tmp98 Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Hei! Er det noen her med erfaring som kan anbefale en god brystpumpe? Det er ikke så lett å velga hva man skal gå for når man ikke har peiling.. Tvillingene våre kommer med ks om nesten 3 uker (om de ikk bestemer seg selv for å komme før!) , og lurer på om jeg skal kjøpe nå, eller vente å se hvordan ting går.. Tenker det kan være lurt fra starten, for å fryse ned..hm..? Hva gjorde dere? Får man forresten låne på sykehuset?
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 du får låne på sykehuset mens du er der ja..jeg skal kjøpe avvent brystpumpe..skal amme,men er greit å pumpe åsså..har hørt at den pumpa er helt ok=)=)
Coria Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 Det er greit å ha, for man trenger alltids å kunne ta en tur ut eller få pappaen til å ta et skift om natten. Men det er jo varierende hvor lett folk har for å pumpe seg. Jeg har hatt veldig god erfaring med elektrisk pumpe Medela Swing. Men den koster i overkant av 1000 kr, så det er jo litt. Hvis man bare pumper en sjelden gang holder det kanskje med en manuell pumpe til halve prisen. Ser at mange tvillingmødre bruker dobbelpumpe (disse er dyre men kan gjerne leies fra butikker), men personlig syntes jeg pumpingen gikk veldig tregt hvis jeg ikke maserte/håndmelket i takt med pumpen, og det kan man jo ikke gjøre på begge sider samtidig.
Gjest Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 jeg har chicco sin manuelle brystpumpe, den funka bra den, men jeg kommer til å kjøpe meg en elektrisk en denne gangen.. syntes det tok lang tid å pumpe manuellt, og jeg ble helt gåen i handa, så han måtte være med og pumpe han og.. ikke særlig sexy det nei!!! de sier at man kan få låne pumpe på helsestasjonen man hører til, men da bør du føre deg på ventelista nå. tror man kommer lengre frem i køen når man venter tvillinger. regner med at jeg kjøper, for jeg har ikke lyst til å bruke en som mange andre har brukt før meg, ihvertfall ikke når jeg ikke kjenner dem..
ks23 med William og Lucas Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Jeg har kjøpt meg Medela sin brystpumpe... Har best erfaring med den siden jeg brukte det på sykehuset.. Kjøpte den elektriske jeg da, men får desverre bare pumpe det den ene!! Men men.....Koster 1000 kr på apoteket, eller får du den manuelle til 420,- Lykke til.....
tmp98 Skrevet 7. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2007 Takk for tipsene. Jeg tenker jeg skal høre med helsestasjonen, og sette meg på kø over påske, så får jeg vurdere etter hvert om jeg behøver å kjøpe. Tenker i alle fall det blir kjekt å ha i tillegg til amming! Har bare to (!!) uker igjen å vente til de kommer, gler meg, for nå er det TUNGT!! Go påske til alle store og små!
Bentus Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 Ikke alle får til og amme heller så jeg hadde ventet og sett ann.Lykke til videre:)
Nå har jeg tre gull;-)! Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 De har pumperom på sykehusene i hvert fall. Hvis du skal kjøpe en, så kjøp i hvert fall elektrisk så slipper du å sitte dobbelt så lenge. Det er i hvert fall min erfaring fra første gang, brukte jo evigheter med avent sin manuelle, men så var helsesøster p åbesøk og hadde med seg en elektrisk fra helsestasjonen som jeg fikk låne gratis(måtte betale for slangen og flasker, 50,- pr sett) og da kom det masse melk på null komma niks:-)
gizmo3485 Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Jeg kjøpte avent sin pumpe, fikk aldri ordentlig vakum i denne, anbefaler den ikke. Tror det er best med elektrisk. Sjekk på finn.no, mange som selger pumper der Lykke til.
november68 Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 Hei ! Det går an å leie elektrisk brystpumpe på butikker som selger helseartikler.Med Medela sin kan du pumpe begge brystene samtidig. Så lenge du er innlagt i sykehus/ de små er, det får du refundert kostnadene av sykehuset. Veldig gunstig dersom barna er veldig premature og sykehusoppholdet varer over tid. Da kan du og pumpe hjemme. Jeg fikk låne pumpe på Haukeland en dag jeg skulle på shopping med ei venninne ( som rekreasjon for meg), men måtte da betale et depositum. Ellers anbefaler jeg Medela. Den finnes både i manuell og elektrisk utgave og er håndpumper. Veldig praktisk når en skal vekk Jeg kjøpte den manuelle, men fikk låne en elektrisk en, men synes den lagde for mye støy. Lykke til med pumpingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå