Gå til innhold

Kan gravide spise nøtter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg høvelig oppdatert på hva gravide kan spise eller ikke, men har aldri hørt at nøtter kan være farlig. Så sier plutselig ei på jobben at man kan abortere av nøtter! Dette er hvis det viser seg at forsteret er allergisk mot nøtter, og det vet man jo ikke...

Hva mener dere? Er det farlig å spise nøtter??

Skrevet

har aldrig hørt at det er farlig og spise nøtter. jeg spiser nøtter. tror ikke det er farlig. klem

Skrevet

Man kan spise saa masse noetter man vil - spurte legen min og han sa at det er ikke noe farlig i det hele tatt - for allergier eller annen grunn. Han sa at allergi-stoffene i noetter ikke naar inn til babyen.

Skrevet

Ingen fare, er bare å spise! Det het seg før at dersom det var nøtteallergi i familien skulle man forebygge det ved å la være å spise nøtter i svangerskapet, så kanskje barnet ikke ble allergisk. Det må være den teorien kollegaen din blander det med. Men man har altså gått bort i fra det, så spis nøtter med god samvittighet!

Skrevet

nøtter er kjempesunt for gravide!!

Skrevet

Tuuusen takk for mange og raske svar :-D

Skrevet

Min jordmor sa jeg burde holde meg unna peanøtter. Hun mente at hvis man spiste for mye peanøtter (peanøttsmør e.l.) at det kunne øke sjansen for at barnet utviklet peanøttallergi. Men alle andre nøtter var bra. Har aldri hørt at man kan abortere, kun det med allergi...

Skrevet

Jeg spiser ALT jeg vil og har lyst på:0) (ikke sushi å sånt da men det spiste jeg ikke før heller)

Synes det er oppskrytt at du ikke skal spise løk, ikke paprika ikke appelsiner ikke ditt og ikke datt.

Da jeg ammet min første og spiste jeg det jeg ville. Hvis han reagerte kuttet jeg det heller ut.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har også hørt om det med peanøtter...det var visst den eneste matvaren forskere ikke kan gjøre rede for,- altså om den bidrar til allergi eller ikke på fosteret/barnet. Sånn var det visst også med jordbær før, men de har funnet ut nå at det ikke er allergiframkallende. Det med abort har jeg aldri hørt, og det er jo bare tull at fosteret reagerer hvis det er allergisk og moren spiser noe! Tenk på alle de som er allergiske mot melk og sitrusfrukt der mora har drukket melk og spist appesliner hele svangerskapet! Fosteret får jo ikke selve maten, men stoffene de trenger fra morkaka.

Spiser forresten snickers av og til.

Skrevet

Jeg spiser peanoetter saa og si hver dag jeg, og det gjorde jeg i forrige svangerskap ogsaa. Har svangerskapsdiabetes (igjen) og noetter hjelper paa aa stabilisere blodsukkeret mitt. Min lillegutt har ikke noen allergier og liker peanoetter veldig godt han ogsaa. Legen min sa det der med peanoetter of allergi hos babyen er bare tull!! Babyen tar opp naeringstoffer fra maten, og allergistoffene krysser ikke gjennom morkaken - hvorfor skulle peanoetter vaere anderledes enn annen mat som kan gi allergi?

Skrevet

Vi blir gjerne anbefalt å holde oss unna peanøtter fordi det er så mye salt på dem, og salt skal vi jo ikke ha for mye av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...