Gå til innhold

Årets påskekrim: EMBRYOET (dette er for de smarteste av dere)


Angie77

Anbefalte innlegg

Her er årets real-life påskekrim, påskeegg, eller påskenøtt (alt etter som). Dessverre er det med meg i hovedrollen. Dersom dere kan hjelpe meg med denne vil jeg bli veldig, veldig takknemlig. Hold tunga rett i munnen nå så skal jeg først presentere fakta:

 

Første dag av siste menstruasjonen min var 14 februar, og 01 mars scora samboeren min (dvs jeg ble befruktet). 16 mars tar jeg en graviditetstest som er positiv, og 22 mars er jeg hos gyn som ikke kan se spor etter noen spire med innvendig ul. Han sier at jeg umulig kan være kommet så langt på vei som 4 uker.

 

29 mars begynner jeg å blø litt. Jeg blør ikke mye, kun brunt blod som jeg ser på papiret etter å ha tørket meg. Kommer også litt i trusa. Dette varer frem til 02 april. I går dro jeg til en annen gyn (min er på påskefjellet) for å sjekke hvorfor jeg blør. Gyn tok innvendig ul og vi kunne se et embryo på innvendig ul. Embryoet ble målt til 9mm størrelse, men vi kunne ikke se hjerteslag.

 

Gyn spør hvor langt jeg er på vei og jeg sier 6+4. Gyn sier at jeg umulig kan være kommet så langt på vei. Jeg har jo blitt opplyst av dere her inne og sier til gyn at den størrelsen embryoet mitt er på, 9mm, er den størrelsen det skal ha i uke 7. Og hjertet skulle ha begynt å slå i uke 5!! Videre sier jeg at embryoet mitt da må være dødt og at jeg da kanskje bør få utskrapning. Gyn sier at jeg må vente to uker fordi det kan være alt er ok.

 

Og her er altså egget: Den 22 kunne man ikke se noen ting på innvendig ul, men ca 10 dager etter er det på 9mm! Og når det er så stort så bør jo hjertet ha begynt å slå for lenge siden!

 

Er det noen av dere som har hatt innvendig ul når dere var rundt 6+4 og ikke har sett hjerteaktivitet, men som har sett hjerteaktivitet på et senere tidspunkt? Folk her inne sier jo de har sett hjerteaktivitet når de kun var 5 uker på vei.

 

Kan embryoet vokse så mye uten at det "er noe inni"? (At det er tomt).

 

Er det noen av dere som vet om jeg er helt på bærtur her nå, og at dette er i virkeligheten er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det er ikke lett dette her....jeg kan fortelle at jeg tok invendig ul 13 mars, og legen kunne ikke se noe, jeg tok en test 22 mars og den viste svakt positiv og den var like svak den 23, så tok jeg en CB digital og det lyste gravid i mot meg...da jeg går inn på babyverden og finner terminen så var unfangelen den 10 mars kanskje ikke så rart at ikke legen kunne se noe..(var hos legen pga jeg trodde jeg hadde el uka før siden jeg hadde så vondt i v.eggstokk)

Første dag av siste menstruasjonen min var 22.februar...

 

utifra babyverden skulle hjerte begynt å slå 25 mars hvis du har en syklus på 28 dag....

 

hjerte til den lille i magen min skal i flg babyverden begynne å slå i dag, men det kan jo hende det begynner å slå både før og etter denne datoen...

når jeg gikk gravid med Sander så hadde jeg 2 invendig uler i uke 5+6 og 7+6 den siste gangen 7+6 så så vi hjerte slå :)

 

det kan godt hende at noen hjerter begynner å slå i uke 5, men som regel skjer det 25 dager etter unfangelsen har jeg lest...

Skal du til legen igjen nå eller??

håper jo indelig at du fortsatt har spiren i magen din da...:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:) Jah, var det jeg også mente.. at hjertet skulle ha begynt å slå for litt over en uke siden. Og når man tar innvendig ul så ser man jo om det slår eller ikke, det kan vel ikke slå uten at man ser det på innvendig ul. I tillegg så er jo embryoet på hele 9mm og det må jo nesten bety at jeg faktisk var 6+4.

 

Skal til legen igjen fredag den 13(!!). Da blir hele påskemysteriet oppklart. Off, jeg er så innmari redd for at kroppen holder på et dødt embryo, eller at jeg skal få en SA. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente så lenge før jeg får svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du ikke har fått noen andre svar enn fra meg...

men jeg tror ikke du skal ta det så tungt at ikke hjerte slår ennå, kanskje hjerte til den lille ikke begynner før litt senere..

skjønner at det er lenge å vente til 13 april....

har du noen andre symptomer på at du er gravid da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har vært kvalm bortsett fra to ganger så langt, så føler jeg liksom ikke at jeg er skikkelig gravid. Men dette er mitt første så jeg vet egentlig ikke hvordan en graviditet skal arte seg for MEG. Jeg har bare lest om de generelle symptomene som vanligvis opptrer i graviditeten.

 

De eneste symptomene jeg har hatt siste uken er at jeg må tisse veldig ofte, humørsvingninger og at jeg føler meg "tung" i beina. Før denne siste uken var jeg trøtt, følte meg oppblåst og hadde treg mage. Ellers så blør jeg ennå, men det er jo ikke akkurat et positivt symptom...

 

Vedrørende blødningene sa legen at hun mente det bare var livmoren som "renset" seg, at det ikke var noe farlig. Men ettersom det ikke var noe hjerteaktivitet å spore så kan det også være begynnelsen på en SA tror jeg. Har blødd i 8 dager nå og vet ikke hvor lenge man blør før en SA.

 

Problemet mitt er egentlig at jeg aldri har hørt om noen som har vært 6+4 på vei og ikke sett hjerteaktivitet. Dersom det ikke var dødt. Og da skjønner jeg ikke hvorfor jeg må vente så lenge med å få vite noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gi deg noe svar, men synes det hele høres merkelig ut.

Jeg hadde siste mens 10 feb. Var til Vaginal UL 23 mars pga blødning. Da var jeg 6uker på veg , trodde jeg.

Vi så hjerte banke og legen målte embryoet og mente det var ca 38 dager "gammelt".

Jeg ble totalt forvirret. 6 uker er jo 42 dager og bebien var 38 dager. Betyr det da at jeg ble befruktet 4 dager etter første mensdag?? Hadde ikke sex da engang, synes ikke det er så kult å "kjøre brannbil".

 

Du får krysse fingrene og ta det helt rolig frem til den 13, selv om det er leeeeenge å vente.

 

Lykke til!!!!!

 

Ps: Fredag 13. er faktisk min lykkedag, så det er ikke bare uhell på denne dato:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mosseline? hvor langt var embryoet ditt da dere målte det? Min gyn sa nemlig at jeg ikke kunne ha kommet så langt som til 6+4 ettersom det kun var 9mm langt. Men på "fra uke til uke" er det jo ca så langt når det er i uke 7...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...