Gå til innhold

Til dere med babyer som biter i puppen....

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har dere fortsatt å amme etter at de har begyn med biting?

Har de sluttet med det slik at ammingen kunne forsette?

Lillegutt har begynt å bite innimellom og nå håper jeg at det tar slutt. han biter ikke ofte, men av og til plutselig når han er mett. Jeg har jo liksom kunnskap om det jeg skal gjøre da- men det skjer jo likevel innmellom....

Nå oppdaget jeg plutselig et lite sår på undersiden av brystvorta.. plutselig så stakk det i ..iiiik - så nå lufter jeg puppen- best det ikke kommer uventet besøk hehe.

Nei, vi gir oss ikke enda. han må lære å drikke av noe annet enn pupp først - og ikke minst drikke noe annet.... (og dessuten vil jeg gjerne amme til to år om mulig....) Han blir 15 mnd neste uke.

Fortsetter under...

Min Ingrid på 8 mnd hadde en tendens til å bite i det hun blir koblet til, det har ikke skjedd ofte, to-tre ganger, kun en gang jeg blødde skikkelig. Dette skjedde med jevne mellomrom, et par uker i mellom sånn at jeg ble "trygg" og passet litt mindre på. Nå har hun ikke gjort det på en mnd, men jeg vet ikke grunnen til det, det hender fortsatt jeg er litt sløv.. Jeg må si at jeg ble litt overrasket, her hadde amminga gått knirkefritt i 6 mnd, og plutselig får jeg et digert sår.

Dette var jo egentlig ikke til hjelp, bare mer deling av erfaring.

Hei :)

Jenta mi og hadde det med å bite i puppen en periode da hun var rundt året. Min taktikk ble å ikke vise at det var vondt, eller gi det noen oppmerksomhet, bare fjernet henne fra puppen når det skjedde. Det gikk over, og jeg ammet til hun ble 26 mnd.

Men hjelp er litt vanskelig å gi. Ulike barn responderer nok til ulik taktikk. Enten det er å ignorere som jeg gjorde, eller å gi kraftig uttrykk for hvor vondt det er og si at det ikke er lov. Ikke lett nei. Og vondt gjør det.. au!

Lykke til i alle fall!

Jeg gjorde det samme som Knug; tok han vekk fra puppen, og sa til han at det gjorde vondt. (Jeg stakk fingeren min mellom gummene hans på kinnet, og trykket til når han beit, for å få han til å slippe)

Nå er han 17 mnd, og det er veldig sjeldent han biter. Han vet så inderlig godt at hvis han biter, får han ikke mer.

Jeg sa "du får ikke melk når du biter",og gikk fra han hvos han var i senga vår, sånn at bare pappsen var der. Så kunne jeg komme tilbake om en liten stund, og da var han veeeldig forsiktig.

Det går fint nå =)

Annonse

Storesøster var en "gnager" etter at hun fikk tenner - kom og gikk i perioder. Sjelden hun hugg til, var mer gnaging. Kommer nok av at hun aldri har hatt det beste sugetaket. Fikk så vidt jeg husker knapt/aldri hull på huden, men etter hvert som det ble svært vondt pga tenner og slikt, prøvde jeg vanlige "bitetriks" for å få henne til å holde opp. Ingen ting funka. Men når hun var rundt halvannet skjønte hun hva jeg mente når jeg bad henne gape høyt og viste henne med min egen munn. Etter det gikk det mye bedre. Og hun ammes fortsatt - er 3 1/4 år nå. Og må fortsatt minnes på det av og til.

Og så er hun også stolt over å kunne "gape stort" og på den måten "fikse" puppen når Litja nå har begynt på samme måte - bortsett fra at nå blir det hull både titt og ofte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...