smillamilla Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 snuppa mi er ei glupsk lita jenta, og hun sluker virkelig i seg melka når jeg ammer.. har veid henne, og hun har gått kjempefint opp i vekt! men når hun har spist de siste dagene, begnynner hun å vri seg og gråte når hun spiser! ser ut som om hun får vondt i magen!? så måltidene blir bare stress, og hun setter maten i halsen og må opp og hoste hele tida.. prøver å ta henne ofte opp og rape.. er det noe jeg kan gjøre med dette? blir så ukoselige matestunder, og vesla stresser og veiver så fælt..
Expat Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Kan du lese nedover her om det du finner om brystvegring/puppenekt, og også lese om sterk utdrivingsrefleks og brystvegring på ammehjelpen.no (a-å?)
smillamilla Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 hei igjen! leste om sterk utdrivningsrefleks.. kanskje det er det som er problemet? når jeg ammer i senga/liggende skjer ikke dette.. og idag har jeg prøvd å amme henne sånn at ho ikke får melka rett i halsen.. nesten liggende på sofaen.. og ser ut som om det hjalp litt.. prøver dette videre jeg, og håper det hjelper! har du noen fler tips? takk for hjelpen!!!
Nit@™ Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Gutten min også var slik. Og det kom litt for mye av puppen med en gang, så han svelget feil, hostet og ble sint. Du kan jo prøve og håndmelke litt først, slik at det ikke blir så "høyt trykk" når hun skal suge. Ellers så oppdaget jeg at jeg "visste" hvordan måltidene ble, men gråt og sint gutt, så jeg ble stressa selv. Fant ut at hvis jeg satte meg rolig ned og tenkte at det får bare ta den tiden det går.. også sang jeg for Lille-Pillten. Det holdt både meg og han rolig. Etter 2-3 dager med kos og sang roet han seg ned og ble ikke fullt så stressa han heller. Han visste at puppen, sang og varme var kos og avslappning )
smillamilla Skrevet 8. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2007 takk for svar! nå har jeg tilbragt de siste kveldene i sofaen med litt TV og godis.. går mye bedre med litt håndmelking først og prøve å ikke stresse meg opp etterpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå