Gå til innhold

Samboer med depresjoner

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke deprimert selv, men sliter med en samboer med kun negativt fokus.

Vi er nå 3 måneder på vei, og enda har han ikke kommet opp med en positiv ting med å blir far (han har en fra før, jeg ingen).

Jeg gråter mye og er helt fortvilet. Vet han tar ansvar når barnet kommer, men føler det utrolig vondt at et lite barn skal være så uønsket i denne verden. Jeg føler meg også mye alene. Han synes jeg maser mye hvis jeg snakker mye om barnet og mener jeg er ei hønemor som bekymrer meg for alt.

Dette er utrolig vanskelig og nå snakker vi ikke engang sammen. Vil så gjerne ha noen råd på hvordan takle depresjon. At jeg er hormonell som bare det, og blir lei meg for alt han sier, hjelper selvfølgelig ikke på saken.

Må også nevne at han i dag er en flott far for sin datter. Han orker ikke tanken på en til sier han.

Noen råd til hva jeg bør gjøre

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8865445-samboer-med-depresjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Du kan jo ta dette opp med jordmor, og så kan dere gå til familierådgivning. For det ser ut som det eneste problemet han har er det at han ikke føler noen glede ved å bli pappa nå, og dette går igjen utover deg. Så hvis han får bearbeida situasjonen slik at han skjønner at han skal få barn, og at dette er noe positivt, så skulle dere begge få det bedre. Dessverre så er dette ikke noe som er veldig enkelt å forandre...har samme problem nå med eksen (vi slo faktisk opp bl.a. fordi han ikke ville ha et barn til)

• 1 måned senere...

Syns rådet om familierådgivning var bra. Dere var jo enige om å få dette barnet, selv om det da var lysere tider... Men det er vanskelig å "ta seg sammen" og være den støtten vi gravide så sårt trenger fra mennene våre, om han er deprimert. Dere er begge to sårbare. Men du er ennå ikke så langt på vei. Har hørt om flere menn som virker nokså følelseskalde overfor den gravide mage - det virker langt fra så ekte som det gjør for oss. Det hjelper kanskje litt når magen vokser og han kan se og kjenne spark? Uansett må han få hjelp for depresjonen sin slik at dere sammen kan støtte hverandre, og at forholdet skal overleve et lite barn. Og det at han ikke orker tanken på en til... Hva er alternativene? Syns det høres veldig ufølsomt ut når dere ikke bare ble enige om å få barnet, men den lille vokser jo inni deg akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...