Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Jeg har en gutt på 6 mnd.nå.Han får grøt morgen og kveld,samt har ammet hver 3 time på dagen fra begge sidene.Nå holder han på å få tenner,tror den siste er gjennom i dag. De siste 2-3 dagen vil han ikke ha pupp,det er en kamp...Han vrir seg setter seg opp og dytter vekk puppen.Har alltid vært urolig med puppen,men det har gått bra lenge egentlig...Tilbyr alltid før grøt,men nei...Når nå grøten kommer gaper han og spiser som bare det.....Prøver etterpå i tilfelle han da er tørst,men nei...venter litt og tilbye på nytt,men nei....Nå har han nesten ikke våte bleier lenger(de er våte,men bare litt)..Skjønner ikke hva som skjer og blir så fortvilet...Er redd han venner seg av,men det er da alt for tidlig...Hva i allverden skal jeg gjøre??Blir utrolig takknemlig om noen tar seg tid til å svare:)
Expat Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Han har skikkelig vondt, vet du! Forsøk å ringe til hs før de stenger og spør om smertestillende!
Sjalabais Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 Hmm, puppenekt kanskje? Det kan hjelpe å amme i det han har våknet, før han blir ordentlig våken. Noen har også suksess med å amme mens baby sover eller er i ferd med å sovne. Selv ammet jeg litt mens tulla sov en periode, og det gikk veldig greit. Løftet henne forsiktig ut av senga og la henne inntil puppen. Hun åpnet munen og sugde seg fast og tømte begge puppene :-) Noen har god nytte av å amme i et stille rom med dempet belysning. Ingen andre enn kun mamma + baby i rommet. Ellers må han få tilgang på vann, både mens han spiser grøt og utenom måltidene. Regner med at du gir han vann mens han spiser grøt, men siden han ikke har spesielt våte bleier, så kan det være lurt å tilby vann også rett etter han har sovet (om det ikke funker med amming da) og tilby litt vann ellers også :-)
Sjalabais Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Og som Expat sier: Han har nok vondt i munnen! Dentinox kan hjelpe, og kanskje paracet? Hør med de på hs hva de anbefaler :-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Bruker Dentinox,merker ikke at det hjelper.Fikk også Paracet en kveld for han var i ulage og hadde feber...Gir han vann,men det er begrenset hvor mye han vil ha (får i seg)..Skal prøve med stille rom og lun belysning..Snakket med helsesøster tidligere,han var helt vag og kom ikke med noen gode råd,spurte bare hva jeg selv trodde osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå