Gå til innhold

To barn i 2007? Oi, oi.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en gutt på nesten tolv uker og fikk mensen igjen fem uker etter fødsel og deretter ni uker etter.. er veldig kvalm og skal ha mensen igjen nå om en og en halv uke. Har plutselig fått humørsvingninger (svinger mest nedover, må jeg innrømme) og alt minner om de første ukene i den første graviditeten. Har gått jevnt ned etter fødsel, men de siste par ukene har jeg plutselig lagt på meg igjen et par kilo. Tok en negativ graviditetstest i dag, men det er jo for tidlig å teste. Fordi jeg ammer har vi kun hoppet av i svingen. Ikke så lurt, kanskje.

 

Dette lurer jeg på:

 

Hvordan vil det påvirke ammingen hvis jeg blir gravid, nå som babyen min er så liten, stakkars? :( Det tok åtte uker med pumping og brystbetennelser før vi fikk det til å fungere, vil gjerne fortsette. Og hvordan påvirker det eventuelt den i magen? Får den nok av det den skal hvis jeg fullammer?

 

Hva slags vitamintilskudd bør jeg ta nå, mer enn vanlig? Hvilke?

 

Og ikke minst - jeg er i fast jobb og har tatt ut permisjon i førtifem uker med 80% lønn, så har jeg fem uker ferie, og så har samboeren min ti uker permisjon. Hvis jeg er gravid nå har jeg termin to uker etter at jeg skal være tilbake i jobb. Har jeg da rett til ny permisjon? Har ikke klart å finne noe om dette i lovdata, er det noen som vet?

 

Abort er helt uaktuelt, men vi er midt i en byggeprosess (og nå går materialprisene voldsomt opp og vi er allerede litt i trøbbel), så det er kjekt å vite om lillebror eller -søster så tidlig som mulig, for da blir det kostbart for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amminga går sannsynlegvis fint, eg ammar framleis guten vår eit par gongar for dagen.

 

Du har rett til permisjon sjølv om dei går "i ett", og du har rett på same grunnlaget som du hadde til første permisjon.

 

Ta folat og tran.

 

MEN det aller mest sannsynlege er at du ikkje er gravid. Du er om mulig meir hormonell som nybakt mamma enn som gravid. Og sjølv gjekk eg ikkje ned eit einaste gram sjølv om eg fullamma i 6 mnd. La på meg nokre kg i staden for.

 

Viss du er gravid så får/tar babyen i magen det den treng uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Jeg var knapt hormonell i det hele tatt under graviditeten bortsett fra de første par ukene.. og er veldig premenstruell til vanlig (så det kan jo hende at det er det jeg er nå også, men i så fall begynner det tidligere enn før). Det som får meg til å lure er egentlig mest kvalmen. Men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...