Påskeegg Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 i dag var jeg på første kontroll etter oppstart på sprøytene. Jeg har tatt spray i snart 4 uker og tatt sprøyter i 5 dager. (150 IE Menopur) På ultralyden i dag fant de noen (ca tre-fire) eggposer på høyre side, men på venstre side hadde det ikke skjedd noe særlig. Hva skal dette bety?? Eggposene på høyre side målte ca 12-13. Jeg fikk ikke noe særlig tid med legen, han sendte meg raskt ut igjen og skyldte på påske-stresset de har på klinikken, så jeg fikk ikke spurt om alt jeg ville vite. Jeg ble satt på samme dose (150 IE) frem til søndag, altså i 5 dager til. Hva kan jeg forvente meg på neste ultralyd? Og er det vanlig å ha litt mens/eggløsnings-smerter nå? Er jo livredd for å bli overstimulert nå som de forsøker å få frem eggene på venstre side, så har jo de på høyre side "forsprang".. Hjelp!
Millerine Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Skjønner at du bekymrer deg, men det er mange som ender opp med få egg men som det går bra med allikevell. Meg for eksempel!!! Så det samme som deg på første ul. Ved neste hadde det ikke skjedd stort mer, så jeg endte opp med tre egg ut. Fikk satt inn to og er gravid nå!!! Fikk jo ingen på frys da, men det er jo ikke det viktigste. Noen har bare få egg. Og første gang på medisiner er det av og til litt vanskelig å vite hvor mye hver enkelt skal ha. Jeg tok imidlertid feil dose da, dobbelt så liten som jeg skulle. Misforstod litt. Tok bare en pulver og en væske ampull av menpour og trodde det tilsammen var 150 ie, men det er det jo ikke, bare 75 etter som det bare er pulvret som teller. Men jeg regner ikke med at du har gjort det samme! Slik murrign du sier du har er helt vanlig å kjenne. Tenk bare på hva det jobbes med der nede! Du renger bare et egg for å lykkes vet du, men med få egg blir det ekstra nervepirrende så klart!! Lykke til! Klem
Påskeegg Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Takk for svar! Ja, det er jo bare ett egg som trengs for å lykkes. Er det sjanse for å få satt tilbake to egg, dersom man får få egg ut? (Jeg har nemlig på forhånd fått beskjed om at det bare blir snakk om 1 egg, pga alderen min, jeg er 27). Skal nevnes at jeg går til offentlig sykehus og der er de kanskje litt kjipe på ant. egg de setter tilbake i forhold til private?? Jeg har greid å ta rett dose, heldigvis Nå blir den største utfordringen å la tankene være. Det er ikke lett å holde seg positiv når hormonene raser, men jeg prøver. Hvilken klinikk har du vært hos?
Millerine Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Hei igjen! Jeghar vært på Riksen jeg. Der setter de vanligvis inn to egg når man er over 35, ikke ellers. Men jeg er nå "bare" 33 da, men fikk det allikevell uten at de spurte om det først. Jeg bare fikk det, ble veldig glad da så klart! Så det varierer nok veldig. Men de pleier å være strenge så om det er sånn der du går må du kanskje regne med et egg. Men det går ann å mase seg til litt av hvert, så kjør på.
Gjest Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Hei, jeg hadde også bare 3-4 eggposer på første ultralyd, og ble veldig lei meg for å ha så få. Men som dere sier, det skal bare et til for å lykkes! Fikk bare tatt ut 2 egg, men heldigvis ble begge befruktet. Fikk satt inn 1 bra egg, og håper det skal gå bra! Er på Ullevål, og de sa de bare setter inn 1 egg på de under 35. Det andre var 6-delt, så det ble dessverre ikke frosset ned... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå