Gå til innhold

Hun er nesten 3 uker. Amme hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Hun har nå sovet gjennom hele natten tre ganger på rad. Ellers ammer jeg henne ca hver 3. time. Synes det blir så lite i løpet av dagen... Om hun får det første måltidet klokka 6 på morgenen og det siste klokka 12 på kvelden, blir det 7 ganger... Er det ikke anbefalt å amme mellom 10 og 12 ganger i løpet av døgnet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8866435-hun-er-nesten-3-uker-amme-hvor-ofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en på snart 4 uker og det varierer veldig fra dag til dag hvor ofte han blir ammet. Jeg prøver å ikke tenke på klokken, kun på når han viser tegn på at han vil ha mat. Det er som regel oftere enn hver tredje time. Noen ganger går det lang tid, andre ganger bare en halvtime. Ganske uforutsigbart, men det er etter det jeg forstår den "taktikken" de anbefaler. Bare prøv deg frem, og la babyen styre. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for hvor mange ganger du ammer i løpet av dagen så lenge hun legger på seg ok. Kjekt å ta en tur på helsestasjonen og veie litt hyppig i begynnelsen for å sjekke. Det at hun sover gjennom hele natten er sånn jeg ser det ikke noe å bekymre seg for i forhold til ammingen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...