ganger tøffere og sterkere enn dem som klarer dette uten mann.

Ubeskrivelig mange menn som ikke koser med magen eller kommer med bodyer. De er veldig mange familier som ryker under svangerskapet og de førstebarneårene fordi et barn ikke fungerer som lim. Et barn er en veldig belastning og utfordring på et forhold. Ofte føler mannen seg 2 prioritert i et forhold, fra å være bare to kjærester til å bli to ansvarsfulle mennesker er det mange menn som ikke takler. Mager trøst, jeg vet! Folk har det ikke rosenrødt, det bare følels slik ut.

Jeg savner også at ikke barnefaren min kjærtegner barnet og gir søte gaver, lager mat til oss osv., men han valgte å forlate meg og nurket i magen så da klarer meg mye bedre uten en liten reddhare.

Du er dyktig, tøff og flink enn de fleste! Og hvem har lov til å bestemme hva som er riktig eller feil familie sammensetninger… Og drømmeprinsen dukker opp en dag ;)

Helt enig med smil =) her. du gjør en fantastisk jobb! Det jeg pleier å tenke på når jeg får det fælt er at vi som alenemødre slipper å krangle om oppdragelse pluss at vi får oppleve alt det fantastiske med det å bli mor. da lener jeg meg tilbake å tenker at det absolutt er verdt det og at en gang kommer vi mest sannsynlig til å treffe en super mann!

Jeg gleder meg masse til den lille kommer og det håper jeg du også gjør selv om det til tider er tungt, men det tror jeg det er selv om man er alene eller to;)

Jeg og lillegul ble også forlatt for en annen jente, men gud bedre, hvem er det som taper på det? jo, det er nok pappaen;)

Masse lykke til og en stooor varm påskeklem til dere begge;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...