Gå til innhold

Bærsjer en gang i uken...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, snuppa mi bæsjer en gang i uken eller sjeldnere. I følge helsesøster er alt fra hver bleie til hver 2-3 uke normalt for morsmelksbarn. Jenta mi blir litt irritabel og sutrete kvelden før noe er på gang, ellers er hun lite plaget, og bleieutgiftene er jo små :o) Helsesøster sa at om snuppa blir veldig plaget av det kunne vi prøve med litt magemassasje, litt bøy og tøy på beina og evt litt malt. En gang provoserte vi også forsiktig med et tempmål, da ble det fart på sakene.

Når man ser hva som kommer ut etter en uke, så må det jo være helt vanvittig etter to til tre uker..... :-) Har prøvd magemassasje,men syns ikke det hjelper.Bøy og tøy på beina hjelper mot luft syns jeg:-) Godt å høre at det ikke bare er vår lille som ikke bæsjer i hver bleie. Det gjor hun de 6 første ukene, så ganske merkelig da det plutselig ikke kom noe på en uke....

Her bæsjer lillegutt 1-2 ganger om dagen, så er ikke i samme situasjon. Men når han bæsjer, kommer det ENORME mengder, så tør ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis han hadde gjort det bare 1 gang i uken....

Han får mme, har hørt de kan bæsje så sjeldent som en gang i uken da også.

Hehe...vi måtte også ta bilde en gang, det samler seg virkelig opp mengder ja :o) Snuppa hadde også hver bleie de første 5 ukene, til det plutselig var stopp, og neste ladning kom 12 dager etterpå! Så snodig at det plutselig er bom stopp! Nå har hun innstilt seg på x 1 per uke, hver torsdag faktisk siste måned, litt komisk - er jo forberedt da :o) Så nå er vi akkurat ferdig med ukens ladning.

Annonse

Snuppa mi besja også 1gang pr uke, å hun hadde skikkelig vondt når hu besja. Jeg begynte på most frukt youghurt for 4mnd oppover nå besjer hun 1-3ganger om dagen. Hun både sover bedre å er blidere om dagene. Hun får også mme av typen NAN ha1 hypoallergen. Fikk vondere imagen av NAN 1. Men har tenkt å prøve NAN 2 når hun blir 4mnd. Fins vist nok ikke NAN ha2??

Oliver bæsjet før flere ganger om dagen. Han har nå begynt å bæsje ca en gang pr. uke. Når det nærmer seg en uke gir vi ham maltekstrakt. Kommer som hos dere enorme mengder. Han ser ut til å ville bæsje uten bleie, så det kommer på håndduk, he he, enten i stua eller på stellebordet.

Vi hadde den store bæsje dagen her i huset idag! En lett og lykkelig liten Selma la seg til å sove kl 21. Hun har ikke hatt vondt i magen etter at hun fikk bæsja! Det meste kom på handuken idag, og det stinka... Trodde ikke babybæsj skulle lukte vondt når de bare får morsmelk... men der tok jeg feil gitt.. Stinker Oliver sitt eller?

Annonse

Jeg trodde man bare skulle bruke maltekstrakt når det var forstoppelse eller treg avføring. Når babyer som bare får morsmelk ikke bæsjer på en tid så er det ikke fordi de har forstoppelse men fordi de nyttegjør seg av maten. De har ihvertfall de legene jeg har snakka med sagt. Så hvorfor gi maltekstrakt da?? Jeg velger ihvertfall å ikke gi det. Jeg tror det aller beste er å bare holde seg til morsmelk, og gi minst mulig annet!

vi ga maltekstrakt når det gikk over 4-5 døgn. Tok litt på tuppen av en tskje og lot han suge på den. prøvde med smokken, men det ble for mye søl. To tupper på tskje en gang pr. dag var det vi gjorde i to dager, så kom bæsjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...